Poster: Rhino
... , de faders zijn logaritmisch.
daarbij zullen dus de bewegingen laag in de schaal een minder hoorbaar effect hebben dan de bewegingen in de top van de schaal !
Poster: Rhino
nee je begrijpt me niet (mede door mijn gebrekkige uitleg)
Ik bedoelde te zeggen dat je op geen enkele pro-studio tafel lineare faders vindt.
puur omdat daar gewoon minder mee te mixen valt.
om die reden vind ik de pioneer speelgoed . sorry hoor maar lineare faders worden in het pro segemnt dus echt niet serieus genomen en afgedaan als cheap.en dat zijn ze ook .
Kijk maar naar de serieuze fader fabrikanten;er is er werkelijk niet een die lineare faders maakt ,....dat zegt ook genoeg lijkt mij !
daarbij vind ik het zelf ook naadje mixen.
Poster: Lead
Ik heb geen curve beschikbaar zelfs niet in het service doc, maar je kunt het van me aannemen hoor![]()
De kanaal faders zijn lineair, je kunt dit simpel testen : Zet de schuif van de 600 op de helft (5), je hoort nu ongeveer muziek op half vermogen. Zet hem nu op 7, je hoort wel iets volume verschil, maar niet veel.
Als de fader logaritmisch zou zijn zou je in het stukje boven de 7 een hele grote toename van het volume moeten krijgen..... maar helaas.
Lineair of logaritmisch is een keuze met beide een eigen klank, er is geen goed of slecht...
Daarom is het maar goed dat in de DJM-707, DJM-909 en de DJM-1000 je de curve in kunt stellen tussen lineair en logaritmisch. De schuine lijn is gelijk aan de curve van de DJM600
Hier is de curveinstelling van de djm-1000
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.