Welk genre draai je, en vooral waarom (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MissSalem    posted on 13-12-2007 14:36
Het is een vraag die bij me opdook... Ik dacht eraan om zelf Trance te draaien en wat commerciële muziek voor de liefhebbers, hoewel nog niets zeker is. Ik begon sterk te twijfelen aan welk genre ik zou draaien (heb mijn gear nog niet). Daarom dacht ik:  wat draaien jullie? Happy, laughing En waarom juist dat genre? Wat zijn de reacties van het publiek? Voor welke leeftijdscategorie draai je...

Kan maar vragen blijven noemen. Uiteindelijk vind ik het wel leuk om eens te weten wat de redenen zijn om een bepaald genre te draaien, en wat het publiek daarvan denkt over het algemeen.
Het is niet mijn idee om iemand te kopiëren, dit zeg ik gerust op voorhand. Ik zou liever meningen horen. Happy, laughing

What do you think about Welk genre draai je, en vooral waarom ??

Vote :   
Dyno    posted on 15-12-2007 14:25
Oldschool, early hardcore, hardcore en hardstyle.

Waarom? Dáárom .... Cry
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Winston    posted on 15-12-2007 23:59
Ik draai als hobby, dus voornamelijk muziek waar ik van hou. Dat is om te mixen trance, house en progressive.

Ik zelf denk dat je nooit een goede DJ zal zijn als je meer muziek draait wat je niet aanspreekt. Je kan volgens een formule draaien dat werkt voor een bepaald publiek. Maar er is dan geen passie. Feestje kan wel leuk zijn, maar je krijgt geen uit je dak situaties. Of als dat gebeurt ligt dat meer aan overvloedig alcohol consumptie dan aan je draaitalent.

Als je echte passie hebt kun je met een beetje geluk je publiek naar je hand zetten, en letterlijk doen met ze wat je wilt.
Tic Toc
MissSalem    posted on 16-12-2007 08:56
Ben gisteren naar een DJ-winkel kunnen gaan en heb daar te horen gekregen dat commerciële DJ's enorm veel gevraagd zijn en dat ze er tekort hebben en dergelijke. Is dat effectief?
Ook zouden vrouwelijke DJ's heel erg in de kijker lopen.

Quote van de verkoper: "er waren daarjuist 2 meisjes in de MusicMan hiernaast en iedereen was erover bezig dat er 2 meisjes waren die platen aan het uitzoeken waren."

Voordeel voor mij? Cry
Roos    posted on 16-12-2007 11:30

'Vroeger' draaide ik veel hardstyle/hardtrance. Dit draai ik nog steeds (gas op de plank!). Nu ben ik ook met de 'less is more' minimal en minimal met een vleug techhouse bezig.
Ik draai wat ik leuk vind en kijk welke muziek me bevalt. Helaas hou ik wel van veel verschillende stijlen dus ik moet mezelf wel regelmatig afremmen Cry. Kortom, het is mijn hobby en als andere ervan willen genieten, prima. Het is mij niet te doen om de 'show' te stelen, ik ben nl niet voor niets doodsbang als ik een gig heb!

Omdat ik een meisje ben krijg ik vaak irritante reacties (vind ik dan). Ik wil dat men mij bookt voor mijn skills en niet omdat ik een meisje ben. Niet dat ik nu al te booken ben, want ik vind mezelf nu nog niet op niveau. Alhoewel, ben wel bezig met een agent, dus we zullen zien.

Ivar    posted on 06-01-2008 15:27
Rap muziek.. zullen wel niet veel mensen als favo hebben hier..
DJADMIN    posted on 06-01-2008 18:58
Dance, club en electro.

Omdat ik dit zelf het liefste luister, en het meeste er in thuis ben Happy, laughing
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Renzis    posted on 06-01-2008 20:03

(tech)-house, electro, en zo nu en dan ff lekker trance.

Omdat de muziek is die ik wil draaien, met of zonder mixer voor me neusWinking my eye

bastianhecker    posted on 06-01-2008 20:22
electro, house, minimal en heel soms beetje techno. Dit omdat ik er van hou en altijd al heb gedaan maakt niet uit waar ik ben en ik hoor een nummer van een van deze stijlen ik begin bijna automatisch met me hoofd te schudden! jack en jones is hier een goed voorbeeld van!:D
DNR    posted on 06-01-2008 20:43
ik draai hardcore en alles daar om heen.

waarom: de kick die een vette hardcore beat geeft.
Bastian    posted on 06-01-2008 20:46
Ik draai Jackin' House/ House/ Eclectic/ Latin en een beetje Urban House.

Waarom? Omdat er meestal een dikke vibe in zit en je kan er heerlijk op relaxen of compleet op los gaan:D
User edit by Bastian on 06-01-2008 @ 20:48:35 (7%)
Julemac    posted on 06-01-2008 20:49
House met een vleugje electro/eclectic en tech-house. Gewoon lekkere harde beats maar niet te snel.
Ik kan er lekker op los gaan maar kan er ook rustig van genieten op mn mp3 spelertje.
MissSalem    posted on 06-01-2008 21:09
Ik zie dat je meesten onder jullie zich min of meer gespecifieerd hebben in een genre. Trance, Minimal etc...

Zijn er ook DJ's die allround draaien? Of commercieel?
Burton206    posted on 06-01-2008 21:27
In princiepe draai ik allround. Ik draai in de club apres ski maar de eerste 2 uur sta ik in een andere zaal waar ik latin house draai om lekker de avond te beginnen. apres ski is niet zoals je die kent van de apres ski bar maar meer van de baja zeg maar. lekker commercieel +/- 130 BPM Happy, laughing
Nandi    posted on 06-01-2008 22:05
Ik heb mn gear al maar nog geen platen CryIk ga vooral Electro platen koopen , omdat ik het graag hoor Happy, laughing
Julemac    posted on 06-01-2008 22:14
ik draai ook wel eens geregeld commercieel, omdat je dan wat meer kan draaien en wat makkelijker aan de bak komt. En ja je hebt toch ook geld nodig.
Maar de echte liefde gaat wat ik hierboven al noemde naar de house muziek Happy, laughing
Adrien1989    posted on 07-01-2008 00:54
Ik hou van heel veel soorten muziek, dus ik draai per dag eigenljk als ik alles aanflikker gewoon een genre waar ik op dat moment zin in heb:P.
Luxx    posted on 07-01-2008 09:39
house, electro, beetje urban, latin, techno

waarom?
omdat ik deze stijl gigantisch lekker vind. om te mixen is het erg leuk om te doen en ik maak zelf ook zulk soort tracks.
www.mothermusic.nl
Armiworm    posted on 07-01-2008 11:11
Vooral electro en house.

Reden: T'is gewoon super chil om daarop te feesten en vind het heel plezant om te draaien,
zeker als er nog wat retro tussen gedraaid word
cross-over    posted on 07-01-2008 11:41
Het is natuurlijk afhankelijk van de plaats waar je draait (voor zover je zelf meerdere stylen wilt/kan draaien).

Aangezien ik in de loop van de jaren een all-round dj geworden ben draai ik alles waar een goede beat in zit of wat commercieel is.

zie ook: ////www.djresource.eu/Forum/topic/7908/
http://soundcloud.com/lau-daniels
Lanky    posted on 07-01-2008 11:47
Tech/Minimal-House met een beetje Electro tussendoor.

Vind ik super relaxed en ik ben meer van de muziek met dikke breaks. Heerlijk
wizkid    posted on 08-01-2008 09:42
Vooral Eclectic, club en minimal

omdat ik als de beat erin valt, er helemaal op los kan gaan en dat vind ik het meest vette wat er is!!!!!Cry

Lukaz    posted on 08-01-2008 11:32
Deep-House, Minimal, House, Electro, Techno en hoe het ook allemaal heet..
ik zeg altijd gewoon minimal-house maar ga de laatste tijd wel vaak tot het uiterste: techno house zoals Pryda & Deadmua5 of Gregor Tresher

waarom?  ik kan me er gewoon in vinden, ik denk dat elke dj hetzelfde antwoord heeft:
deze muziek vind ik het mooist
Lanky    posted on 08-01-2008 16:29
Poster: Lukaz
maar ga de laatste tijd wel vaak tot het uiterste: techno house zoals Pryda & Deadmua5 of Gregor Tresher

uitstekende producers, ben ook weg van hun muziek Winking my eye
View    posted on 08-01-2008 16:56
Drum & bass, dubstep, dub en electroHappy, laughing waarom? kvind het gewoon wijze muziekHappy, laughing
TheMole    posted on 08-01-2008 17:30

Electro & (french)House  zoals daft punk,justice,busy p

This is an old Topic

No new postings for 6.369 days.
 Post CommentThat would be 212.3 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

53 Users online: 12 Guests (41 Unknown)
Pages generated today : 8.724
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.718.421