hi Arjan,
Als je altijd op een Dateq hebt gedraaid is het inderdaad wel wennen. De mixers zijn behoorlijk verschillende in design en functionaliteit. Wennen zul je dus wel moeten na je jaren ervaring op Dateqs.
1. De gain is niet heel gevoelig, maar heeft geen lineaire schaal. Hij werkt rond 12 uur minder nauwkeurig dan rond 5-over-half. De LEDs zijn wel betrouwbaar. Ik zet mijn EQs neutraal van de nieuwe plaat en match dan de levels ongeveer. Het precieze regelen doe je natuurlijk altijd in de mix. Het is een combinatie van...
2. Die knoppen zijn idd lastig te zien. De nieuwe mixers zijn voorzien van een heel andere soort en vorm knop.
3. Natuurlijk kun je alles los bestellen wat bovenop de mixer zit, dit heet reserve-onderdelen. En deze worden niet leverbaar als er een probleem oid is, maar dit soort onderdelen zijn van ieder professioneel product verkrijgbaar. wellicht heeft het toestel waar jij op gedraaid hebt een bepaald verleden waardoor de knoppen los zijn gaan zitten. Normaal gesproken hoor ik hier niemand over.
4. De knop achterop is zeg maar de gain voor de master. Meestal staat die ongeveer half open. Maar dit lig aan de manier waarop het hele systeem is afgeregeld. Gelukkig zit de master op de nieuwe mixer op een aparte plek en is deze duidelijk te onderscheiden.
5. Ik vind helemaal niet dat alles dicht op elkaar zit.
6. Digitaal in ?? De DJM-600 heeft als bouwjaar 1998, toen wisten ze echt nog niet wat digitaal in is. De digitale uitgang op de CDJs is voor de
DJM-1000