Goede vraag ! Het zou voor mij ook een uitkomst zijn, omdat je over de roll-functie nu geen effecten kunt gebruiken. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd, maar het zou mogelijk moeten zijn, omdat je praktisch elke knop op de DJM 800 aan de midi toe kunt wijzen. Ik heb de handleiding van de djm 800 nu niet bij de hand, maar daar staat een plaatje in van de djm 800 (zwart / rood, kan niet missen), welke knoppen je aan de midi toe kunt wijzen. Softwaretechnisch zal op dit moment een andere DJR´er je advies moeten geven, want ik heb zelf de midi functie nog maar weinig gebruikt i.c.m. Ableton, dit komt omdat ik voorheen altijd mijn Groovebox op de midi had aangesloten en momenteel de midi-interface kapot is .
Succes ermee ! Ik zal dit topic ook blijven volgen aangezien ik er ook erg benieuwd naar ben hoe dit in gerealisserd kan worden.
Gr. D-wan
Poster: D-wanheb de handleiding van de djm 800 nu niet bij de hand, maar daar staat een plaatje in van de djm 800 (zwart / rood, kan niet missen), welke knoppen je aan de midi toe kunt wijzen. Softwaretechnisch zal op dit moment een andere DJR´er je advies moeten geven, want ik heb zelf de midi functie nog maar weinig gebruikt i.c.m. Ableton, dit komt omdat ik voorheen altijd mijn Groovebox op de midi had aangesloten en momenteel de midi-interface kapot is
.
Poster: DonBasco
Mijn handleiding is gewoon zwart/wit....
Poster: D-wan
Excuses.
Stel ik me de boel weer mooier voor dan dat het is...
Poster: Didier_Deluxe
Zwart/rode plaatje is hier op djr te vinden als ik me niet vergis...
EDIT: gevonden!
Poster: DaRoyal
Ander vraagje trouwens, werkt de DJM-800 alleen met een midi-kabel of ook via usb? Nooit echt in verdiept namelijk.
Nee, of er direct verbinding gemaakt kan worden via USB. Zoals bij de Nuo 4 bijv. het geval is, of dat je dmv een midi-sport/-interface per sé verbinding moet maken.
Dat dacht ik dus al. Scheelt dat ik een UC-17 heb staan die ook als midi-interface kan gebruiken. Mocht ik ooit ableton op locatie gebruiken icm een DJM-800.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.