NUO 5 =>fabrieksgarantie, bug controle tips
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

EloidELot    posted on 12-01-2008 11:56
Beste vrienden Cry

Ik overweeg een ecler nuo 5 tweedehands te kopen. De verkoper meent dat die perfect in orde is ( 2 jaar oud en laatste jaar amper gebruikt), bovendien zei hij dat er nog fabrieksgarantie op zit?

Kan dit? m.a.w hoelang geeft ecler fabrieksgarantie?

+ domme vraag : zal ik dan ook maar beter zien dat die gast originele factuur heeft...moest ik hem kopen en er dan blijkbaar toch iets mee scheelde en hem ter reparatie binnenbreng.

+ als er mensen zijn met tips, waar ik zeker moet op letten bij het checken van de mixer?? GIMME plz

PS: ik lees heel veel goeie dingen over ECLER, maar heb ook al veel internetpostjes gelezen van mensen met nuo 5 met kwaaltjes. Mijn vrees is dus dat ik dat beestje koop en er dan uiteindelijk zo een bugje inzit (, dit buiten garantieperiode valt) en er een peperdure herstelling aan vasthangt...

thx for help

What do you think about NUO 5 =>fabrieksgarantie, bug controle tips ??

Vote :   

trudyvv    posted on 12-01-2008 12:27
Die fabriekgarantie zit er naar mijn weten niet op, behalve op de eternal fader, daar zit idd 5 jaar fabriekgarantie op. Verder zijn het gewoon hele goede mixers, die naar mijn idee bij fatsoenlijk gebruik een heel aantal jaar meegaan. Let er op dat die eternal fader idd in zit, en vraag of die gast nog de andere fader heeft (bij aankoop krijg je 'n extra crossfader die gelijk is aan de line-faders). Een factuur is natuurlijk altijd goed om even te vragen. Verder is het enige kwaaltje waar ik van gehoord heb de slijtende deckplate bij de line-faders. Maar dat is niks technisch, en inmiddels is die deckplate verbeterd, misschien dat hij zelfs de betere versie heeft...
Maar het is gewoon 'n super mixer, als je 'm voor een vriendelijk prijsje kunt overnemen, en hij werkt zoals het hoort, dan zul je er geen spijt van krijgen. Succes!
EloidELot    posted on 12-01-2008 12:58
thx trudyvv...

nog nuo 5'ers met tips?
EloidELot    posted on 12-01-2008 20:25
niemand  Cry meer?
Ziax    posted on 12-01-2008 21:39
Nop, maar ik heb zelf ondertussen een jaar een ecler (wel geen nuo 5 maar kom) en ik ben er nog altijd uiterst tevreden over. Geen gekraak, geen moeilijk gaande faders, Niets ! :D

Ik wil maar zeggen dat ik het beestige mengpanelen vind maar dat weten de meeste hier ondertussen van mij al denk ik :p

veel succes ermee Winking my eye
_ruud_    posted on 12-01-2008 22:31
Ik ben ook zeer tevreden over mijn nuo. Alleen gaat de mijne binnnekort effe terug naar de dealer omdat ik een probleem heb met mijn deckplate (lak gaat eraf) ligt aan een bepaalde serie ofiets die in een tijd gemaakt is. Maar de mijne is nu bijna 1 jaar oud. Ook 2e Hands gekocht en zeker tevreden geniet er nog altijd van.
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
soundcollector    posted on 13-01-2008 00:58
Poster: _ruud_
Ik ben ook zeer tevreden over mijn nuo. Alleen gaat de mijne binnnekort effe terug naar de dealer omdat ik een probleem heb met mijn deckplate (lak gaat eraf) ligt aan een bepaalde serie ofiets die in een tijd gemaakt is. Maar de mijne is nu bijna 1 jaar oud. Ook 2e Hands gekocht en zeker tevreden geniet er nog altijd van.

Dit heb ik ook, als ik wil kan ik de witte opdrukke er gemakkelijk vanaf kretsen met mijn vingernagels, echt raar...

gr

da van die lampkes da flikkerd hebk ook ma da gaat weg als je een effect op een kanaal zet (blauwe knopje indrukt) en dan dit effect opzet... Hierdoor herkent hij het signaal denk ik

_ruud_    posted on 13-01-2008 01:10
Poster: soundcollector

Dit heb ik ook, als ik wil kan ik de witte opdrukke er gemakkelijk vanaf kretsen met mijn vingernagels, echt raar...

Dat vond ik dus ook al gezien ik zeer netjes met m'n spullen omga en nooit buiten de deur is geweest. Vandaar dat ik hem ook binnnenkort terug stuur naar de dealer als dit onder garantie valt of anders niet te duur wordt.

Maar ik heb hier als eens navraag over gedaan op een ander forum weet zo niet meer welk. Maar daar werd me iets verteld, dat de deckplates niet lang genoeg gebakken waren waardoor dat verschijnsel op kan treden. Maarja die dingen gebeuren, alleen is dat nogal balen.

Maar als ik een nieuwe heb/ krijg en dit probleem niet heb ben ik zeer zeker te spreken of de nuo. Nu ook maar toch vindt ik dat van de lak een klein minpuntje aangezien het wel makkelijk op te lossen moet zijn.
EloidELot    posted on 13-01-2008 15:39

thx voor de comments

Van de niet lang genoeg gebakken deckplate heb ik ook gelezen op ander forum...
Ecler zou hun productie aangepast hebben bij nieuwere lichtingen van de nuo 5...

Maar wat ik mij dus vooral afvraag:

hoelang duurt die garantie nu voor de ecler nuo 5?
of is dit afhankelijk van verkoper tot verkoper?
of zoals trudyvv zegt: geen garantie op nuo 5, behalve op de fader?

stel dat ik hem koop en die blijkt effectief 2jaar oud te zijn (te rekenen van aankoopfactuur), en deze dan toch van die BUGJES begint te vertonen of deckplate of...., zou ik deze dan onder FABRIEKSGARANTIE kunnen laten herstellen?

THX a bunch

User edit by EloidELot on 13-01-2008 @ 15:42:50 (21%)
_ruud_    posted on 13-01-2008 16:00
Poster: EloidELot

thx voor de comments

Van de niet lang genoeg gebakken deckplate heb ik ook gelezen op ander forum...
Ecler zou hun productie aangepast hebben bij nieuwere lichtingen van de nuo 5...

Maar wat ik mij dus vooral afvraag:

hoelang duurt die garantie nu voor de ecler nuo 5?
of is dit afhankelijk van verkoper tot verkoper?
of zoals trudyvv zegt: geen garantie op nuo 5, behalve op de fader?

stel dat ik hem koop en die blijkt effectief 2jaar oud te zijn (te rekenen van aankoopfactuur), en deze dan toch van die BUGJES begint te vertonen of deckplate of...., zou ik deze dan onder FABRIEKSGARANTIE kunnen laten herstellen?

THX a bunch

Ik verwacht eingelijk van niet maar heeft denk ik ook voor een deel te maken van welke dealer hij afkomt.
User edit by _ruud_ on 13-01-2008 @ 16:01:39 (16%)
Jer    posted on 14-01-2008 12:34
Ik hem ook en echt nog steeds geen spijt van.
Had alleen ff een probleempje met de effecten maar zelf opgelost via de computerCry
Zorg ook dat je de cd en de usb kabel erbij krijgt daarmee kan je namelijk de effecten naar eigen smaak instellen! Geweldige functie

Ook een ff een vraag ik heb hem nu 1 jaar sinds december. Kan ik ook dat probleem hebben met de lak die eraf gaatConfused?

Ik had ergens gelezen 1 jaar garantie van de dealer en 3 jaar fabrieks garantie en 5 jaar op de eternal fader. Weet niet meer waar zal het wel ff opzoeken.
User edit by Jer on 14-01-2008 @ 12:35:59 (41%)
EloidELot    posted on 14-01-2008 13:16
dat zou ik ten sterkste appreciëre JER... moest je dat ergens terug kunnen vinden?
thx
EloidELot    posted on 18-01-2008 00:30
HAaaa,
heb em dan maar gekocht...
moet alleen 2 weken wachten om er mee te spelen.
zit namelijk afgezonderd op kot in gent met nog 2 weken examens te gaan. de mixer staat hier mooi naast me te wezen op het bureau..terwijl de rest van mijn gear thuis staat.... aaaaaaaa
Jer    posted on 18-01-2008 08:16
Poster: EloidELot
dat zou ik ten sterkste appreciëre JER... moest je dat ergens terug kunnen vinden?
thx

Srry heb het echt niet meer kunnen vinden, als ik het vind krijg je het zeker nog te zien dan stuur ik het wel op!
Lead    posted on 18-01-2008 08:48
Je hebt sowieso altijd 1 jaar fabrieksgarantie. Ik weet niet hoe Ecler zijn zaakjes regelt, maar meer als je langere garantie wilt zal het in ieder geval een toestel meoten zijn met en nederlandse bon van een officiele dealer...

Zit er een buitenlandse bon bij of helemaal niet, dan ook zeker geen garantie.
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 6.111 days.
 Post CommentThat would be 203.7 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

77 Users online: 14 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 13.365
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.973.595