naah niet ehct vind ik zelf. dan zou ik voor de reloop rp 4000 m3d gaan. beste in zijn prijsklasse.. en die mixer ziet er nogal oud uit.. ik zou verder kijken
Poster: Melleals ge zeker zijt dat ge nie na 2 maand uw dj gear aan de kant laat staan zou ik iets duurder kopen
nee daarom, misschien leuk om mee te beginnen? Maarja, als het slecht is is het ook misschien wel zonde van me geld
Poster: TheMole
als ge zeker zijt dat ge nie na 2 maand uw dj gear aan de kant laat staan zou ik iets duurder kopen
Poster: dancedimension
Ik zie dat je een setje wil wat bestaat uit draaitafels, en gezien jou budget weet ik niet of je realiseerd dat met draaitafels draaien erg duur is voor beginner, want wat dacht je wat al die platen kosten?
Maar buiten dat ben je zoals BryanB al vermeld heeft met reloop goed uit aangezien je prima kwaliteit voor de prijs krijgt. Over de mixer zou ik toch kijken voor iets anders als bijv. een gemini UMX die tegenwoordig ook steeds vaker worden aangeboden op marktplaats etc.
Poster: Illusion
Dit kan je het beste doen op cd-spelers. En je kan kijken of je er in geinterreseerd bent in het Dj gebeuren. Desnoods kan je later altijd nog overstappen op plaat. Er zit een grote stap tussen Cd en Vinyl. CD's zijn over het algemeen goedkoper, en Vinyl is behoorlijk duur. Sowieso het mixen is iets anders.
Hmm marktplaats is een risicovolle onderneming. Voor je zoiets koopt zou ik het Altijd! testen. Dit setje is behoorlijk goedkoop, en er kan best wat mis mee wezen.
Ik weet niet hoe oud je bent, en hoeveel je hebt te besteden, want draaien op plaat is behoorlijk duur. En aan het draaien zou je sowieso ook altijd wat winst moeten maken, omdat je je platen up-to-date moet houden.
Als je net begint, zou ik je aanraden om op cd-spelers te beginnen. Je moet eerst weten hoe je moet mixen. Beatmatchen (nummers op de zelfde maat aan elkaar mixen), gebruiken van de Equalizers, (hoge, midden en lage tonen inmixen, en weten hoe). Etc.
Dit kan je het beste doen op cd-spelers. En je kan kijken of je er in geinterreseerd bent in het Dj gebeuren. Desnoods kan je later altijd nog overstappen op plaat. Er zit een grote stap tussen Cd en Vinyl. CD's zijn over het algemeen goedkoper, en Vinyl is behoorlijk duur. Sowieso het mixen is iets anders.
Mijn mening: Als je begint, raadt ik je aan om op cd-spelers te beginnen, en om te kijken hoe het allemaal in elkaar zit.
Als je echt helemaal een goed gevoel hebt over Vinyl, en over draaien op plaat, dan moet je overwegen om gewoon draaitafeltjes te kopen. Maar het zou opzich zonde zijn.
Waarom zou het zonde zijn: Omdat plaatjes erg duur zijn, en dat je in het begin echt nog niet goed weet hoe je goed moet mixen. Mixen moet je eerst leren. Investeer niet teveel, en leer eerst.
Poster: Twello
Toevallig heb ik een heel mooi setje voor je te koop staan
2x RP 4000 (1tje is een Q30 van JB systems maar dat is precies dezelfde met een ander merkje erop)
en een Reloop RMX-40 BPM, een gigantisch lekkere mixer. En ik heb dr ook nog wat platen bij
Die numark mixer is namelijk zo kapotPM maar als je intresse hebt
Hoezo kan je op cd's beter leren mixen dan op tt's dan? dat vind ik onzin, ik vond het juist makkenlijker om te beginnen op tt's!
Poster: Melle
Ik had zelf ook gehoort dat je met draaitafels beter kon leren dan met cd spelers maar ik weet et niet
Bovendien woon ik 7km van je weg dus je kan wel een keer langs komen als je intresse hebt in dat setje(Check mijn booth)
Hoezo kan je op cd's beter leren mixen dan op tt's dan? dat vind ik onzin, ik vond het juist makkenlijker om te beginnen op tt's!
Poster: Renzis
WTF Ik heb deze draaitafels nu, de kerel bij wie ik ze kocht had dus ook die mixer in de aanbieding......
was het in amersfoort melle??
Het heeft dan meer de betrekking op de prijs. Draaien op vinyl is duur. Vooral als je 13 bent. Dan kun je je nog niet 8 euro per plaat veroorloven. Daarom kan je beter beginnen op cd. Eerst om vanaf beginsafaan even de basisbeginselen van het djen te leren.
Beatmatchen, Leren te werken met de Equalizers, plaat instarten.
Het is op die leeftijd gewoon nog niet te veroorloven.
Maar jou ervaring is natuurlijk dat je begonnen bent op TT's. Ik ben begonnen op CD's. En nu draai ik alleen nog maar bijna Vinyl. Daarom raden we allebei onze eigen ervaring aan. Maarjah allebeide kanten heeft een goed punt.
Misschien kan hij dan eens bij je langskomen om te draaien
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.