beatmatchen 1 of twee cues
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Thms    posted on 07-12-2007 00:04

Hallo medeDJ's

Ik vroeg me het volgende af:

Beatmatchen jullie met 1 cue knop aan en met behulp van de mixing draaiknop? (de draaiknop boven de koptelefoon volume regelaar)
Of beatmatchen jullie met twee cue knoppen aan?

What do you think about beatmatchen 1 of twee cues ??

Vote :   

LSunicaXL    posted on 07-12-2007 02:34
Ik zelf vind het op 1 of andere manier prettig om met 2 cue knoppen aan te beatmatchen, maar af en toe ook via een ''mengelmoes'' van master en cueCry
Weet eigenlijk niet waarom, maar vind het prettig werken zo!Cry
Code-Y    posted on 07-12-2007 07:47
ik zoek een evenwicht tussen de master en de cue, ik bedoel: de ene track is de andere niet he?

Sommige tracks beginnen erg zacht, dan ram ik die knop de cue kant op om het beter te horen.....

Doe wat je het makkelijkst vind, of wat het beste mixt =)
DonBasco    posted on 07-12-2007 08:09
Bepalen van het tempo (pitch afstellen) doe ik meestal met alleen de cue van de nieuwe track aan.
Als dit goed loopt doe ik de master cue erbij aan. Hier is het dan vaak een beetje draaien met de master-cue-mixknop om de gewenste verdeling te krijgen.

Ook wil ik de cue van 2 kanalen nog wel eens tegelijk aanzetten om over de koptelefoon te horen hoe de volumes van de 2 kanalen zich verhouden. Dit heeft echter in een club niet zoveel zin omdat je dan de lopende track "te hard" hoort door het omgevingsgeluid.
Adrien1989    posted on 07-12-2007 08:56
Ik luister 1st met een cue voor tot ik daar alles op z'n plek heb enzow en dan draaik ik met de cue mix gewoon de master erbij en luister ik eventjes en maak alles mooi lopendHappy, laughing
DaRoyal    posted on 07-12-2007 09:35
Wat een vraag.. Happy, laughing

Naja, ik beatmatch met beide platen door mijn koptelefoon, dmv de cue. Half monitor/half koptelefoon vind ik niet heel fijn werken, hoewel ik dat beter zou kunnen doen op locatie. Winking my eye
Thms    posted on 07-12-2007 10:45
@ DaRoyal

Ja ik vroeg het me gewoon af want ik beatmatch altijd met 1 cue aan en de draaiknop op die manier dat ik ze allebij goed hoor. Maar op sommige panelen zit die draaiknop niet. Dan moet ik met twee cue's via mn koptelefoon beatmatchen en dat is behoorlijk wennen.
Gagarin12    posted on 07-12-2007 11:21
Poster: DaRoyal
Wat een vraag.. Happy, laughing

Naja, ik beatmatch met beide platen door mijn koptelefoon, dmv de cue. Half monitor/half koptelefoon vind ik niet heel fijn werken, hoewel ik dat beter zou kunnen doen op locatie. Winking my eye

ik ook
Illusion    posted on 07-12-2007 11:21
Ik gebruik geen que, omdat ik vinyl mix! Als mijn ene nummer speelt, gooi ik de ander er op een gegeven moment in! Dan ga ik hem gelijk stellen aan het nummer dat momenteel speelt.

Vervolgens wanneer deze gematched Winking my eye is, gooi ik hem er later op een goed moment in.

Als ik met cd's mix, gebruik ik de que ook niet. Ik heb heel veel op cd's gedraaid, maar de cue eigenlijk nooit echt gebruikt. Gewoon op de play knop drukken Winking my eye en dan Beatmatchen doormiddel van je hoofdtelefoon op, en dan 1 oor van je hoofdtelefoon achter je andere oor, zodat je de monitor kan horen.

Vervolglens weer op het goede moment instarten (wat ERG belangrijk is)
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
NielsR    posted on 07-12-2007 11:26
@illusion; ik ben de laatste tijd niet echt meer naar mijn monitors aan het luistern maar met de hoofdtelefoon altijd op door de cue op de mixer van het in te mixen liedje op te zetten en dan ook de cua van de master op te zetten en dan het draaiknopje tussen cue en master te zetten op mixing, ik vind dat je dan veel beter je muziek hoort het is mischien ook een idee om het zo te doen als je zonder monitor valt.
woudy    posted on 07-12-2007 11:31
ik denk dat Illusion het over De Cue knop heeft, THMS bedoelt cue door je koptelefoonoftewel hoe beluister je je nummers voor door je koptelefoon.
Met alle 2 de cue knopjes aan of stel je een beetje master en een beetje Cue af op je mixer.

Correct me if im wrong.

Ik luister alstijd met 1 cue aan, en doe dan licht de master er door heen om hem gelijk te zette.
NielsR    posted on 07-12-2007 11:35
Poster: woudy
ik denk dat Illusion het over De Cue knop heeft, THMS bedoelt cue door je koptelefoonoftewel hoe beluister je je nummers voor door je koptelefoon.
Met alle 2 de cue knopjes aan of stel je een beetje master en een beetje Cue af op je mixer.

Correct me if im wrong.

Ik luister alstijd met 1 cue aan, en doe dan licht de master er door heen om hem gelijk te zette.

"hoofdtelefoon op, en dan 1 oor van je hoofdtelefoon achter je andere oor, zodat je de monitor kan horen."

Ik had het over dat stukje
woudy    posted on 07-12-2007 11:40
Poster: NielsR

"hoofdtelefoon op, en dan 1 oor van je hoofdtelefoon achter je andere oor, zodat je de monitor kan horen."

Ik had het over dat stukje

ja dat snapte ikWinking my eye maar ik denk dat illusion zelf dacht dat het over een ander soort cue gaat, aangezien hij zegt altijd gewoon op play te drukkenWinking my eye
Thms    posted on 07-12-2007 14:55

Ik bedoel precies wat Woudy zegt

A-flex    posted on 07-12-2007 18:47
Ik gebruik maar 1 Que knop op men mixer en 1 oor met de monitor. En als ik niet 100% zeker ben dat ze gelijk zijn chek ik eerst nog even met de 2 Que knoppen voor ik inmix.

Maar ieder heeft zijn mannier die het beste werkt voor hem hoor, heb daar in het begin ook wat moeten naar zoeken en uiteindelijk vind ik de bovenstaande mannier het best bij mij passen.
User edit by A-flex on 07-12-2007 @ 18:50:02 (100%)
remixer    posted on 07-12-2007 18:56
ik gebruik 1 cue knop en die mix ik met m'n master zodat ik de beide platen hoor op de hoofdtelefoon

ik vindt zelf raar dat ze die knop cue noemen er had beter/vaker pfl (pre fader listen) kunnen staan om verwarring met de cue knop van de cd spelers te voorkomen
User edit by remixer on 07-12-2007 @ 18:58:26 (100%)
nils7    posted on 07-12-2007 19:12
Poster: remixer
ik gebruik 1 cue knop en die mix ik met m'n master zodat ik de beide platen hoor op de hoofdtelefoon

ik vindt zelf raar dat ze die knop cue noemen er had beter/vaker pfl (pre fader listen) kunnen staan om verwarring met de cue knop van de cd spelers te voorkomen

We zijn niet allemaal hollanders he!

Cue betekend gewoon simpel "wacht" (of in de wacht(rij)). Dus het betekend dat op dat kanaal je track in de wacht staat. Cuepunt is ook gewoon het wachtpunt waar je naar terug kan!
Illusion    posted on 07-12-2007 19:23
Poster: woudy

Whaha ooo.. wat een domme fout van mij! Dat had ik moeten weten:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 07-12-2007 @ 19:23:22 (3%)
robbert    posted on 07-12-2007 19:33
Ik begin meestal met 1 cue knop aan voor het grove beatmatchen en eindig met 2 cue's voor de fijnafstelling.

This is an old Topic

No new postings for 6.490 days.
 Post CommentThat would be 216.3 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

165 Users online: 70 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 4.235
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.864.633