Expert: Vista naar XP
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twizz    posted on 08-12-2007 23:42
nee, dit krijg ik niet gedaan...
en ik ben toch verre van een newbie op dit gebied.
wat heb ik; vista, en ik wil daar hoe dan ook xp op hebben(het liefst in een dual booth)
]ik heb een partitie aangemaakt. 3 versies van xp geprobeerd te installen, maar lukt niet??
dan geeftie aan datie geen harde schijf kan vinden.

iemand een idee hoe ik dit oplos??

bvd erik verhoeven

What do you think about Expert: Vista naar XP ??

Vote :   

Laidback    posted on 08-12-2007 23:51

vraag.. is het een Serial-ATA (SATA) hard drive.. ??
xp heeft nog wel eens problemen met SATA
User edit by Laidback on 08-12-2007 @ 23:51:14 (39%)
Twizz    posted on 08-12-2007 23:57
Poster: Laidback

vraag.. is het een Serial-ATA (SATA) hard drive.. ??
xp heeft nog wel eens problemen met SATA

dat zal ik eens nakijken, maar zoja... wat kan ik er dan aan doen??

ejp tis sata

Toshiba MK1637GSX, 160GB (5400rpm, SATA II, 8MB)

User edit by Twizz on 09-12-2007 @ 00:01:42 (32%)
VmaX    posted on 09-12-2007 01:52
Je kan op de site van de merk van de harde schijf of van het moederbord normaal gezien een driver voor sata booth vinden voor xp. Zet dit driver op een diskette en druk daarna in het begin van de installatie op F6. Als je geen diskettestation heb kan het volgens mij wel met een usb stick.
To stay tuned, become a fan on my facebookpage
User edit by VmaX on 09-12-2007 @ 01:54:53 (7%)
Illusion    posted on 09-12-2007 02:23
He Erik, hier is mr. HELPDESK:P

Heb je je jumpers op je harde schijf goed ingesteld?

En welke Windows Installatie gebruik je? Met Service Pack 1 of 2?

Is je harde schijf al vaak gebruikt? Het kan voorkomen dat je harde schijf veel fouten bevat.

Wat is de volgorde van de startmethode in de Bios?

Zitten de kabels wel goed aangesloten? En heb je een S-ATA schijf?

Controlleer sowieso als eerste de kabels nog eens een keer! Dat kan heel wat oplossenWinking my eye Er zijn zoveel mogelijkheden.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Sunrise8    posted on 09-12-2007 09:13
nou ik ondervind toch ook heeel wat problemen met vista. het liefst zou ik terug willen naar xp maar opzich is vista toch ook wel weer vet. heb wel een vaag probleem met me microfoon op me pc aan te sluiten. twizz weet waarom :P.

maar ik heb hier ook nog (een illegale dat wel) windows xp professional liggen. misschien is proberen
Music made me who i am
Twizz    posted on 09-12-2007 10:16
Poster: Illusion
He Erik, hier is mr. HELPDESK:P

Heb je je jumpers op je harde schijf goed ingesteld?

En welke Windows Installatie gebruik je? Met Service Pack 1 of 2?

Is je harde schijf al vaak gebruikt? Het kan voorkomen dat je harde schijf veel fouten bevat.

Wat is de volgorde van de startmethode in de Bios?

Zitten de kabels wel goed aangesloten? En heb je een S-ATA schijf?

Controlleer sowieso als eerste de kabels nog eens een keer! Dat kan heel wat oplossenWinking my eye Er zijn zoveel mogelijkheden.

jumpers?? deze rage is voorbij:P wat zijn dit?? of bedoel je partities, want ik heb al wel in vista een partitie aangemaakt(hier kan ik geen primair station van maken aangezien er al 3 primaire partities zijn aangemaakt wat het maximum is; vista, recovery en hp tools) want ik heb het liefst in dual booth...

ik heb 1 en 2 geprobeerd en zelfs windows 98(hier kwam ik nog ver mee, in de installatie liep ie vast, kon erin via beetje codes invoeren in msdos:P)

harde schijf is net zo nieuw als de laptop, anderhalve week:P

bios boothsequence heb ik al op 2 manieren geprobeerd, natuurlijk kwam ik met harde schijf eerst niet ver. met de cd eerst kom ik tot het bestanden inladen en dan moet je op enter drukken om te installeren en dan geeftie de foutmelding dat hij geen harddisk kan vinden.

kabels hoeven niet aangesloten te zitten, tis ne lap. en het is SataII en hier ligt het probleem ook. dat weet ik cker want 1 poging bij installeren had ik een FAT usbstick van 1 gig drin zitte en die vondie wel, probleem datie toen vastliep was dat 1 gig te weinig was.

dus... ik denk dat de tip van Vmax nog wel behoorlijk wat kans heeft. want ik had een driver gevonden, geinstalled op vista(maar hij is ook xp compatible,die driver) en ik dacht ja hoe kan dat de installatie van xp nou beinvloeden aangezien de installatie nog niets van de harddisk heeft kunnen aanraken.

@Vmax, hoe zorg ik ervoor dat hij de usb stick leest? staat dit in de boot sequence gelijk aan floppy??
User edit by Twizz on 09-12-2007 @ 10:21:53 (22%)
ccc    posted on 09-12-2007 14:40
Aan de achterkant van je schijf zitten pinnetjes. Op die pinnetjes zit een soort van klemmetje, genaamd jumpers. Je kunt die in verschillende standen zetten op de pinnetjes, en zo bepaal je of bijvoorbeeld je schijf een master of slave is. Als je er niet aan bent geweest kan ik mij niet voorstellen dat daar je probleem aan ligt.

Ik heb een soort gelijk probleem gehad, alleen was het toen van een ander os naar xp toe.

Wat ik toen heb gedaan is een win98 cd erin. Fdisk gestart-> alles verwijdert van partities. Daarna opnieuw toegevoegd. En toen accepeteerde men pc xp wel. Ik gebruikte Windows XP proffesional.
Laidback    posted on 09-12-2007 15:26
Poster: ccc
Aan de achterkant van je schijf zitten pinnetjes. Op die pinnetjes zit een soort van klemmetje, genaamd jumpers. Je kunt die in verschillende standen zetten op de pinnetjes, en zo bepaal je of bijvoorbeeld je schijf een master of slave is. Als je er niet aan bent geweest kan ik mij niet voorstellen dat daar je probleem aan ligt.

Ik heb een soort gelijk probleem gehad, alleen was het toen van een ander os naar xp toe.

Wat ik toen heb gedaan is een win98 cd erin. Fdisk gestart-> alles verwijdert van partities. Daarna opnieuw toegevoegd. En toen accepeteerde men pc xp wel. Ik gebruikte Windows XP proffesional.

weet niet of Twizz dit heeft gezegt..
maar het gaat om een Laptop met vista (er hoord dus een recovery disk bij te zitten)
laptop SATA drives Jumperen.. lijkt mij niet nodig... zeker niet als je maar 1 HDD hebt
ccc    posted on 09-12-2007 16:27
Hij heeft het niet erbij gemeld, maar volgens mij maakt dat niet veel verschil.
Twizz    posted on 09-12-2007 20:40
het is me nu gelukt om windows xp te installeren samen met vista dmv dual booth configuratie.
ik heb in het bios menu native sata disabled, maar dan werkt vista niet, dat moet ik dus constant wisselen+ het dual systeempje werkt niet 100%.
dus ik wil gewoon
VISTA ERAF.. AARRGHHH IK WORD ER GEK VAN!!

maar t probleem is dat er volgens mij geeneen xp 100% compatible is met mijn laptop. ik bedoel, hij vertoont een aantal problemen(cpu op 99%, ram op 99% dus dan moet ik m opnieuw opstarte) en tjah, soms werken proggie's niet..
weet iemand hier een  oplossing voor??

maar nu weer een andere kant;
ik heb op de een of andere manier toch fl studio kunne installen op vista en datie daarna nog opnieuw kon opstarten. maar bij het afsluiten van fl studio geeftie dan error kon snap1.scr niet opslaan ofzow. wat merk ik hiervan?? nou dat je eigen lijstje van plugins(bij insert/replace plugin, dat lijstje) niet meer naar je eigen wensen is maar fabriekstandaard...

en bij het opstarten van vista doetie nu ipv het gele laadbalkje de data die hij verwerkt laten zien..
User edit by Twizz on 09-12-2007 @ 20:43:37 (81%)

This is an old Topic

No new postings for 6.485 days.
 Post CommentThat would be 216.2 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

198 Users online: 99 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 5.081
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.698.472