Poster: Illusion
He Erik, hier is mr. HELPDESK:P
Heb je je jumpers op je harde schijf goed ingesteld?
En welke Windows Installatie gebruik je? Met Service Pack 1 of 2?
Is je harde schijf al vaak gebruikt? Het kan voorkomen dat je harde schijf veel fouten bevat.
Wat is de volgorde van de startmethode in de Bios?
Zitten de kabels wel goed aangesloten? En heb je een S-ATA schijf?
Controlleer sowieso als eerste de kabels nog eens een keer! Dat kan heel wat oplossen
Er zijn zoveel mogelijkheden.
jumpers?? deze rage is voorbij:P wat zijn dit?? of bedoel je partities, want ik heb al wel in vista een partitie aangemaakt(hier kan ik geen primair station van maken aangezien er al 3 primaire partities zijn aangemaakt wat het maximum is; vista, recovery en hp tools) want ik heb het liefst in dual booth...
ik heb 1 en 2 geprobeerd en zelfs windows 98(hier kwam ik nog ver mee, in de installatie liep ie vast, kon erin via beetje codes invoeren in msdos:P)
harde schijf is net zo nieuw als de laptop, anderhalve week:P
bios boothsequence heb ik al op 2 manieren geprobeerd, natuurlijk kwam ik met harde schijf eerst niet ver. met de cd eerst kom ik tot het bestanden inladen en dan moet je op enter drukken om te installeren en dan geeftie de foutmelding dat hij geen harddisk kan vinden.
kabels hoeven niet aangesloten te zitten, tis ne lap. en het is SataII en hier ligt het probleem ook. dat weet ik cker want 1 poging bij installeren had ik een FAT usbstick van 1 gig drin zitte en die vondie wel, probleem datie toen vastliep was dat 1 gig te weinig was.
dus... ik denk dat de tip van Vmax nog wel behoorlijk wat kans heeft. want ik had een driver gevonden, geinstalled op vista(maar hij is ook xp compatible,die driver) en ik dacht ja hoe kan dat de installatie van xp nou beinvloeden aangezien de installatie nog niets van de harddisk heeft kunnen aanraken.
@Vmax, hoe zorg ik ervoor dat hij de usb stick leest? staat dit in de boot sequence gelijk aan floppy??