Dit goed om mee te beginnen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melle    posted on 27-10-2007 15:00
ik zat ff te kijken bij de lage prijzen op internet en ik vond dit, ik krijg de link niet. Want dan staat er alleen maar marktplaats.nl en niet de hele link naar het product. Maar iniedergeval ik geef je aan wat het allemaal is

2 X Reloop RP-4000 MKII ZWART

De Reloop RP-4000 MKII ZWART heeft door de direct-drive overbrenging een hoge torque, en de standaard indeling maakt intuitief gebruik extra makkelijk! Met extra speciale functies: 10 of 20% pitch bereik, forward & reverse play en 3 snelheid mogelijkheden (33, 45 en 78 toeren). Inclusief Reloop headshell en Ortofon element en naald!

1 X Numark DM 3002x

Spec's: 3 phono-/ line-ingangen, 1 microfooningang, 3 bandsequalizer (-30dB/ +10dB), instelbare crossfader-curve, split-cue, beat-led's en kill- en transform buttons.

Zowel de draaitafels als de mixer zijn amper gebruikt. De reden dat ik ze weg doe is omdat het draaien van platen gewoon niet voor mij is weggelegd.

Totaal voor € 250,-

DIT GOED OM MEE TE BEGINNENConfusedConfused

What do you think about Dit goed om mee te beginnen ??

Vote :   

NielsR    posted on 27-10-2007 15:01
waarom hidden message, tataal niet van toepassing hier.
User edit by NielsR on 27-10-2007 @ 15:01:45 (100%)
OneSixty    posted on 27-10-2007 15:06
wil toch weten wat erin staat , wrss zo van "alvast bedankt"  :o

EDIT : het is nog veel erger :o
User edit by OneSixty on 27-10-2007 @ 15:07:30 (43%)
JollyJunkie    posted on 27-10-2007 16:19
Hidden message?
Sunrise8    posted on 27-10-2007 18:13

naah niet ehct vind ik zelf. dan zou ik voor de reloop rp 4000 m3d gaan. beste in zijn prijsklasse.. en die mixer ziet er nogal oud uit.. ik zou verder kijken Happy, laughing

Music made me who i am
Niels325    posted on 27-10-2007 18:56
Aangezien je een enorm beperkt budget hebt, is het misschien toch wel interessant vind ik, 250 voor een volledige set is niet veel...
Melle    posted on 28-10-2007 01:10
nee daarom, misschien leuk om mee te beginnen? Maarja, als het slecht is is het ook misschien wel zonde van me geld
TheMole    posted on 28-10-2007 07:54
Poster: Melle
nee daarom, misschien leuk om mee te beginnen? Maarja, als het slecht is is het ook misschien wel zonde van me geld
 als ge zeker zijt dat ge nie na 2 maand uw dj gear aan de kant laat staan zou ik iets duurder kopen
BryanB    posted on 28-10-2007 11:20
Poster: TheMole
als ge zeker zijt dat ge nie na 2 maand uw dj gear aan de kant laat staan zou ik iets duurder kopen

Duurder is niet altijd beter....
Ik denk dat je aan de Reloop's nog veel zult hebben. Mixer heb ik geen weet van.
Maar 250 euro alleen voor de TT's is al een mooie prijs...
dancedimension    posted on 28-10-2007 12:26
Ik zie dat je een setje wil wat bestaat uit draaitafels, en gezien jou budget weet ik niet of je realiseerd dat met draaitafels draaien erg duur is voor beginner, want wat dacht je wat al die platen kosten?

Maar buiten dat ben je zoals BryanB al vermeld heeft met reloop goed uit aangezien je prima kwaliteit voor de prijs krijgt. Over de mixer zou ik toch kijken voor iets anders als bijv. een gemini UMX die tegenwoordig ook steeds vaker worden aangeboden op marktplaats etc.
Melle    posted on 28-10-2007 12:49
Poster: dancedimension
Ik zie dat je een setje wil wat bestaat uit draaitafels, en gezien jou budget weet ik niet of je realiseerd dat met draaitafels draaien erg duur is voor beginner, want wat dacht je wat al die platen kosten?

Maar buiten dat ben je zoals BryanB al vermeld heeft met reloop goed uit aangezien je prima kwaliteit voor de prijs krijgt. Over de mixer zou ik toch kijken voor iets anders als bijv. een gemini UMX die tegenwoordig ook steeds vaker worden aangeboden op marktplaats etc.

Ik zou misschien kunnen vragen wat hij voor die draaitafels zou willen? Ik weet dat draaien met platen erreg duur is
Illusion    posted on 28-10-2007 13:03
Hmm marktplaats is een risicovolle onderneming. Voor je zoiets koopt zou ik het Altijd! testen. Dit setje is behoorlijk goedkoop, en er kan best wat mis mee wezen.

Ik weet niet hoe oud je bent, en hoeveel je hebt te besteden, want draaien op plaat is behoorlijk duur. En aan het draaien zou je sowieso ook altijd wat winst moeten maken, omdat je je platen up-to-date moet houden.

Als je net begint, zou ik je aanraden om op cd-spelers te beginnen. Je moet eerst weten hoe je moet mixen. Beatmatchen (nummers op de zelfde maat aan elkaar mixen), gebruiken van de Equalizers, (hoge, midden en lage tonen inmixen, en weten hoe). Etc.

Dit kan je het beste doen op cd-spelers. En je kan kijken of je er in geinterreseerd bent in het Dj gebeuren. Desnoods kan je later altijd nog overstappen op plaat. Er zit een grote stap tussen Cd en Vinyl. CD's zijn over het algemeen goedkoper, en Vinyl is behoorlijk duur. Sowieso het mixen is iets anders.

Mijn mening: Als je begint, raadt ik je aan om op cd-spelers te beginnen, en om te kijken hoe het allemaal in elkaar zit.

Als je echt helemaal een goed gevoel hebt over Vinyl, en over draaien op plaat, dan moet je overwegen om gewoon draaitafeltjes te kopen. Maar het zou opzich zonde zijn.

Waarom zou het zonde zijn: Omdat plaatjes erg duur zijn, en dat je in het begin echt nog niet goed weet hoe je goed moet mixen. Mixen moet je eerst leren. Investeer niet teveel, en leer eerst.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Twello    posted on 28-10-2007 14:27
Toevallig heb ik een heel mooi setje voor je te koop staanCry

2x RP 4000 (1tje is een Q30 van JB systems maar dat is precies dezelfde met een ander merkje erop)
en een Reloop RMX-40 BPM, een gigantisch lekkere mixer. En ik heb dr ook nog wat platen bijCry

Die numark mixer is namelijk zo kapot Cry PM maar als je intresse hebt

Poster: Illusion

Dit kan je het beste doen op cd-spelers.
En je kan kijken of je er in geinterreseerd bent in het Dj gebeuren. Desnoods kan je later altijd nog overstappen op plaat. Er zit een grote stap tussen Cd en Vinyl. CD's zijn over het algemeen goedkoper, en Vinyl is behoorlijk duur. Sowieso het mixen is iets anders.

Hoezo kan je op cd's beter leren mixen dan op tt's dan? dat vind ik onzin, ik vond het juist makkenlijker om te beginnen op tt's!
User edit by Twello on 28-10-2007 @ 14:30:38 (100%)
Melle    posted on 28-10-2007 14:33
Hmm marktplaats is een risicovolle onderneming. Voor je zoiets koopt zou ik het Altijd! testen. Dit setje is behoorlijk goedkoop, en er kan best wat mis mee wezen.

Ik weet niet hoe oud je bent, en hoeveel je hebt te besteden, want draaien op plaat is behoorlijk duur. En aan het draaien zou je sowieso ook altijd wat winst moeten maken, omdat je je platen up-to-date moet houden.

Als je net begint, zou ik je aanraden om op cd-spelers te beginnen. Je moet eerst weten hoe je moet mixen. Beatmatchen (nummers op de zelfde maat aan elkaar mixen), gebruiken van de Equalizers, (hoge, midden en lage tonen inmixen, en weten hoe). Etc.

Dit kan je het beste doen op cd-spelers. En je kan kijken of je er in geinterreseerd bent in het Dj gebeuren. Desnoods kan je later altijd nog overstappen op plaat. Er zit een grote stap tussen Cd en Vinyl. CD's zijn over het algemeen goedkoper, en Vinyl is behoorlijk duur. Sowieso het mixen is iets anders.

Mijn mening: Als je begint, raadt ik je aan om op cd-spelers te beginnen, en om te kijken hoe het allemaal in elkaar zit.

Als je echt helemaal een goed gevoel hebt over Vinyl, en over draaien op plaat, dan moet je overwegen om gewoon draaitafeltjes te kopen. Maar het zou opzich zonde zijn.

Waarom zou het zonde zijn: Omdat plaatjes erg duur zijn, en dat je in het begin echt nog niet goed weet hoe je goed moet mixen. Mixen moet je eerst leren. Investeer niet teveel, en leer eerst.

Trouwens ik ben 13 Winking my eye. Dus er valt niet veel te verdienen, ik zou nog niet mogen verdienen met djen als ik het zou doen, het is zelfs moeilijk om een krantewijk te krijgen en heb dat ook niet, dus ik heb weinig geld. Maar wat zijn dan goeie cd spelers? vinyl is dus eigenlijk nog erreg dur
Melle    posted on 28-10-2007 14:35
Poster: Twello
Toevallig heb ik een heel mooi setje voor je te koop staanCry

2x RP 4000 (1tje is een Q30 van JB systems maar dat is precies dezelfde met een ander merkje erop)
en een Reloop RMX-40 BPM, een gigantisch lekkere mixer. En ik heb dr ook nog wat platen bijCry

Die numark mixer is namelijk zo kapot Cry PM maar als je intresse hebt

Hoezo kan je op cd's beter leren mixen dan op tt's dan? dat vind ik onzin, ik vond het juist makkenlijker om te beginnen op tt's!

Ik had zelf ook gehoort dat je met draaitafels beter kon leren dan met cd spelers maar ik weet et niet
Twello    posted on 28-10-2007 14:40
Poster: Melle

Ik had zelf ook gehoort dat je met draaitafels beter kon leren dan met cd spelers maar ik weet et niet

Bovendien woon ik 7km van je weg dus je kan wel een keer langs komen als je intresse hebt in dat setjeCry (Check mijn booth)
User edit by Twello on 28-10-2007 @ 14:41:05 (8%)
Basz-Line    posted on 28-10-2007 14:58
2e hands

Reloop RMX 40 BPM    CryCry

Melle    posted on 28-10-2007 15:44

Bovendien woon ik 7km van je weg dus je kan wel een keer langs komen als je intresse hebt in dat setjeCry (Check mijn booth)

Ik zie wel man, ik heb het geld nu toch niet maar ik ga je booth zeker ff checken
Renzis    posted on 28-10-2007 16:59
WTF Ik heb deze draaitafels nu, de kerel bij wie ik ze kocht had dus ook die mixer in de aanbieding......

was het in amersfoort melle??
User edit by Renzis on 28-10-2007 @ 17:00:01 (3%)
Illusion    posted on 28-10-2007 18:35

Het heeft dan meer de betrekking op de prijs. Draaien op vinyl is duur. Vooral als je 13 bent. Dan kun je je nog niet 8 euro per plaat veroorloven. Daarom kan je beter beginnen op cd. Eerst om vanaf beginsafaan even de basisbeginselen van het djen te leren.

Beatmatchen, Leren te werken met de Equalizers, plaat instarten.

Het is op die leeftijd gewoon nog niet te veroorloven.

Maar jou ervaring is natuurlijk dat je begonnen bent op TT's. Ik ben begonnen op CD's. En nu draai ik alleen nog maar bijna Vinyl. Daarom raden we allebei onze eigen ervaring aan. Maarjah allebeide kanten heeft een goed punt.

Misschien kan hij dan eens bij je langskomen om te draaien Winking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 28-10-2007 @ 18:36:11 (2%)
Melle    posted on 28-10-2007 20:23
Poster: Renzis
WTF Ik heb deze draaitafels nu, de kerel bij wie ik ze kocht had dus ook die mixer in de aanbieding......

was het in amersfoort melle??

Renzis ik denk dat jij ze hebt, want ik zie de advertentie niet meer staan. Ik heb wel iets nieuws gevonden voor €15 meer, maar dat zijn wel andere tafels en ook een andere mixer
Melle    posted on 28-10-2007 20:26

Het heeft dan meer de betrekking op de prijs. Draaien op vinyl is duur. Vooral als je 13 bent. Dan kun je je nog niet 8 euro per plaat veroorloven. Daarom kan je beter beginnen op cd. Eerst om vanaf beginsafaan even de basisbeginselen van het djen te leren.

Beatmatchen, Leren te werken met de Equalizers, plaat instarten.

Het is op die leeftijd gewoon nog niet te veroorloven.

Maar jou ervaring is natuurlijk dat je begonnen bent op TT's. Ik ben begonnen op CD's. En nu draai ik alleen nog maar bijna Vinyl. Daarom raden we allebei onze eigen ervaring aan. Maarjah allebeide kanten heeft een goed punt.

Misschien kan hij dan eens bij je langskomen om te draaien Winking my eye

Ik kan wel is naar Twello gaan, je woont toch ook echt in twello, en kijken hoe het is :P
Maar ik heb maar 1 keer in me leven een draaitafel aangeraakt, en dat was zo'n oud ding uit de jaren 50/60 ofzo. Duz geen 1 of andere skillz
Boyd    posted on 23-11-2007 17:05
die reloops zijn idd goed, alleen zou ik toch eens kijken voor een rmx 30 van reloop dan, of een 40dsp

This is an old Topic

No new postings for 6.501 days.
 Post CommentThat would be 216.7 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

212 Users online: 96 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 36.443
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.729.834