Edit:ANALYZER software op laptop n mengpaneel
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LSunicaXL    posted on 25-11-2007 13:37

Hey hallo,

vergeef mij alvast voor mijn (denk ik toch wel) kinder taal wat het DJ'en allemaal betreft maar ben een herintreder dus moet weer even wennen!

Ik heb gister 2 nette Reloop RMP-2's gekocht en ben echt verliefd op ze.sm_looser
Maar daar gaat het nu even niet om!sm_puh

Ik had een vraagje wat software betreft en hier begint de kindertaal: Ik ben namelijk op zoek naar een software programma die ik op m'n laptop kan zetten (wil hem niet alleen maar in een hoekje laten staan, dat is zonde) waarmee je zeg maar de ''Hoogte, midden, laagte, etc.'' punten als het ware digitaal op kan zien van de muziek die je op je cd-spelers afspeelt (vb: in Virtual DJ heb je dat, zo kan je ook zien hoe de track nog verloopt).
Ik wil dit eigenlijk om beetje het mixen nu te vergemakkelen en het ook wat beter te kunnen leren! Zodat ik mooi even kan spieken, etc. Nu weet ik dat je het ook kan leren zonder zo'n digitaal handigheidje maar ik kan het ook wel al aardig (al zeg ik het zelf) maar wil het graag op deze manier verfijnen!
Kent iemand deze software?
En wat is hier allemaal voor nodig om aan te sluiten? (Ik neem aan op z'n minst een soundcard?)
Ik hoor het graag!!

Als je m'n kindertaal niet hebt gesnapt, dan hoor ik het wel!

Greetzz, Lars

(EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID: Ik heb het niet over TimeCode, etc!)

EDIT: Dankzij Nvie ben ik op een even duidelijkere naam genomen!
Ik bedoel namelijk een mooi Analyzer software en wat voor hardware ik daar voor nodig heb!
Misschien weet iemand ergens een mooie review of tutorial?

User edit by LSunicaXL on 25-11-2007 @ 15:40:41 (17%)

What do you think about Edit:ANALYZER software op laptop n mengpaneel ??

Vote :   

Twizz    posted on 25-11-2007 15:15
wil je een 3 bands of een 15/31 bands??
Nvie    posted on 25-11-2007 15:22
Volgens mij zoek je een analizer, en geen equalizer. Dus iets wat de muziek analyseert en niet zo zeer bepaalde frequenties filtert/opleukt.
Cyspoz    posted on 25-11-2007 15:29
Tja Adobe Audition kan dat weergeven, maar dat is zoveel detail dat je er niets aan hebt. Een ander probleem wat je volgens mij hebt is dat je eigenlijk altijd ingezoemd wilt kijken en niet uitgezoemd. Maar als je ingezoemd kijkt heb je weer het probleem dat je focus niet automatisch mee verschuift tijdens het afspelen van het nummer.
LSunicaXL    posted on 25-11-2007 15:35
quote:
Poster: Twizz
wil je een 3 bands of een 15/31 bands??

Sorry hoor, maar nu misschien in het Nederlands voor mij aub?CryCry

@ Nvie
Ja dat was het woord dat ik zocht!! Analizer!
Misschien maakt dat het ietsje makkelijkerCry
Didier_Deluxe    posted on 25-11-2007 23:11

Ik weet niet of zoiets bestaat, en mocht het bestaan zou ik er toch het nut niet van inzien..
Zwier gewoon Ableton op je laptop, dan kun je nog leuke dingen uithalen Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 6.497 days.
 Post CommentThat would be 216.6 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

302 Users online: 108 Guests (194 Unknown)
Pages generated today : 5.431
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.698.822