KRK rp-8 luid/sterk genoeg als dj monitor
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_IVI-R    posted on 01-12-2007 20:21

Aangezien het mij vrij handig zou uitkomen om actieve speakers te kopen en mijn passieve behringers 2031p weg te doen, vraag ik mij af of deze krk-rp8 speakers luid en sterk genoeg zijn als dj monitor..

Hebben ze genoeg laag en kunnen ze genoeg volume aan?

Ze zouden moeten dienen voor zowel monitoring bij dj sets als studiowerk..

heb de search ook gebruikt ,maar daar ben ik niet superveel wijzer uit geworden Happy, laughing

alvast bedankt!

www.nikan.be

What do you think about KRK rp-8 luid/sterk genoeg als dj monitor ??

Vote :   

Sunrise8    posted on 01-12-2007 20:37
je kunt ook sites afzoeken voor specs en vergelijken met de andere krk boxen.
naar mijn mening door ze 1x gehorod te hebben klinken ze super. en heel duidelijk. gewoon echt bijna geen ruis, alleen als het volume echt op z'n maximum wordt gezet (wat niet slim was van die vrekoper). genoeg laag en mid en hi klinken goed. eq goed afgestemd en volgens mij kan je hem bij zowel monitoren bij je dj set als bij je studiowerk gebruiken, alhoewel krk's meestal voor studiogebruik zijn (correct me if i'm wrong). worden aangeraden*.
hoop dat je hier wat mee kan
Music made me who i am
Vibemaster-D    posted on 01-12-2007 23:24
toch staat mij menig webshop dat de KRK RP6 het 6" model "de bestverkochte DJ monitor van Nederland is"; maar ja is hij sterk genoeg voor Monitoring bij live sets ligt ook aan hoe zwaar je PA is en op welke locatie jij staat.

kijk bij een PA van 12.5 Kwatt zou ik deze niet nemen maar

gebruik je voor PA
4 subs 2 tops actief setje van 6 kwatt dan kom je wel ver voor 1 persoon he
Twizz    posted on 01-12-2007 23:29
ik heb de krk rk 6 en die blaast al behoorlijk
en anders kun je er nog altijd een krk rp10s subwoofer bij doen voor extra luid
Illusion    posted on 02-12-2007 02:09
Deze blaast idd behoorlijk wat geluid!

Ik heb hem ook wel vaak in een studiootje zien staan! Deze lijken naar mijn idee erg goed geschikt.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
MadSteven    posted on 02-12-2007 15:08
Met een 140 watt interne amp die EXACT aan de speakers is aangepast, moet je wel een erg grote kamer hebben om niet te weinig vermogen te hebben hoor!

Ik zou eerlijkzegd eerst een nadenken of je niet de RP-6 wilt en als dat niet voldoende is een rp10s.

Ik ben eerlijkgezegd ook aan het omswitchen. Het is niet dat mijn luidsprekers shit klinken - toch zeker niet met eq - maar de Rokit's zijn 1) klein 2) luid 3) helder 4) vlak 5) betaalbaar... Geen wonder dat iedereen en je moeder tegenwoordig Rokit's wil natuurlijk Happy, laughing

Maar eh, over het algemeen wordt de RP5 toch zeker voor dance-muziek te klein gevonden. Als je voor de RP-8 gaat, moet je denken aan een studio die zo groot is als een huiskamer. Daarom komen de meesten toch bij de RP6 uit. En die rp10s complementeert die zo ik gehoord heb prima. Desondanks begint de RP6 bij 49 hz... Da's behoorlijk laag an sich. De RP10s maakt het laag vooral wat zwaarder, want zoveel lager begint 'ie nog niet eens.

Inderdaad zijn Rokits in feite studio-referentiemonitoren en de RP10s staat zelfs in de thuisstudio van een van 's werelds grootste producers - zegt iets over de kwaliteit van een actieve subwoofer die nog geen 300 euro kost... Maar vanwege de fantastische prijs/kwaliteit verhouding en het feit dat je geen PA luidspreker in je kamer wil, maar wel een goed geluid, is voor een DJ een studiomonitor intererssant.

Tja, waarom denk je anders dat in radiostudio's ook studiomonitors gebruikt worden? Daarom.

Maar goed, zoals altijd geld voor geluid: zelfs uitproberen in de winkel. Even naar Feedback of zo, aankoopje doen en blij naar huis rijden :D
User edit by MadSteven on 02-12-2007 @ 15:10:55 (46%)
DJ_IVI-R    posted on 02-12-2007 20:05
dus de 6 zou voldoende moeten zijn?
www.nikan.be
barthawk    posted on 03-12-2007 16:41
mijn rp5's zijn al voldoende...
cross-over    posted on 04-12-2007 09:25

Afhankelijk van de kamer zijn inderdaad rp5's al voldoende.
zie voor een recentie:
http://mixguides.com/studiomonitors/Reviews/

voor meer info over speakers (vooral het laatste stuke (slot) is interessant):

http://www.nieuwsgierig.eu/luidspreker.php

http://soundcloud.com/lau-daniels

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

313 Users online: 181 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 41.226
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.934.771