Keuze Gear: Help! (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Welke cd-speler schaf ik het beste aan?

-CDJ-1000 + DJM-800
-CDJ-400 + DJM-400
-Iets anders... (Post je mening aub!)

Voting is only possible for our Members
MissSalem    posted on 15-01-2008 19:32
Ik weet dat er een topic loopt met de titel "CDJ-400 OF CDJ-1000" maar ik vond dat dit een nieuwe topic waard zodat ik eventueel meer replies zou krijgen en dus hulp bij mijn keuze. Ik heb een afspraak om op zaterdag 2 februari gear te gaan kopen; dat is de reden waarom de tijd nogal begint te dringen om de juiste keuze te maken.

Mijn probleempje...

Ik weet zeker dat ik voor Pioneer ga. Eerst dacht om de CDJ-400 te kiezen en die was mij ook aangeraden, met een DJM-400, omdat ik nog moet leren draaien. Maar... Ik zit nu te twijfelen... Mijn spaarrekening kan 2 CDJ 1000's en een DJM-800 aan en ik weet dat als ik de 400 zou kopen, ik toch vroeg of laat zou upgraden tot de 1000.

Wat doe ik het best volgens jullie? Leren draaien op de 400 en later upgraden tot de 1000 of meteen de 1000 nemen aangezien ik wel met goede zekerheid weet dat ik ervoor ga? Voor alle duidelijkheid: ik heb nog geen gear.

Verdere info: ik amuseer me dood met Virtual DJ op de computer maar ik merk wel dat het wat tekort doet, aangezien ik zoveel knopjes heb en maar 1 muis om er aan te draaien...
Ik droom ervan om eventueel resident te worden, daar lieg ik niet om. Ik wil graag op locale fuiven staan en ik maak wel eens mijn eigen muziek met FL.

Ik weet dat op de meeste fuiflocaties een CDJ-1000 staat. Kan je dan geen "meerwaarde" aan je mix geven omdat je de cd-speler vanbinnen en vanbuiten kent en hem gewoon bent? Kunt het ook zo zeggen: er gemakkelijker mee omgaan.

Rebounce staat achter me om me te leren draaien en me wat te coachen enzo. Connecties heb ik nog niet, en de cd's trouwens ook nog niet. Wel kan ik vanaf februari weer gaan werken als student, als alles mee zit en kan ik zo beginnen sparen voor cd's... want de eerste zoveel maand zal ik waarschijnlijk thuis zitten oefenen. De zomer komt er ook aan, en dat brengt een grote pay check met zich mee.

Kan je (snel) evolueren door meteen hoog te beginnen? Oefening baart kunst. Ik stel me altijd voor dat ik graag het hoogtepunt van mijn "carrière" wil nog voor dat ik aan een huisje, tuintje, kindje begin over zo'n 10 jaar, want dan zit ik zo 15 jaar vast thuis, bij manier van spreken. :p
Ik wil me dus uitermate uitleven nog als ik jong ben, zullen we maar zeggen...

Stelt iemand nog een andere cd-speler voor? Ik dacht nog aan de CDJ-800 maar ben eerlijk gezegd niet echt overtuigd ervan. Moet wel nog eens het demo-filmpje bekijken ervan.

Opinie's graag! Dank bij voorbaat!

~ MissSalem
Mod edit by Nvie on 16-02-2008 08:53 (1%)

What do you think about Keuze Gear: Help! ??

Vote :   

Adrien1989    posted on 10-02-2008 11:07
@Miss:
Op beatport kan je ook met paypal betalen, zo'n rekening kan je gratis open, is 5 minuten werk. Je zet cash op die rekening, staat er naar een dag of 4 wel op en dan kan je op beatport en veel andere site's kopen. Appeltje ei.

@Bartezzz:
Is wel makkelijk ja, kan je wat klaar zetten enzo. Maarja kan altijd eerst met 2 beginnen tot je daar uit groeid denk ik danHappy, laughing.
MissSalem    posted on 10-02-2008 19:59
2 cd-spelers zullen nu wel inderdaad voldoen. Happy, laughing Moest ik nog juist de tijd vinden om nog naar de zoveelste winkel te lopen... Zou gemakkelijker zijn dan hier discussiëren welke gear te nemen. Happy, laughing
Adrien1989    posted on 11-02-2008 01:21
mjah, 4 pagina's gelul over hetzelfde slaat nergens op, je moet gewoon eens naar een winkel gaan en wat uit proberen en iets kopen:P, het is allemaal prima spul. Zelf denk ik niet dat het uitmaakt om een cdj 400 of 800 of 1000 te hebben als je nog helemaal begint. Beter met zo std mogelijke spelers, zonder bpm counters en al die meuk, leer je veel meer van. Snap het hele upgrade verhaal wel. Maarja wat ik heb gedaan toen der tijd is wat simpele spelers 2e hands kopen, lekker mee aan de gang en later weer verkopen voor dezelfde prijs en dan mooier spul kopen. Ik snap jou idee wel, maar ik denk persoonlijk niet dat je door een set 1000'tjes te kopen in 1x op een hoger niveau zit, aangezien je inprincipe nog niets kan. Je begint op hetzelfde 0 punt als ieder ander. Ook wil je het kopen omdat het de industrie standaard is, je praat er ook over dat je het wel terug verdiend enzo, maar wie weet kom je niet eens op een zodanig niveau of je bent pas op dat niveau als er de mk3'tjes al verouderd zijnHappy, laughing. Verder snap ik niet dat je al zo erg denkt aan het verdien aspect. Je moet dat eerst maar eens zien te bereiken en ik denk dat het misschien wel een teleurstelling op kan leveren mocht dat niet 1,2,3 lukken. Zoiets moet denk ik toch wel met heel veel oefenen, aanleg en tijd komen.

Wat ik dus zou zeggen is op basis van je poll: Neem de 400's en de djm400. Waarom? Je hebt denk ik niets aan 1000's in het begin, met 400's kan je ook gewoon een leuke tijd vooruit en mocht je nou eens ergens terecht komen. Als je met een 400 kan werken kan je ook wel met een 800 aan de gang hor. Elke ezel kan een djm 400, 500, 600, 700 of 800 besturen namelijk, tis allemaal zo logisch als een kaassoufleWinking my eye. Natuurlijk snap ik je enthousiasme, maar steek liever wat geld in wat lekkere muziek kopen, muziek is ook niet goedkoop ofzo namelijk. Je kan mooie spullen hebben, maar zonder goede muziek ben je uiteraard nergensWinking my eye. Buiten je poll om: Ik zou liever een setje 800's kopen icm met de djm400. Maar dat zou niet eens zijn wat ik optimaal zou vinden, maar ik denk niet dat jij er de voordelen van in ziet om een simpel setje aan te schaffen. Of zie ik dat nou helemaal fout?Happy, laughing

Weer een lekker warrig berichtje van mij, maar iig mijn kijk op het verhaalHappy, laughing. Sommige dingen komen misschien wel wat bot over, maar ik bedoel het niet zo hor.
thomassmith    posted on 11-02-2008 07:38
dit is ongv de 3000 keer
yogum    posted on 11-02-2008 13:25
Maarrrr, al iets besloten? :P
Max-E    posted on 11-02-2008 19:36
idd we horen niks meer, maar ze weet al dat ze verder wil gaan, dus t is zonde om de 400 serie te nemen, als je weet dat dr toch 1000's aankomen.. en als mixer zou ik dan de nuo5 nemen.. zoals ik al zei, allemaal geweldige kwaliteit..

Dus stront met appeltje ei.
Klonic    posted on 11-02-2008 21:42
Het is een belachelijke situatie... de cdj1000 met de djm800 zijn veel beter dan de 400/400. Je zegt dat je vroeger of later toch wel wilt upgraden dus om dan eerst de 400/400 te kopen is belachelijk, geld en tijdverspilling.
MissSalem    posted on 12-02-2008 19:43
Poster: Max-E
idd we horen niks meer, maar ze weet al dat ze verder wil gaan, dus t is zonde om de 400 serie te nemen, als je weet dat dr toch 1000's aankomen.. en als mixer zou ik dan de nuo5 nemen.. zoals ik al zei, allemaal geweldige kwaliteit..

Dus stront met appeltje ei.

Ik ben er nog. Nog altijd zonder gear, natuurlijk...

Aangezien mijn nieuwe baas nogal met mijn uren en dagen goochelt, wordt het voor mij moeilijk om zomaar eventjes te beslissen wanneer ik naar een winkel ga.
Ook omdat de docenten nog niet te veel met opdrachten en werkjes smijten, wil ik graag mijn 23 dagen als student erdoor werken, dat ik ze zeker heb.

Van het moment dat ik een gaatje vind, ga ik naar Keymusic, Gent of St-Niklaas.

Het is een belachelijke situatie... de cdj1000 met de djm800 zijn veel beter dan de 400/400. Je zegt dat je vroeger of later toch wel wilt upgraden dus om dan eerst de 400/400 te kopen is belachelijk, geld en tijdverspilling.

Belachelijk, zeg je? Happy, laughing

Het is toch een keuze zoals een ander? Zeker als beginnende...
yogum    posted on 12-02-2008 20:49
Als je er zeker van bent dat je wilt upgraden is het wel een beetje vreemd.

Als je er niet zeker van bent -> Ga voor de CDJ-400! Zijn erg fijne spelers, en als je het niks vind, kan je ze altijd nog verkopen.

Ook als je het wel wat vindt en over een tijd 2x CDJ-1000's wil kopen, kan je deze 400's nog best waardevast verkopen!
Twello    posted on 12-02-2008 20:57
Ik vind het trouwens raar dat je alleen Pioneer wilt, kwa mixer zou ik zowiezo iets anders doen. Ik zou eerder een Xone nemen, maar dat is persoonlijk. Wil je een hele bom effecten of 2 gigantisch mooie filters in je mixer.

+ Dat de faders op een DJM-800 zuigen... de faders van een Xone voelen 100x beter aan! Ik zou zeker een keer een Xone uitproberen als ik jou was.
Max-E    posted on 12-02-2008 21:30
ja oke, ik raad het ook af een mengpaneel van Pioneer te nemen, niet dat ze slecht zijn(zijn ze totaal niet..), maar omdat er gewoon voor t geld eigenlijk betere kunnen, ik weetniet wat je nu betaald voor  A&H, dan heb je nog n alternatief voor n Nuo5, maar toch heb ik nog NOOIT n slechte reactie gehoord over n A&H uit de Xone series 
MissSalem    posted on 12-02-2008 21:31
Er staat een NUO5 te koop op dit forums. Happy, laughing Eventueel zou ik die overnemen. Ben er nog over aan het nadenken.
Boyd    posted on 13-02-2008 14:51

Niet dat de djm400 een verkeerde mixer is, heb er zelf een. Maar toch beter voor die nuo5 gaan ipv. De djm400. Of de nuo5 het wint van de djm800 weet ik niet, de djm heeft midi en digitale in en uitgangen. Maar de nuo kan je compleet naar eigen hand zetten met de pc(effecten aanpassen etc.)

en btw. zoals max-e al zij, waarom alleen focusen op pioneer? kijk ook eens naar ecler, en a&h of eventueel dateq.

User edit by Boyd on 13-02-2008 @ 14:53:23 (41%)
djjw    posted on 13-02-2008 19:49
Wat ik een beetje uit het hele topic haal, is dat iedereen de cdj 400 ziet als het kleine
broertje van de cdj 1000, geen idee waarom? misschien om dat hij kleiner is?

De cdj 400 is mede gericht op digitaal draaien, wat boven alles toch echt DE toekomst is!!!
Eerder zou ik qua functie's bijna geneigd zijn tezeggen dat de cdj 800/1000 een stapje terug zijn.
Hoewel ik ook het grotere jogwheel van de 800 en 1000 verkies boven de jog van de cdj 200,
valt de jog van de 400 naar mijn mening bijna tegen het gevoel van de 800 en 1000 aan.

Het corretie gedrag is ook beter als bij de 200, voor de effect addict's onder ons, die zitten er ook
meer dan genoeg op..

Ik vraag me af, als de cdj 400 de zelfde afmetingen had gehad als de cdj 1000 wat het verhaal dan geweest zou zijn?!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

536 Users online: 342 Guests (194 Unknown)
Pages generated today : 46.532
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.598.830