Met een 140 watt interne amp die EXACT aan de speakers is aangepast, moet je wel een erg grote kamer hebben om niet te weinig vermogen te hebben hoor!
Ik zou eerlijkzegd eerst een nadenken of je niet de RP-6 wilt en als dat niet voldoende is een rp10s.
Ik ben eerlijkgezegd ook aan het omswitchen. Het is niet dat mijn luidsprekers shit klinken - toch zeker niet met eq - maar de Rokit's zijn 1) klein 2) luid 3) helder 4) vlak 5) betaalbaar... Geen wonder dat iedereen en je moeder tegenwoordig Rokit's wil natuurlijk

Maar eh, over het algemeen wordt de RP5 toch zeker voor dance-muziek te klein gevonden. Als je voor de RP-8 gaat, moet je denken aan een studio die zo groot is als een huiskamer. Daarom komen de meesten toch bij de RP6 uit. En die rp10s complementeert die zo ik gehoord heb prima. Desondanks begint de RP6 bij 49 hz... Da's behoorlijk laag an sich. De RP10s maakt het laag vooral wat zwaarder, want zoveel lager begint 'ie nog niet eens.
Inderdaad zijn Rokits in feite studio-referentiemonitoren en de RP10s staat zelfs in de thuisstudio van een van 's werelds grootste producers - zegt iets over de kwaliteit van een actieve subwoofer die nog geen 300 euro kost... Maar vanwege de fantastische prijs/kwaliteit verhouding en het feit dat je geen PA luidspreker in je kamer wil, maar wel een goed geluid, is voor een DJ een studiomonitor intererssant.
Tja, waarom denk je anders dat in radiostudio's ook studiomonitors gebruikt worden? Daarom.
Maar goed, zoals altijd geld voor geluid: zelfs uitproberen in de winkel. Even naar Feedback of zo, aankoopje doen en blij naar huis rijden :D