Waarom de Pioneer DJM 700??? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

woudy    posted on 12-11-2007 13:12
Ja ik weet dat er al aardig wat forums over zijn maar nergens zie ik een antwoord waarn naar ik op zoek ben.

Ik ga over een tijdje een nieuwe mixer halen een pioneer zowiezo aangezien ik deze het lekkerst vind werken, maar waarom is de DJM 700 ooit gemaakt:S:S:S?? er is toch voor 100 euro meer een veel betere mixer(DJM 800) dus waar is de 700 op gericht dan??

Hopelijk kan iemand mij dit uitleggen,

Alvast BedanktCry

What do you think about Waarom de Pioneer DJM 700??? ??

Vote :   

Lead    posted on 30-11-2007 02:08
Bij ontwikkeling is er zeker wel nagedacht over de positie welke een product in de line up moet innnemen.

De gedachte is dat je 2 (of 3) soorten DJ's hebt, de thuis DJ en de Pro DJ.

Voor de thuis DJ zijn deze producten :

CDJ-200, CDJ-400, CDJ-800MK2
DJM-400, DJM-600, DJM-700

De best mogelijke combi is dan DJM-700 met CDJ-800's.

De overige producten zijn voor de professionele DJ's en clubs/Rental etc.
Let the BASS be louder
DonBasco    posted on 30-11-2007 10:20
Lead,

De DJM600 is toch niet voor de thuis DJ??
Dat hij nu vervangen is door de DJM800 maakt de doelgroep toch niet anders?
Jer-E    posted on 17-12-2007 19:16
voor degene die extra info willen http://nl.youtube.com/watch?v=Ll6mXwVMTII
daar worden de exacte verschillen uitgelegd het is helaas wel in het engels
Winston    posted on 18-12-2007 23:34
DJM-700 is in de press release aangekondigd als een mixer voor de mid-market. DJM-800 is de flagship en heeft dus de DJM-600 verstoten van de eerste plaats.

De DJM-800 heeft een hogere club standaard gezet, vandaar dat de DJM-600 niet meer kan worden geplaatst in het rijtje van pro club mixers. Het blijft toch wel een club mixer.

De DJM-700, ook een club mixer trouwens, is ook al beter dan de DJM-600.
Tic Toc
Lead    posted on 19-12-2007 12:41
Poster: Winston

De DJM-700, ook een club mixer trouwens, is ook al beter dan de DJM-600.

DJM-700 heeft geen gebalnceerde uitgangen of een gebalanceerde monitor uitgang, om die reden dus geen club mixer...
Let the BASS be louder
tairip    posted on 19-12-2007 12:49
De DJM-700 heeft wel gebalanceerde uitgangen. Alleen de booth (lees monitor) uitgang is niet gebalanceerd. Maar de gewone master out wel!
DonBasco    posted on 19-12-2007 13:26

Tairip, wat dacht je? even Lead aanpakken?
Wat weet hij er nou van?? Cry

Waar baseer je op dat de uitgangen gebalanceerd zijn?
Niet alle XLR-uitgangen zijn gebalanceerd.

tairip    posted on 19-12-2007 16:14
Poster: DonBasco

Tairip, wat dacht je? even Lead aanpakken?
Wat weet hij er nou van?? Cry

Waar baseer je op dat de uitgangen gebalanceerd zijn?
Niet alle XLR-uitgangen zijn gebalanceerd.

Je mag er van uitgaan dat de XLR's op een Pioneer gebalanceerd zijn!
Winston    posted on 20-12-2007 01:40

@Lead: Mijn definitie van een club mixer is: alle mixers met een cross fader en meer dan drie line faders en voor elk kanaal minimaal 3 band EQ.

Een gebalanceerde uitgang is een leuke extra voor club mixers. Maar er zijn ook scratch en battle mixers met gebalanceerde uitgangen.

@Don: Ik dacht dat XLR altijd gebalanceerd is. Als XLR niet gebalanceerd is, is er iets niet in orde. Of was het zo dat gebalanceerd altijd XLR is, maar XLR hoeft nog niet "balanced" te zijn?

Tic Toc
tairip    posted on 20-12-2007 10:23
Poster: Winston

@Lead: Mijn definitie van een club mixer is: alle mixers met een cross fader en meer dan drie line faders en voor elk kanaal minimaal 3 band EQ.

Een gebalanceerde uitgang is een leuke extra voor club mixers. Maar er zijn ook scratch en battle mixers met gebalanceerde uitgangen.

@Don: Ik dacht dat XLR altijd gebalanceerd is. Als XLR niet gebalanceerd is, is er iets niet in orde. Of was het zo dat gebalanceerd altijd XLR is, maar XLR hoeft nog niet "balanced" te zijn?

Een professionele en dus club mixer heeft naar mijn mening altijd XLR uitgangen.
Lead    posted on 20-12-2007 10:52
Sorry was mijn vlaag van verstandsverbijstering... Gooide de dJM-400 en de DJM-700 door elkaar.

De DJM-700 heeft zeker wel een gebalanceerd Master uitgang... XLR is altijd gebalanceerd als het aangesloten is zoals het hoort. Alleen gebalanceerde signalen gebruiken 3 draaidjes per kant om het signaal te transporteren.
Let the BASS be louder
Winston    posted on 21-12-2007 00:01
@Tairip: Je hebt gelijk van de XLR uitgangen op moderne clubmixers. Maar in principe in een kleine club met amps vlak onder de mixer is dat niet strict noodzakelijk. Ik ken in elk geval nu geen club mixers zonder XLR.

Maar in je post lijkt het erop dat je zegt dat een pro mixer perse een clubmixer is. Er bestaan ook pro scratch mixers.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 6.349 days.
 Post CommentThat would be 211.6 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

129 Users online: 12 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 16.043
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.404.417