mjah, 4 pagina's gelul over hetzelfde slaat nergens op, je moet gewoon eens naar een winkel gaan en wat uit proberen en iets kopen:P, het is allemaal prima spul. Zelf denk ik niet dat het uitmaakt om een cdj 400 of 800 of 1000 te hebben als je nog helemaal begint. Beter met zo std mogelijke spelers, zonder bpm counters en al die meuk, leer je veel meer van. Snap het hele upgrade verhaal wel. Maarja wat ik heb gedaan toen der tijd is wat simpele spelers 2e hands kopen, lekker mee aan de gang en later weer verkopen voor dezelfde prijs en dan mooier spul kopen. Ik snap jou idee wel, maar ik denk persoonlijk niet dat je door een set 1000'tjes te kopen in 1x op een hoger niveau zit, aangezien je inprincipe nog niets kan. Je begint op hetzelfde 0 punt als ieder ander. Ook wil je het kopen omdat het de industrie standaard is, je praat er ook over dat je het wel terug verdiend enzo, maar wie weet kom je niet eens op een zodanig niveau of je bent pas op dat niveau als er de mk3'tjes al verouderd zijn

. Verder snap ik niet dat je al zo erg denkt aan het verdien aspect. Je moet dat eerst maar eens zien te bereiken en ik denk dat het misschien wel een teleurstelling op kan leveren mocht dat niet 1,2,3 lukken. Zoiets moet denk ik toch wel met heel veel oefenen, aanleg en tijd komen.
Wat ik dus zou zeggen is op basis van je poll: Neem de 400's en de djm400. Waarom? Je hebt denk ik niets aan 1000's in het begin, met 400's kan je ook gewoon een leuke tijd vooruit en mocht je nou eens ergens terecht komen. Als je met een 400 kan werken kan je ook wel met een 800 aan de gang hor. Elke ezel kan een djm 400, 500, 600, 700 of 800 besturen namelijk, tis allemaal zo logisch als een kaassoufle

. Natuurlijk snap ik je enthousiasme, maar steek liever wat geld in wat lekkere muziek kopen, muziek is ook niet goedkoop ofzo namelijk. Je kan mooie spullen hebben, maar zonder goede muziek ben je uiteraard nergens

. Buiten je poll om: Ik zou liever een setje 800's kopen icm met de djm400. Maar dat zou niet eens zijn wat ik optimaal zou vinden, maar ik denk niet dat jij er de voordelen van in ziet om een simpel setje aan te schaffen. Of zie ik dat nou helemaal fout?

Weer een lekker warrig berichtje van mij, maar iig mijn kijk op het verhaal

. Sommige dingen komen misschien wel wat bot over, maar ik bedoel het niet zo hor.