Tracklist voor CDmap
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

NCK    posted on 17-01-2008 17:39
Dag mensen!

Weet iemand toevallig een programma die van een map met muziek (die je op een cd hebt gebrand) een tracklist kan maken met bpm erbij??

Hopelijk kan iemand mij helpen want nu voer ik alles eerst in excel in en zoek met mixmeister bpm analyser de bpm erbij maar dat is een beetje veel werk (A)...

What do you think about Tracklist voor CDmap ??

Vote :   

Lead    posted on 17-01-2008 17:40
Ik gebruik de Cover Designer die bij Nero zit.... Geen BPM volgens mij, maar je kunt erg veel instellen in je eigen templates maken.
Let the BASS be louder
NCK    posted on 17-01-2008 17:42
Poster: Lead
Ik gebruik de Cover Designer die bij Nero zit.... Geen BPM volgens mij, maar je kunt erg veel instellen in je eigen templates maken.

Ik zal daar is naar kijken maar het zou (aangezien ik een beginnende dj ben die gewent was op de computer te draaien met de bcd2000) erg fijn zijn als de bpm erbij stond Cry
User edit by NCK on 17-01-2008 @ 17:51:24 (1%)
Lead    posted on 17-01-2008 18:13
Ik meet die handmatig met de TAP knop van een DJM-800 of speel de disk af in een CD speler (met BPM teller) en neem de waarde over... Die kun je handmatig toevoegen of in het uiterste geval met een balpen op het hoesje erbij zetten.

Ik ken geen programma dat dat automatisch voor je kan doen.
Let the BASS be louder
alect    posted on 17-01-2008 18:17
gewoon niet opschrijven en je leert het veel sneller Happy, laughing
DeepSoundz    posted on 17-01-2008 18:19
Maar maak cover desinger ook gelijk een tracklist BMP hoeft niet persee erbij want daar ben ik wel opzoek naar, ik heb alleen een Cover Desing een paar keer gebruikt om een plaatje op maat te maken maar verder weet ik eook niet veel over het programma
User edit by DeepSoundz on 17-01-2008 @ 18:21:59 (4%)
Luxx    posted on 17-01-2008 18:24
ik las laatst ook iemand dat dat nodig had. die had ook echt een programma gevonden die het bij de tracklist zet. maar ik zal nog even navragen als ikd ie persoon nog kan herinneren
www.mothermusic.nl
NCK    posted on 17-01-2008 18:25
Poster: Luxx
ik las laatst ook iemand dat dat nodig had. die had ook echt een programma gevonden die het bij de tracklist zet. maar ik zal nog even navragen als ikd ie persoon nog kan herinneren

Dat zou super zijn :D ik hoor het nog wel!!
alvast bedankt Winking my eye
RAS    posted on 17-01-2008 23:28
Ik zet m'n tracklist altijd in winamp. Druk dan op CTRL + ALT + G. (De tracklist wordt geopend in je browser). Kopieer de tracklist naar kladblok of office, verander de kleur, en printen die handel.

Bij top40 cd's zet ik de laatste tijd met pen de bmp er wel eens bij, die ik aflees van m'n cdj-1000mk3.
Luxx    posted on 18-01-2008 09:05
probeer dit maar
bpm counter

als dit niet een programma is dat de bpm in de ID tag zet dan moet je maar zeggen (ik heb het niet zelf geprobeerd) want die jongen in het topic waar ik dit uithaal zei dat hij wel zo'n progje had gevonden die heb in de id3 tag zet
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 18-01-2008 @ 09:06:08 (18%)
Yorick    posted on 18-01-2008 09:11
Je kan ook alles in mix-meister zetten en je laat dat 5 min aanstaan en je heb dan ook al je BPM's!
Maar je kan ook bijvoorbeeld zoon progamma downloaden wat Luxx zij!
Cyspoz    posted on 18-01-2008 09:52

Wat je kan doen is het volgende. Met Mixmeister BPM Analyzer de BPM waarde berekenen en in de ID3 Tag laten zetten. Vervolgens kunje Media Monkey gebruiken om de BPM waarde in de bestandnaam terug te laten komen achter bijvoorbeeld de titel tussen haakjes. Artiest - Titel (Remix Naam) (BPM). Als je dat vervolgens als input gebruikt in Nero voor het branden van de CD dan kun je in de cover designer daarna automatisch de waarde erbij krijgen achter de titel.
Heb zelf iets gemaakt waarmee ik met behulp van een script binnen Media Monkey een hoesje kan maken waarin ook de BPM waarde staat. Het gebruik van de BPM waarde is voor mij overigens alleen maar om te kijken welke remix versie wat snelheid betreft het beste aansluit bij bijvoorbeeld een huidig spelend nummer. Mixen en beat matchen doe je uiteindelijk toch zelf.

cross-over    posted on 18-01-2008 12:21
voor een gratis bpm counter:
http://www.tucows.com/preview/371806
http://soundcloud.com/lau-daniels
patrick-allen    posted on 18-01-2008 12:33
VisiTrax my man.

Ik gebruik deze database om zo razendsnel nummers op te zoeken.

Visitrax staat verbonden met een server die kan nagaan of jou gekochte cd al ergens is ingevoerd en dan hoef jij niks handmatig te tikken, hij leest dus je cd en herkend hem.

In het geval van MP3's is het ook simpel. LET OP: de Metadata moet wel ingevuld zijn. En in de instellingen van Winamp moet wel zijn ingesteld dat Winamp die tags leest.

Als dan de nummers die je brand inlaadt in Winamp. Kan je bij Visitrax aanvinken dat hij van winamp de tracklist scanned.

Pffff hopelijk snap je het Cry

EDIT: ik vergeet helemaal te melden dat je bij Visitrax dus een handmatige Beatmeter (tap tap) hebt
User edit by patrick-allen on 18-01-2008 @ 12:35:17 (17%)
patrick-allen    posted on 18-01-2008 12:36
Maar ik meet dat al niet eens meer bij elke track. Ik vul ze wel in. maar dan standaard 127, 130, 135, 140, 145. (met hulp van Excel)
RAS    posted on 18-01-2008 13:24
Ik gebruik de BPM alleen voor de R&B en rock die een beetje draaibaar is in een discotheek. Bij de dance weet ik het wel. Wel slim systeem, om het in categoriën in te delen.
User edit by RAS on 18-01-2008 @ 13:24:39 (46%)
Flexii    posted on 18-01-2008 14:06
ik merk het vanzelf wel als ik ze in mijn cdspelers duw:p,, en als je bepaalde tracks vaker draait onthoud je vanzelf wel hoeveel bpm ze zijnWinking my eye
robbert    posted on 18-01-2008 15:00
Ik let eigenlijk nauwelijks op de bpm en zoals flexii zegt weet je dat snel genoeg na een aantal keer de plaat te draaien.
NCK    posted on 18-01-2008 17:27
Bedankt voor de vele reacties :D
Alleen helaas is er dus waarschijnlijk geen programma die zowel bpm kan analyseren en een tracklist kan maken. De manieren die verder werden genoemd komen overeen met wat ik nu doen dus ik hou het zo nog maar even Winking my eye natuurlijk zijn andere tips /  suggesties altijd welkom hoor :D
User edit by NCK on 18-01-2008 @ 17:27:59 (8%)

This is an old Topic

No new postings for 6.447 days.
 Post CommentThat would be 214.9 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

229 Users online: markvl & 69 Guests (159 Unknown)
Pages generated today : 41.303
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.857.849