het bouwen van mijn dj Booth (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 25-11-2007 17:26
Ik heb het al een paar keer vermeld op het forum, dat ik een huis heb gekocht en nu een eigen dj booth kamer heb.

en zal in stappen laten zien hoe ik hem ga bouwen.

het idee is om de ruimte te isoleren tegen het geluid (moet de buren wel te vriend houden).

en voor als nog ga ik 3 muren, de vloer en het plafond aanpakken zodat ik optimaal gebruik kan maken van mijn speakers.

1 kant heeft een raam en daar wil ik een plexiglas voorzet raam voor maken zodat ook die kant minder geluid uit stoot.

de gear die in mijn booth komt:

2 x cdj 800, 1 x djm 800, en moet nog 1 of 2 draaitafels kopen.

ook komt er een computer voor producing, dat wil ik althans gaan doen (computer met 2 schermen is ook al aanwezig)

en natuurlijk het nodige geluid en versterking zal aanwezig zijn.

verder laat ik in stappen zien hoe ik het ga bouwen.
momenteel is mijn plafond gestuct en de kozijn alvast geschildert.

foto's volgen zo spoedig mogenlijk
www.moonentertainment.nl

What do you think about het bouwen van mijn dj Booth ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 14-07-2009 10:47
Wow! Ziet er echt super uit! Ga vooral zo doorHappy, laughing
Dolivieira    posted on 14-07-2009 10:49
Netjes hoor. Je kan ook nog vanuit de computer 4 of 8 sporen opnemen. Maar mooie booth tot nu toe. Ben benieuwt naar het eindresutaat.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
djmamo    posted on 14-07-2009 13:37
Poster: djdolivieira
Netjes hoor. Je kan ook nog vanuit de computer 4 of 8 sporen opnemen.

Klopt, maar dat kan je met de computer nooit mooi live afregelen en inmixen.
www.moonentertainment.nl
TT5    posted on 14-07-2009 22:10
ziet er zeer nice uit man, Cool?goe bezig
Ilja    posted on 14-07-2009 22:58
Nog effe de draden weg werken, en eventueel de booth metalic zilver spuiten en het wordt gruwelijk?Cool
ArCee    posted on 21-07-2009 06:34
Ik ga deze week beginnen aan mijn (vernieuwde) booth die wel netjes word hoop ik. Blad word in de vorm van een 8/ cq hondenbot?min of meer. In het midden de dubbele speler van Numark en de mixer en microfoonmixer?in een rack, schuin omhoog lopend. Op de 2 buitenkanten van de 8 komen de cdj's te staan. Blad word dubbelwandig zodat alle snoeren erin weg gewerkt kunnen worden. De dubbele wand word rondom met plaatstaal afgewerkt (vooraanzicht)?voor een beetje een "Industrial Look". Blad en rack worden bekleed met tapijt in "staal blauw"en afgewerkt met aluminium hoeklijnen. Onder het blad komt een extra plateau voor m'n versterker en was t los spul.
User edit by ArCee on 21-07-2009 @ 06:36:29 (9%)
Stefjuuh    posted on 21-07-2009 08:37
Ik wacht af..

Voorlopig kan ik ff niet veel verbouwen zonder dat mn ouders gaan zeuren, maar kans is groot dat ik volgend jaar een andere kamer krijg, dan moet er wel een gruwelijke booth in!
djmamo    posted on 21-07-2009 09:05
Ja er is nog niet veel van de booth up-date terecht gekomen.
En dat heeft alles te maken met mijn gear up-date.

Heb namelijk gisteren 2x cdj?1000 mk3 gehaald, en hiermee toch echt wel een droom verwezenlijkt.
Sinds ik draai heb ik altijd al een 1000 willen hebben, eerst de 1 dan de 2 en nu heb ik uiteindelijk de mk3. djm 800 had ik al, maar wat een superset.

Nou dat heb ik dan ook weer verteld.

Nu moet ik ff kijken hoe ik mijn booth ga afwerken, en of ik wel of niet een flightcase ga kopen.

Flightcase heeft voordelen:
alles zit veilig in een kist, maar ik ben nooit echt met mijn gear buiten geweest, 1 x met mijn djm voor een feest wat ik organiseer en toen heeft gregor Salto en Ralvero erop gedraait.
Maar verder komt momenteel mijn gear niet?buiten.
Vind het ook niet fijn om er mee te slepen.
Maar als ik dat wel moet doen is een kist er makkelijk.

Nadeel is dat wanneer het alleen thuis staat de kist weer overbodig is en geld kost.

Dus allemaal dingen die ik nu aan het bedenken ben.
Kan ze natuurlijk ook op een plateau zetten en mijn djm inbouwen.

Denk dat ik?komende dagen wat laat zien. ook omdat er nu nieuwe gear is?
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 21-07-2009 @ 09:06:12 (1%)
Dolivieira    posted on 21-07-2009 09:17
Poster: djmamo
Ja er is nog niet veel van de booth up-date terecht gekomen.
En dat heeft alles te maken met mijn gear up-date.

Heb namelijk gisteren 2x cdj?1000 mk3 gehaald, en hiermee toch echt wel een droom verwezenlijkt.
Sinds ik draai heb ik altijd al een 1000 willen hebben, eerst de 1 dan de 2 en nu heb ik uiteindelijk de mk3. djm 800 had ik al, maar wat een superset.

Nou dat heb ik dan ook weer verteld.

Nu moet ik ff kijken hoe ik mijn booth ga afwerken, en of ik wel of niet een flightcase ga kopen.

Flightcase heeft voordelen:
alles zit veilig in een kist, maar ik ben nooit echt met mijn gear buiten geweest, 1 x met mijn djm voor een feest wat ik organiseer en toen heeft gregor Salto en Ralvero erop gedraait.
Maar verder komt momenteel mijn gear niet?buiten.
Vind het ook niet fijn om er mee te slepen.
Maar als ik dat wel moet doen is een kist er makkelijk.

Nadeel is dat wanneer het alleen thuis staat de kist weer overbodig is en geld kost.

?

Waarom koop je geen UDG bags voor de CDJ1000 en DJM 800. Heb ik ook en zijn zeer sterk en fijn en niet zo zwaar als een flight. Kom ook niet vaak buiten met mijn gear, Maar als het moet dan wel beschermt. Je kan ze op je trolley zetten en je kan ze op je rug dragen. Ik heb op mijn booth de kabels laten liggen en gelabeld. Als ik dan met mijn gear thuis kom. is binnen een?20min aangesloten.

En als je gear weer op je meubel staat berg je de tassen zo weer op en nemen minder ruimte in dan een flight. ??
User edit by Dolivieira on 21-07-2009 @ 09:24:06 (18%)
Bartjens    posted on 21-07-2009 09:40
Ik heb altijd een flightcase gehad met de nodige aansluitignen in de case zelf, als ik weer thuis kwam met de gear was het een?kwestie van de deksel eraf, de stroom (powercon) en de 2 signaal kabels (XLR) weer inprikken en klaar.

Nog geen minuut werk Cool

check?linker bovenhoek
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 21-07-2009 @ 09:42:35 (17%)
Dolivieira    posted on 21-07-2009 09:42
Poster: Bartjens
Ik heb altijd een flightcase gehad met de nodige aansluitignen in de case zelf, als ik weer thuis kwam met de gear was het een?kwestie van de stroom (powercon) en de 2 signaal kabels (XLR) weer inprikken en klaar.

Zo kan het ook maar je sjouwdt je altijd een breuk met die flights. Mijn rug loopt ook al bijna 37jaar mee.
Bartjens    posted on 21-07-2009 09:46
Weegt inderdaad rond de 25 kg, heb ik nooit problemen mee gehad, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen te veel is.

Dat is de overweging die je moet maken tussen losse cases/bags of 1 flightcase.
www.djbrowbeat.com
djmamo    posted on 21-07-2009 09:47

Waarom koop je geen UDG bags voor de CDJ1000 en DJM 800. Heb ik ook en zijn zeer sterk en fijn en niet zo zwaar als een flight. Kom ook niet vaak buiten met mijn gear, Maar als het moet dan wel beschermt. Je kan ze op je trolley zetten en je kan ze op je rug dragen. Ik heb op mijn booth de kabels laten liggen en gelabeld. Als ik dan met mijn gear thuis kom. is binnen een?20min aangesloten.

En als je gear weer op je meubel staat berg je de tassen zo weer op en nemen minder ruimte in dan een flight. ??

Ja de bags, daar ben ik niet echt over te spreken.
Die kere dat ik ze heb gezien, dan heb ik altijd nog van, het blijven tassen.

En hoeveel bescherming kan een tas biedenConfused
Dat is een beetje mijn gevoel bij een bag.
En ik vind ze niet zo mooi.
En heb ff ge googeld, ze zijn nog eens duur ook rond de?124,- per stuk. doe dat maal 3 en je bent 372 euro kwijt.
Daar kan ik toch echt wel een mooie flightcase voor halen.

En als ik die dan meeneem op vakantie?dan maakt het ook niet uit of dat deze onderop liggen in de auto of veilig boven op.

En ik vind een flightcase ook gewoon mooi.
Maar bedankt voor het meedenken

Poster: Bartjens
Ik heb altijd een flightcase gehad met de nodige aansluitignen in de case zelf, als ik weer thuis kwam met de gear was het een?kwestie van de deksel eraf, de stroom (powercon) en de 2 signaal kabels (XLR) weer inprikken en klaar.

check?linker bovenhoek

Ja dat is ook wel makkelijk, maar ben nu ook niet lang bezig met mijn booth als ik hem verplaats.
Denk dat ik nog geen 5 minuten bezig ben met het aansluiten.

2 xlr vanuit de versterker 2x digitaal naar cdj en stroom.
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 21-07-2009 @ 09:49:59 (47%)
Dolivieira    posted on 21-07-2009 10:06
Poster: djmamo

Ja de bags, daar ben ik niet echt over te spreken.
Die kere dat ik ze heb gezien, dan heb ik altijd nog van, het blijven tassen.

En hoeveel bescherming kan een tas biedenConfused
Dat is een beetje mijn gevoel bij een bag.
En ik vind ze niet zo mooi.
En heb ff ge googeld, ze zijn nog eens duur ook rond de?124,- per stuk. doe dat maal 3 en je bent 372 euro kwijt.
Daar kan ik toch echt wel een mooie flightcase voor halen.

En als ik die dan meeneem op vakantie?dan maakt het ook niet uit of dat deze onderop liggen in de auto of veilig boven op.

En ik vind een flightcase ook gewoon mooi.
Maar bedankt voor het meedenken

Ik heb ze nu al 2 jaar en het gaat goed zo, ik sta nog steeds verbaast?hoeveel bescherming ze bieden.
Maar als jij ze niet mooi vind en twijfeld over de bescherming, Kan dat,?het is tenslotte jou geld.

Maar wel tof dat je nu 1000 heb ik vind ze naast een DJM800 passen inplaats van die CDJ800
djmamo    posted on 21-07-2009 10:28
?
Maar wel tof dat je nu 1000 heb ik vind ze naast een DJM800 passen inplaats van die CDJ800

de 1000 is ook wel echt een stuk groter dan de 800, had dat nooit echt door omdat in de discotheken altijd 1000 en djm 800 naast elkaar staan en dat is dezelfde maat.

Maar gisteren met de 1000 neerzetten viel het echt op dat de 800 een stukje kleiner is dan de 1000.
En nu is het ook allemaal mooi zwart
www.moonentertainment.nl
Rusty04    posted on 22-07-2009 10:21
Proficiat met jou mooie nieuwe(?) CDJ 1000 mk3's. Ik ben erg tevreden van je CDJ800's, ga morgen ook een nieuw mixertje halen (Reloop RMX-40 DSP (past ook mooi bij de zilveren CDJ's :P)).

Verder heb je een erg mooie boothkamer, maar wel een verdomd dodelijke trap, ik dacht dat ik er af ging flikkeren met men nieuwe CDJ 800 doos :P. Maar je kamertje heeft ERG veel potentieel. Lekker schilderen of een mooi behang zoeken en een mooi tafelblad maken (ijzer/mooie houtsoort).

Succes met je nieuwe speeltjes :P.
Mixt-Ape    posted on 22-07-2009 12:58
Haha, altijd fijn als ??n member een ander blij kan maken...

This is an old Topic

No new postings for 5.822 days.
 Post CommentThat would be 194.1 months
or a whopping 16 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

40 Users online: 18 Guests (22 Unknown)
Pages generated today : 14.737
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.239.154