de gear om mee te beginnen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

thomazzxx    posted on 28-10-2007 21:56
Hallo,

Ik ben erg geintereseerd in DJen en ik speel al lange tijd met de gedachte om een eigen setje aan te kopen. Het is niet echt te bedoeling om groots en bekends te worden ofzo, het is gewoon voor thuisgebruik en op privefeestjes, als hobbyist dus. (ik koester niet bepaald grootse ambities ^^)
Maar ik ben nogal nieuw hier en ik weet niet goed waaraan en waaraf. Welke gear ik het beste kan kopen om mee te beginnen, en welke de beste prijs-kwaliteitsverhouding hebben. Ik heb nog geen ervaring eigenlijk (behalve dan wat gerommel met virtual dj,... en ik kan met platenspelers omgaan :p, en ik ben verzot op elektronische muziek! maar ik moet eerlijk toegeven ik ben echt nog een 'noob' om het zo te zeggen.) Liefst niet té duur, mn budget is hoogstens 1000 euro, dus geen dure pioneer spullen. Ik heb al heel wat sites en forums afgegaan en al heel wat prijslijsten bekeken maar ik geraak er dus maar niet wijs uit.
Het zou een mengpaneeltje en 2 cd'spelers (voor digitaal met gebrande cd'tjes, met scratchfunctie liefst Happy, laughing )
moeten worden, indien er iemand is die me kan overtuigen om toch met vinyl te gaan werken. Ik heb een eigen , nog zeer recente, computer tot mn beschikking, mischien handig ter informatie Happy, laughing

nog even een 'edit' omdat ik dit vergeten te melden was: ik ben niet in het bezit van speakers of een versterker en dat zou met mn budget ook gekocht moeten worden (mag 2de hands) enige suggesties van welke producten ik moet nemen? sites? winkels? waar ik kan kijken en kopen?

alvast bedankt voor jullie reacties!!! :D
User edit by thomazzxx on 30-10-2007 @ 11:38:33 (22%)

What do you think about de gear om mee te beginnen ??

Vote :   

dancedimension    posted on 28-10-2007 22:08
Voor €1000 euro kan je toch zeker een leuk beginnerssetje aanschaffen. Laten we beginnen bij de koptelefoon. Verreweg veel beginners als gevorderden gaan voor de Stanton Pro 2000, die je nu aanschaft voor ongeveer 75 euro.

Dan de cd spelers, je gaf aan dat je het liefst scratch functie erop wilt hebben, tegenwoordig heb je daarin een ruime keus. Bijvoorbeeld de Jb-systems MCD 200 pro. Dit is een oem product waarmee ik ook vaker mee hebt gewerkt en het heeft een super nette prijs. Die schaf je aan voor 300 euro per stuk. Dus we zitten nu op €675 euro ongeveer.

Vervolgens heb je dan een aardig leuk bedrag over voor je mixer. Namelijk met een budget van ongeveer 300 euro. Echter weet ik niet of je ooit wilt uitbreiden met als gevolg dat je meer dan 2 kanalen nodig hebt. Mocht dit niet het geval zijn is misschien een Numark mixer leuk van de DXM serie. Reloop maakt ook mooie mixers voor het geld.

Hopelijk heb je hier wat aanCry
sher    posted on 28-10-2007 22:12
nou met 2 reloop RMP-1 369 euro (2x)
en een reloop RMX-40 BPM  239 euro
reloop RH-3500 Pro 65 euro

kom je uit op 1042 euro... heb je toch wel een heel leuk setje voor vind ik..

(tuurlijk kan je voor de witte rmp's gaan en de witte HP en de DSP.. maar kom je stukje duurder uit Winking my eye

Winking my eye
bartezzz    posted on 28-10-2007 23:14
2 keer Stanton C.313 (2x349 euro)
1 stanton pro 2000 (69 euro)
1 reloop rmx-40 bmp (239 euro)

dan kom je op 1006 euro uit.

edit:
je kan ook in plaats van de reloop rmx-40 bmp een Numark dmx-06 nemen die heeft wel wat effecten.
User edit by bartezzz on 28-10-2007 @ 23:18:46 (87%)
Adrien1989    posted on 29-10-2007 00:27
Wat mij op valt is dat julie allemaal naar nieuwe spullen kijken. 2e hands kan je ook prima gear kopen wat in vrijwel net zo goede staat is als nieuw en dat scheeld op het totaal plaatje honderden euro's. Jullie maken ook stuk voor stuk een leuke berekening. Het kan zijn dat ik er over heen lees, maar er staat nergens of de topicstarter uberhaupt al een versterker en speakers heeft waar het hele zooitje op aan gesloten kan worden.
right1    posted on 29-10-2007 08:25
je kan ook gaan voor timecode:
2x reloop rp 4000 ( 200 stuk, 400 dus Thumbs Up )
reloop 40 rmx dsp (300 euro)
en mixvibes (275)
en nog ergens een kopelefoon.
kom je net iets boven 1000 euro uit.
BryanB    posted on 29-10-2007 08:47
Poster: Adrien1989
Wat mij op valt is dat julie allemaal naar nieuwe spullen kijken. 2e hands kan je ook prima gear kopen wat in vrijwel net zo goede staat is als nieuw en dat scheeld op het totaal plaatje honderden euro's. Jullie maken ook stuk voor stuk een leuke berekening. Het kan zijn dat ik er over heen lees, maar er staat nergens of de topicstarter uberhaupt al een versterker en speakers heeft waar het hele zooitje op aan gesloten kan worden.

Daar ben ik het volkomen mee eens!
En tevens zie ik dat de reloop rmx40 BPM door velen wordt genoemd, en voor een prijs van 239 euro. Maar ik heb ze gezien voor 200 euro. NIEUW!
Maar er staan op marktplaats complete setjes voor weinig geld! Prima om mee te beginnen. Het is natuurlijk wel aan te raden om alles eerst grondig bij de verkoper te testen, maar dat is eigenlijk nooit een probleem.
Illusion    posted on 29-10-2007 08:52
Poster: Adrien1989
Wat mij op valt is dat julie allemaal naar nieuwe spullen kijken. 2e hands kan je ook prima gear kopen wat in vrijwel net zo goede staat is als nieuw en dat scheeld op het totaal plaatje honderden euro's. 

Ben ik met je eens, het is bijna een gewone zaak dat hier nieuwe gear wordt aanbevolen. Ook 2e hands kan goed zijn, en zeker in het voordeel zijn. 2x cdj 100 s is leuk om mee te beginnen. Je kan beetje oefenen, en alles zit erop om de cd goed te kunnen starten en te pitchen. Het nadeel is dat deze spelers erg verouderd zijn, en dat er geen scratchfunctie op zit.

Ook komt een versterker en boxen er natuurlijk ook bij, tenzij hij al wat thuis heeft staan. Dat kan ook heel simpel. Gewoon bij een 2e hands shop een versterkertje kopen, 2 stereo boxjes aansluiten, en dan heb je een mooi goedkoop geluidssetje.

:::edit::: bryan B was weer eens eerst:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 29-10-2007 @ 08:52:49 (5%)
sher    posted on 29-10-2007 12:39
tuurlijk kan hij iets 2de hands nemen.. maar dat weet die zelf natuurlijk ook wel..
zeg alleen wat leuk kan zijn rond dat bedrag.. ( wat ik leuk zou vinden)
hij kan er mee doen wat die wil..

Winking my eye
TheMole    posted on 29-10-2007 13:39
2 x Reloop RMP-1 = € 699
RMX-30 Blackfire edition = € 199
RH-3500 Pro = € 65

963 euro voor dit alles ik denk dat dit heel mooi is om mee te beginnen alleen moet ge dan nog een versterker en een box hebben
BryanB    posted on 29-10-2007 13:44
Of actieve speakers?
Illusion    posted on 29-10-2007 13:57
Poster: sher
( wat ik leuk zou vinden)
hij kan er mee doen wat die wil..

Winking my eye

Tís idd een heel leuk setje, de reloop RMP's schijnen goed te zijn. Maar het is zijn keuze, dus we zullen zien Winking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
thomazzxx    posted on 30-10-2007 11:36
ik heb dit er nog vergete bij te melden maar ik heb inderdaad ook geen boxen of versterker en die zouden ook met dat bedrag aangekocht moeten worden, alle toch liefst.. 2de hands mag natuurlijk. nog enige suggesties?

alvast bedankt voor jullie reacties!
jannickv    posted on 30-10-2007 11:49
als je een beetje defitige pc boxjes hebt kan je die daar ook op aansluiten Winking my eye
thomazzxx    posted on 30-10-2007 21:53
ja dat heb ik :D das waar die kan ik ook gebruike, ik kan naderhand nog altyd speakers kopen Happy, laughing tnx!

Poster: jannickv
als je een beetje defitige pc boxjes hebt kan je die daar ook op aansluiten Winking my eye

TheMole    posted on 31-10-2007 08:35
Poster: thomazzxx
ja dat heb ik :D das waar die kan ik ook gebruike, ik kan naderhand nog altyd speakers kopen Happy, laughing tnx!

heb ik ook gedaan eerst met pc boxen ma die waren prul en dan speakers
christiano    posted on 12-11-2007 19:47

de reloop rmp1 hebben geen schract functie
als ik jou was zou ik 2x mpcd-s6 citronic €349,- x 2 = €698,-
daarop zit mp3 functie op is niet echt belangrijk maar meschien iets voor jouw ook zitten er 8 effecten op zoals schracts, filter, flanger enz
en 4 geheugen banken voor sampler en cue
en de  Rmx-30 BPM blackfire van reloop voor €209,-
dat is een 3 channel mixer op voor 2 cd en meschien als je een comp wil aansluiten een 3de channel.
ook zit er kill switches op en potmeters
en dan nog de reloop RH3100 Pro voor €39,- euro
dat is dus €946,- samen
dus dan heb je nog €54,- over voor je speakertjes.
misschien kan je even rond kijken bij vrienden/familie of zij nog oude speakers hebben.

Dislexie    posted on 15-11-2007 06:31
Ik heb nog een 2-kanaals mixer van numark dm1002ex in goede staat mag je hebben voor €50,-
Dat scheelt alweer een hele boel.

Advertentie staat in het forum
User edit by Dislexie on 15-11-2007 @ 06:32:22 (23%)

This is an old Topic

No new postings for 6.180 days.
 Post CommentThat would be 206 months
or a whopping 16.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

95 Users online: 6 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 15.145
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.165.906