Resident DJ (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Ben je resident DJ?

-Ja!
-Denk er niet aan!
-Droom ervan!
-Niet meer...

Voting is only possible for our Members
MissSalem    posted on 07-01-2008 11:27
Zijn er mensen onder jullie die resident zijn? Happy, laughing

Zo ja: hoe is dat gekomen en wat zijn je bevindingen? Waar sta je? Hoeveel keer per week?
Zo niet: wil je het worden? Waarom wel of niet?

Ik ken zowel DJ's die er niet aan denken om resident te worden omdat ze vinden: "ik draai waar en wanneer en wat ik wil." Anderen dromen ervan. Dacht dat dit nog leuk kon worden. Happy, laughing

PS: ben wat rap van stapel gelopen. Search-knop vergeten... Hoop dat dit nog altijd even leuk kan worden! Happy, laughing
User edit by MissSalem on 08-01-2008 @ 15:39:14 (29%)

What do you think about Resident DJ ??

Vote :   

nils7    posted on 09-01-2008 10:58
Poster: MissSalem

Daar heb je ergens wel gelijk in. Happy, laughing

Ik denk dat resident zijn ook connecties helpt maken met de mensen die in jouw kroeg/café/... zitten. Je naam wordt verspreid, mensen leren je gezicht kennen en wie weet vinden ze wat en hoe je draait zelfs goed! Leuk voor een eventuele boeking in de toekomst. Happy, laughing

Daarnaast is het ook goed om te "oefenen". Heb zelf uiteraard thuis een booth maar ik leer meer van mijn live omgeving omdat je dan direct feedback krijgt, zeker wanneer dit regelmatig gebeurt kan je er ook snel van leren en groeien. Je kan thuis wel wat uitproberen maar als dat niet aanslaat.... Unhappy
Bastian    posted on 09-01-2008 14:54
Ik vind resident zijn in je eigen stijl zowieso lekker, je hebt dan ook langer te tijd om te draaien en je kan meer experimenterenHappy, laughing
rebounce    posted on 09-01-2008 15:08
Vorig jaar Resident geweest in The zone in Gent. Het was een leuke ervaring waarin je wel snel leert.
Als je een residentie gehad hebt staat het ook wel mooi op je CV als DJ.
Dit kan weer een aanleiding zijn om nieuwe en betere boekingen binnen te krijgen.
Lukaz    posted on 09-01-2008 15:40

haha grappig..
ik heb serieus 2x iets aangeboden gekregen en allebij moeten afwijzen (A)

1. Pand48 ..  waarom afgewezen?
                     Het was voor op een dinsdag(maakt voor mij niet uit, er word mijn soort muziek gedraait en ik ben 16 dus mag niet klagen) maar omdat ik woensdag nog gewoon naar school moet vonden mijn ouders het geen goed idee om mij elke dinsdag tot 2 a 3 uur in de stad te laten draaien. Nu draai ik vaak 1x in de maand.

2. Unknown .. waarom afgewezen?
                     Het was een aanbod voor op de zaterdag, maar omdat ik ook zaterdag en zondag werk en met deze residentie niet meer verdien dan dat ik nu doe heb ik het moeten afwijzen.

User edit by Lukaz on 09-01-2008 @ 15:41:32 (57%)
Laidback    posted on 09-01-2008 15:54
waar is de optie "nee" in de poll ?

"Dromen van" vat ik niet helemaal, zal wel aan mn leeftijd liggen,, ben al zo oud *kuch*
MissSalem    posted on 09-01-2008 16:29

Poster: Laidback
waar is de optie "nee" in de poll ?

"Dromen van" vat ik niet helemaal, zal wel aan mn leeftijd liggen,, ben al zo oud *kuch*

Cry

Eventjes uitleggen...

Ja! = ja, ik ben resident.

(Ik) Denk er niet aan! = nee, ik wil absoluut niet resident worden/zijn.
(Ik) Droom ervan! = ja, ik zou wel willen, maar ik ben op dit moment geen resident.
Niet meer... = ik ben resident geweest, en nu ben ik dat dus niet meer.

Beter? Winking my eye

Laidback    posted on 09-01-2008 16:31
top. thnx!

ik ben op moment geen resident, wel opzoek..
dus als iemand nog een plekkie heeft,
stijl is Allround & House/electro/eclectic
demo op aanvraag leverbaar.
Cry
MissSalem    posted on 09-01-2008 16:33
Poster: Laidback
top. thnx!

ik ben op moment geen resident, wel opzoek..
dus als iemand nog een plekkie heeft,
stijl is Allround & House/electro/eclectic
demo op aanvraag leverbaar.
Cry

Bij deze weten we dat dan ook! :d
Max-E    posted on 23-01-2008 14:32
ik wil ook wel resident worden, als ik wat ouder ben(ik ben 14 voor de mensen die t nog niet weten haha) maar ik denk dat ik wel mn stijl zou moeten aanpassen dan maja.. of dr moet al n plekje zijn waar ze hardere stijlen draaienWinking my eye ik denk wel dat dit superhandig is, omdat je namelijk n vaste plek hebt, dat betekent dat je niet op de ene dag verdiend en de andere niks... lijkt me wel handigCry
Renzis    posted on 23-01-2008 14:39
Ben bezig ergens resident te gaan spelen.
Is vrijdag, eigenlijk een kutavond. veels te rustig, maarjah het is wel lekker zekerheid van elke week draaien.
Vind de losse feesten toch eigenlijk chiller, is verschillend. elke keer nieuw publiek, nieuwe locatie enzz
RenéKuppens    posted on 23-01-2008 14:44
Geen Resident!

Maar zal niet heel lang meer duren..
Droom ik er van: NEE
ik sta veel liever iederen week ergens anders maar een resident hebben is wel fijn..
donkey    posted on 24-01-2008 18:16
Ik ben geen resident jammer genoeg... Maar zoals DJ-Rk zegt, lijkt het me ook niet fijn om iedere weke opd e zelfde plaats te spelen, maar voor te beginnen lijkt het me wel leuk :d
Maniax
djmamo    posted on 24-01-2008 22:28
ik heb 2 residents gehad een van 4,5 jaar en een van 2 jaar.

maar omdat ik verhuisd ben heb ik er geen tijd meer voor. ben wel oproepbaar

en ben nu bezig voor een vaste plaats weer in zuid holland, moet ff kijken hoe dat gaat lopen.

wat ik van een resident vind: je leert er erg veel van en je weet een beetje hoe het dan werkt daar, maar losse boekingen vind ik ook fijn omdat je dan weer op andere plaatsen en bij ander publiek komt en het houd je fris.

want als je vrijdag en zaterda en zondag in dezelfde tent staat dan roest je ook een beetje vast en ben je niet meer vernieuwend, althans dat is erg moeilijk omdat mensen toch bepaalde platen van je gaan verwachten.
www.moonentertainment.nl
Yorick    posted on 25-01-2008 00:25
Ik heb zelf een residentie in CityLifeWinking my eye
Ashley    posted on 17-05-2008 22:47
ik zou best resident willen worden alleen laat mijn leeftijd dat nog niet toe Cry
noujaaa kblijf lekker oefenen en dan komt de rest vanzelf!
Maar wat nou als het lukt, mama?
DJADMIN    posted on 17-05-2008 22:55
Wel resident, draai minimaal 2x per maand !

Van de ene kant lekker stukje zekerheid, van de andere kant is afwisseling ook fijn. Het leukste van resident zijn is dat je een band met bezoekers opbouwt, dat je op straat aangesproken word van : hee, jij bent toch... :P
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Devotion    posted on 27-05-2008 10:09
Heb maar even op "Ja!" gedrukt.
Ben Resident DJ in Rendez Vous te Hilversum (1x per week), The Bottom in Emmeloord (1x per week) en Prik in Amsterdam (1x per maand). Om in meerdere tenten een van de vaste DJ's te zijn, vind ik erg lekker. Zo heb je wel zekerheid, maar de minste kans om vast te roesten in een bepaald concept/stijl etc..
baath    posted on 27-05-2008 11:44
ja ben resident in tramzicht domburg
ben er binnen gekomen via Sandr van het forum  Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 6.317 days.
 Post CommentThat would be 210.6 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

161 Users online: 65 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 29.776
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.846.322