bibliotheekprogramma...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-Richard-    posted on 18-11-2007 13:32

Ik ben eigenlijk opzoek naar een simpel en doeltreffend bibliotheek programma, om tijdens live draaien op een computertje in de booth te hebben draaien.
Als mogelijkheden zoek ik eigenlijk iets waar ik dus mijn volledige muziekcollectie(cd's) kan invoeren, en daarna gemakkelijk terugzoeken, op, en daar komt ie;

Tracknaam,Artiestnaam,en als uitkomst de  Cd waar die opstaat.

Simpel gezegd, stel je draait een feestje en je hebt iets in je hoofd, of dan nu een naam is van een track of je weet bijvoorbeeld de tracknaam niet meer, maar wel dattie van artiest x is, dat je dan gemakkelijk de wél bekende gegevens invoert, en zo er simpel en snel achterkomt wat het precies was, en op welke cd dat staat van je collectie!

Het lijst me zeker dat er zoiets moet zijn, maar welk programma raden jullie me dan aan!?

Bdedankt jongens!

What do you think about bibliotheekprogramma... ??

Vote :   

Wout-r    posted on 18-11-2007 13:38
Je zou misschien alles in Excel kunnen invoeren? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij kan je er wel een data-base mee kan aanleggen..
tubus    posted on 18-11-2007 13:45
microsoft acces zou hier goed voor zijn, of enig ander database programma.
baath    posted on 18-11-2007 13:46
mooi acces database bouwen Winking my eye

maar exel wekt toch ook goeg gewoon ff CTRL+F en zo vindt je het super snel :D
Yorick    posted on 18-11-2007 13:48
me pa heeft zoon progammaWinking my eye
baath    posted on 18-11-2007 13:57
Poster: dj_jr
me pa heeft zoon progammaWinking my eye

en welke dan.?
NielsR    posted on 18-11-2007 14:02
Je kunt mischien tegelijk voor een timecoded systeem gaan als je toch je laptop wilt meenemen moet je ook al die cd's niet meenemen en heb je al je muziek een muisklik van je verwijderd.
nico445    posted on 18-11-2007 14:08
Itunes is een goed programma zit ook een erg snelle zoekfunctie in
NielsR    posted on 18-11-2007 14:12
Poster: nico445

was ik ook al aan het denken maar dan moet je echt de muziek allemaal al gaan rippen enzo en daar kun je wel moeilijk bijzetten welke cd nummer het liedje staat, en dan kun j al beter als je dat wilt doen timecoded doen.
Stephanie    posted on 18-11-2007 14:30
Ik gebruik Excel. Thuis invoeren en op de PDA meenemen. Erg handig vooral bij nummers die je niet vaak draait en stiekem niet meer weet waar ze nou stonden in de map.
-Richard-    posted on 18-11-2007 15:14
Precies om de laatst genoemde reden, en omdat ik in enthausiasme vaak een artiestennaam of mappalekkie in de cdkoffer vergeet.
Dus Excel bij uitstek begrijp ik?
Ehm dan volgend probleem, hoe bouw ik zoiets op, of zijn daar voorbeeldsheets van te krijgen(via jullie?), gezien ik best een Excel leek ben...Unhappy
Dyno    posted on 18-11-2007 15:15
Kijk eens naar Music Collector. http://www.collectorz.com/music/

Die heb ik zelf ook en zoeken in de databse gaat snel en goed.

En mocht je al een andere databse hebben met al je cd's/platen (bv exel, ms access, enz.) kunnen ze die omzetten naar een Music Collector database.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
-Richard-    posted on 18-11-2007 15:22
Ik ga eens kijken!Op eerste oog lijkt dat de features te bevatten welke ik omschreef inderdaad!
Een kijken waar dat programma te krijgen is...

Daarnaast ook tevens eens een Excel voorbeeld zien te bemachtigen.

Maar ook dat programma lijkt me zeker wel wat zo op 't eerste oog!
diggersfan    posted on 19-11-2007 12:06
Waarom het wiel uitvinden in exel ed.?

quote:
Poster: NielsR
quote:

was ik ook al aan het denken maar dan moet je echt de muziek allemaal al gaan rippen enzo en daar kun je wel moeilijk bijzetten welke cd nummer het liedje staat, en dan kun j al beter als je dat wilt doen timecoded doen.

Waarom zou je in iTunes, moeten gaan rippen?
Als alle ID3tags (artiest, titel) al ingevuld zijn, kun je daar al in zoeken. Het nummer van de cd kun je invullen in groeperingen, of album. Bovendien werkt de search meteen bij het invullen van de karakters. Bij andere progjes, moet je eerst een naam invullen en dan enter-en.

NielsR    posted on 19-11-2007 12:38
Poster: diggersfan
Waarom het wiel uitvinden in exel ed.?

quote:
Poster: NielsR
quote:

Waarom zou je in iTunes, moeten gaan rippen?
Als alle ID3tags (artiest, titel) al ingevuld zijn, kun je daar al in zoeken. Het nummer van de cd kun je invullen in groeperingen, of album. Bovendien werkt de search meteen bij het invullen van de karakters. Bij andere progjes, moet je eerst een naam invullen en dan enter-en.

Je id3 tags blijven wel in het programma alleen staan als de het desbtreffende muziek bestand daar ook achter staat he, je kunt itunes id3 niet gebruiken zonder de echte muziek op je laptop.
Cyspoz    posted on 19-11-2007 12:49
MediaMonkey, kun je een virtuele DB aanmaken van je cd collectie en je hebt zelfs nog de mogelijkheid om daarmee previews aan te maken. (www.mediamonkey.com)
Laidback    posted on 19-11-2007 17:32
Poster: DJDyno

En mocht je al een andere databse hebben met al je cd's/platen (bv exel, ms access, enz.) kunnen ze die omzetten naar een Music Collector database.

Uhm..

ik heb em ook  (de pro versie)

mijn probleem is alleen dattie alle 4273oude platen makkelijk pakt.. (barcode)
alleen de Nieuwe singles / albums, niet..
ga je zoeken.. vind die 10.000 andere albums..

dus ja.. het kan beter!
Twizz    posted on 19-11-2007 18:25
toevallig dat ik dit gister nog in de meetmusic magazine las;
www.broadjam.com
nog een andere link
User edit by Twizz on 19-11-2007 @ 18:29:07 (34%)
nils7    posted on 19-11-2007 20:07
Gebruik excel de meeste PDA's en smartphones kunnen daar ook mee overweg dus heb je het eventueel altijd bij je!
jannickv    posted on 19-11-2007 21:55
ik heb nu ook music collector 8.0 wat een luxe zeg!!!!!!!!
je steekt je cd in de pc en die doet alles van zelf!!!!
zalig dit had ik echt nodig!!!!!!!!
bedankt!!!!!
ccc    posted on 19-11-2007 23:40
Poster: DJDyno

Dat programma gebruik ik ook. Ik gebruik het om eigen samengestelde cd's te voorzien van een tracklist printje.

Je duwt de cd in je pc. Dat programma herkent allen titels en artiesten die op de cd staan. En dit doe ik dan met bijv 50 cd's. Selecteer exporteer. En print het uit. Dit gaat een stuk sneller dan voor elke cd een aparte tracklist te maken in Word ofzo.

Maar goed dat is niet precies de reden waarvoor jij zo'n programma zou gebruiken. Ik wil alleen even aangeven dat het een handig bibliotheek programma is.
MadSteven    posted on 21-11-2007 01:09
Als het een beetje beperkt blijft kan je zelfs zo'n lijst uitdraaien.

Of je moet goedkoop (of haast voor niets) een printer kunnen gebruiken, dan is zelfs een boekwerk van 50 pagina's geen punt. En stiekem nog goedkoper ook. Gewoon alfabetisch op artiest sorteren. En als je wil nog een keer op titel.

Serieus. Heb ik ook gebruikt tijdens de intro's van mijn studievereniging. Was ook wel een vereiste met zelfdgebrande ceedees. Vandaar.

Van legale verzamelaars weet ik doorgaans wel waar iets opstaat. Kwestie van goed geheugen Happy, laughing

Maar je hebt me wel geinteresseerd. Music Collector ziet eruit als een mooi programma tegen een redelijke prijs. Hmz... En als ik eerlijk ben, begint mijn ceedeecollectie al zo groot te worden dat ik een deel in de garage bewaar momenteel. Ahum... De Telekidsceedee en zo, haha.
User edit by MadSteven on 21-11-2007 @ 01:13:18 (56%)
Boyd    posted on 23-11-2007 16:43
http://www.aboutdj.nl/content/view/76/11/

dit is wel een goeie waarschijnlijk ook wel te gebruiek voor cd's
Dyno    posted on 23-11-2007 20:18
Poster: jannickv
ik heb nu ook music collector 8.0 wat een luxe zeg!!!!!!!!
je steekt je cd in de pc en die doet alles van zelf!!!!
zalig dit had ik echt nodig!!!!!!!!
bedankt!!!!!

Graag gedaan! Cry

Ik was (net als jij) een aantal jaren geleden ook op zoek naar een goed muziekdatabase programma, tot ik deze ineens tegen kwam.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
-Richard-    posted on 25-11-2007 12:28
music collector wordt serieuze kandidaat dan Happy, laughing eens kijken of k die snel kan bemachtigen. link ideaal cd erin en programma doet de rest !?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

224 Users online: 67 Guests (157 Unknown)
Pages generated today : 7.085
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.867.483