DJM-800 samples toekennen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dislexie    posted on 23-11-2007 06:01
Hallo iedereen,

Ik heb nu sinds enige tijd een djm-800 en vind het een kicke apparaat.
Het enige waar ze me teleur in stelde was dat ze de sample funktie hebben verwijderd.
Dit zou voor mij leuk zijn geweest omdat ik met vinyl draai en dus geen samples op kan slaan zoals dat bv kan met een cd-speler.
Nou zou het mogelijk zijn om met de midi aansluiting onder ableton of reason een aantal funkties toe te kennen aan bv mijn faderstart knoppen.(zonder cd-spelers gebruik je deze toch niet)
Kan ik hier dan ook samples onder zetten of kan dit niet?

Ik hoop dat hier iemand ervaring mee heeft.

Bij voorbaat dank...

What do you think about DJM-800 samples toekennen ??

Vote :   

D-wan    posted on 23-11-2007 11:05

Goede vraag ! Het zou voor mij ook een uitkomst zijn, omdat je over de roll-functie nu geen effecten kunt gebruiken. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd, maar het zou mogelijk moeten zijn, omdat je praktisch elke knop op de DJM 800 aan de midi toe kunt wijzen. Ik heb de handleiding van de djm 800 nu niet bij de hand, maar daar staat een plaatje in van de djm 800 (zwart / rood, kan niet missen), welke knoppen je aan de midi toe kunt wijzen. Softwaretechnisch zal op dit moment een andere DJR´er je advies moeten geven, want ik heb zelf de midi functie nog maar weinig gebruikt i.c.m. Ableton, dit komt omdat ik voorheen altijd mijn Groovebox op de midi had aangesloten en momenteel de midi-interface kapot is Cry .

Succes ermee ! Ik zal dit topic ook blijven volgen aangezien ik er ook erg benieuwd naar ben hoe dit in gerealisserd kan worden.

Gr. D-wan

DonBasco    posted on 23-11-2007 12:39
Poster: D-wan

heb de handleiding van de djm 800 nu niet bij de hand, maar daar staat een plaatje in van de djm 800 (zwart / rood, kan niet missen), welke knoppen je aan de midi toe kunt wijzen. Softwaretechnisch zal op dit moment een andere DJR´er je advies moeten geven, want ik heb zelf de midi functie nog maar weinig gebruikt i.c.m. Ableton, dit komt omdat ik voorheen altijd mijn Groovebox op de midi had aangesloten en momenteel de midi-interface kapot is Cry .

Mijn handleiding is gewoon zwart/wit....

Maar antwoord op de vraag:
In de handleiding staat een lijstje met de schakelaars en hun midi-melding.
Hier staat de faderstart niet bij genoemd.

Ik ben verder ook geen ervaringsdeskundige, dus misschien dat iemand anders het weet.

D-wan    posted on 23-11-2007 13:01
Poster: DonBasco

Mijn handleiding is gewoon zwart/wit....

Excuses.
Stel ik me de boel weer mooier voor dan dat het is... Cry
Didier_Deluxe    posted on 23-11-2007 16:35
Poster: D-wan

Excuses.
Stel ik me de boel weer mooier voor dan dat het is... Cry

Zwart/rode plaatje is hier op djr te vinden als ik me niet vergis...

EDIT: gevonden!

User edit by Didier_Deluxe on 23-11-2007 @ 16:43:03 (13%)
djmamo    posted on 23-11-2007 16:37
ik kan wel sampels maken met de djm 800.... heb je de roll al geprobeert?
www.moonentertainment.nl
RenéKuppens    posted on 23-11-2007 16:49
Ja dit moet kunnen..
Als je je master out 2 of booth of record uitgang op de line ingang van je PC/Laptop zet en daar mee dus je stukje wat je wilt loopen in Ableton opneemt zou je dat stukje onder een midi signaal kunnen zetten en dus zo laten herhalen.

Het gaat dus wel maar het duurt alleen iets langer voordat  je je loopje er in kan gooien...
User edit by RenéKuppens on 23-11-2007 @ 16:50:22 (10%)
D-wan    posted on 23-11-2007 17:17
Thx !
Was dus in de war met djr. Logisch ook, want ik lees meer van djr dan uit de handleiding Cry.

Poster: Didier_Deluxe

Zwart/rode plaatje is hier op djr te vinden als ik me niet vergis...

EDIT: gevonden!

DaRoyal    posted on 23-11-2007 18:42
Gewoon de functies in Ableton assignen aan Ableton, dan zou 't gewoon moeten werken.
Als jij aangeeft dat kanaal A, knopje 3 onder faderstartknop#1 zit in Ableton kun je iedere sample die op dàt punt in Ableton staat, kunnen triggeren met je faderstart. Happy, laughing

't Is heel makkelijk allemaal. Winking my eye
Dislexie    posted on 23-11-2007 20:02
Bedankt iedereen voor je reacties, sommige dingen wist ik al en andere ook nog niet dus bedankt!

Het gaat me vooral om stukjes tekst door mijn mix heen te gooien.
Als ik deze onder mijn faderstarknoppen zet dan heb ik dus 4 mogelijkheden en dat is genoeg.
Op de afbeelding hierboven (staat ook in mijn handleiding) zijn de faderstartknoppen rood dus dat betekent dat ik deze een midifunktie kan toekennen.

Moet te doen zijn toch?

Ik ben nog niet bekend met ableton dus dat kan nog wat worden...

wish me luck.
DaRoyal    posted on 25-11-2007 16:43
Ander vraagje trouwens, werkt de DJM-800 alleen met een midi-kabel of ook via usb? Nooit echt in verdiept namelijk. Happy, laughing
D-wan    posted on 25-11-2007 16:49
Poster: DaRoyal
Ander vraagje trouwens, werkt de DJM-800 alleen met een midi-kabel of ook via usb? Nooit echt in verdiept namelijk. Happy, laughing

Wordt eens tijd dan ;o)
Met een midi interface kun je via USB werken als je dat bedoelt... 
DaRoyal    posted on 25-11-2007 17:30
Nee, of er direct verbinding gemaakt kan worden via USB. Zoals bij de Nuo 4 bijv. het geval is, of dat je dmv een midi-sport/-interface per sé verbinding moet maken. Happy, laughing
Lawrenz    posted on 25-11-2007 19:30
Ik heb zelf een MIDI naar USB interface om m'n keyboard te gebruiken in o.a. Reason, en dat werkt prima :D 't is een EMU Xmidi 1x1, goeie ledjes die aangeven of er een signaal is, en MIDI in en out Happy, laughing Zeker een aanrader Happy, laughing
D-wan    posted on 25-11-2007 19:55
Nee, of er direct verbinding gemaakt kan worden via USB. Zoals bij de Nuo 4 bijv. het geval is, of dat je dmv een midi-sport/-interface per sé verbinding moet maken. Happy, laughing

Nee, er is geen directe USB verbinding mogelijk en je hebt dus inderdaad die interface gewoon nodig.
DaRoyal    posted on 25-11-2007 19:59
Dat dacht ik dus al. Scheelt dat ik een UC-17 heb staan die ook als midi-interface kan gebruiken. Mocht ik ooit ableton op locatie gebruiken icm een DJM-800. Winking my eye
D-wan    posted on 25-11-2007 20:36
Dat dacht ik dus al. Scheelt dat ik een UC-17 heb staan die ook als midi-interface kan gebruiken. Mocht ik ooit ableton op locatie gebruiken icm een DJM-800. Winking my eye

Dat zal vast wel eens gebeuren Cry !

This is an old Topic

No new postings for 6.514 days.
 Post CommentThat would be 217.1 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

534 Users online: 334 Guests (200 Unknown)
Pages generated today : 66.210
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.618.508