Ik ben eigenlijk opzoek naar een simpel en doeltreffend bibliotheek programma, om tijdens live draaien op een computertje in de booth te hebben draaien.
Als mogelijkheden zoek ik eigenlijk iets waar ik dus mijn volledige muziekcollectie(cd's) kan invoeren, en daarna gemakkelijk terugzoeken, op, en daar komt ie;
Tracknaam,Artiestnaam,en als uitkomst de Cd waar die opstaat.
Simpel gezegd, stel je draait een feestje en je hebt iets in je hoofd, of dan nu een naam is van een track of je weet bijvoorbeeld de tracknaam niet meer, maar wel dattie van artiest x is, dat je dan gemakkelijk de wél bekende gegevens invoert, en zo er simpel en snel achterkomt wat het precies was, en op welke cd dat staat van je collectie!
Het lijst me zeker dat er zoiets moet zijn, maar welk programma raden jullie me dan aan!?
Bdedankt jongens!
Poster: dj_jr
me pa heeft zoon progamma
Poster: nico445
Itunes is een goed programma zit ook een erg snelle zoekfunctie in
quote: |
Poster: NielsR
was ik ook al aan het denken maar dan moet je echt de muziek allemaal al gaan rippen enzo en daar kun je wel moeilijk bijzetten welke cd nummer het liedje staat, en dan kun j al beter als je dat wilt doen timecoded doen. |
Poster: diggersfan
Waarom het wiel uitvinden in exel ed.?
quote:
Poster: NielsR
quote:
Poster: nico445
Itunes is een goed programma zit ook een erg snelle zoekfunctie in
was ik ook al aan het denken maar dan moet je echt de muziek allemaal al gaan rippen enzo en daar kun je wel moeilijk bijzetten welke cd nummer het liedje staat, en dan kun j al beter als je dat wilt doen timecoded doen.
Waarom zou je in iTunes, moeten gaan rippen?
Als alle ID3tags (artiest, titel) al ingevuld zijn, kun je daar al in zoeken. Het nummer van de cd kun je invullen in groeperingen, of album. Bovendien werkt de search meteen bij het invullen van de karakters. Bij andere progjes, moet je eerst een naam invullen en dan enter-en.
Poster: DJDyno
Kijk eens naar Music Collector. http://www.collectorz.com/music/
Die heb ik zelf ook en zoeken in de databse gaat snel en goed.
En mocht je al een andere databse hebben met al je cd's/platen (bv exel, ms access, enz.) kunnen ze die omzetten naar een Music Collector database.
Poster: DJDyno
Kijk eens naar Music Collector. http://www.collectorz.com/music/
Die heb ik zelf ook en zoeken in de databse gaat snel en goed.
En mocht je al een andere databse hebben met al je cd's/platen (bv exel, ms access, enz.) kunnen ze die omzetten naar een Music Collector database.
Poster: jannickv
ik heb nu ook music collector 8.0 wat een luxe zeg!!!!!!!!
je steekt je cd in de pc en die doet alles van zelf!!!!
zalig dit had ik echt nodig!!!!!!!!
bedankt!!!!!