Do you use CDJ Memmory functions
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Do you use CDJ Memmory functions?

-No
-Yes, internal memmory
-Yes, external memmory

Voting is only possible for our Members
Cyspoz    posted on 25-10-2007 20:42
In navolging van dit topic maar eens een topic over het gebruik van de memmory functies van de CDJ 800 en CDJ-1000 series. Geef even na een vote in je post aan welke CDJ het om gaat, wat voor geheugen (SD/MMC) en welke functies je gebruikt (Cue, Hot Cue, Hot Loop, Wave Display). En sync je de geheugen kaartjes, laat het dan ook even weten.

What do you think about Do you use CDJ Memmory functions ??

Vote :   

Twello    posted on 25-10-2007 20:43
Ik gebruik het intererne memmory van de CDJ-800mk2 voor Cue Points.
Cyspoz    posted on 25-10-2007 20:43
@Twello: Dan moet je wel voten Happy, laughing

Ik heb sinds vanavond twee MMC kaartjes voor in de CDJ-1000 MK1 en hoger. Die kaartjes zijn nog lastig te krijgen ook en ook nog eens duur, maar heb er nu uiteindelijk een paar. Ik gebruik ze meteen voor alles wat je er maar op kan slaan en ben in iedergeval van plan ze te syncen maar daarvoor moet ik eerst nog even dat programma aanschaffen.
User edit by Cyspoz on 25-10-2007 @ 20:44:20 (10%)
tairip    posted on 25-10-2007 21:15
Poster: Cyspoz
@Twello: Dan moet je wel voten Happy, laughing

Ik heb sinds vanavond twee MMC kaartjes voor in de CDJ-1000 MK1 en hoger. Die kaartjes zijn nog lastig te krijgen ook en ook nog eens duur, maar heb er nu uiteindelijk een paar. Ik gebruik ze meteen voor alles wat je er maar op kan slaan en ben in iedergeval van plan ze te syncen maar daarvoor moet ik eerst nog even dat programma aanschaffen.

Duur? Lastig? Toch gewoon een SD, dat werkt ook!
Cyspoz    posted on 25-10-2007 21:27
Ook in CDJ-1000 MK1?
tairip    posted on 25-10-2007 22:27
Poster: Cyspoz
Ook in CDJ-1000 MK1?

Dat zou ik even na moeten kijken.... Misschien dat LEad hier snel en simpel antwoord op kan geven.
Adrien1989    posted on 26-10-2007 01:12
Ik gebruik het geheugen van m'n DN-S1000 voor het opslaan van cue's, loops en die meukHappy, laughing. Wel handig, alleen je kan ze voor zover ik weet alleen niet uitwisselen naar een andere speler, zou wel handig zijn....
Lead    posted on 26-10-2007 01:35
CDJ-1000 MK1 en MK2 - gebruiken een MMC kaart en kun je synchroniseren met deze software.
CDJ-1000MK3 gebruikt een SD kaart en deze is (nog) te syncen.

In geval van nood kun je een SD kaartje formateren voor de MK1/MK2's, je raakt wel alle info die er al op staat kwijt. De MK3 maakt netjes een mapje Pioneer aan op je kaartje zonder de overige info te beinvloeden.

Ik gebruik zelf kaartjes voor de CDJ-1000's. Gaat me voornamelijk om de waveform die automatisch wordt opgeslagen. Live maak ik de nodige Cue punten en als ze bevallen druk ik even op Memory, je weet nooit waar het handig voor is Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 26-10-2007 01:36 (56%)
Cyspoz    posted on 26-10-2007 07:31
Hmm ik wist dus niet dat er ook een SD kaartje in had gekunt. Was in iedergeval stukken goedkoper geweest. Nou ja, het werkt zo in iedergeval.
Waveforms vind ik ook wel fijn inderdaad. Ik zit alleen nog te vogelen met amplitude van gebrande cd's. Nou kan die sync software dat optimaliseren heb ik begrepen. Dus dat moet ik dan ook maar eens doen.
Daanb    posted on 26-10-2007 10:03
ik snap niet eens hoe ze werken, heb een cdj 1000mk3 met ex memory card

Maar als ik bijvoorbeeld een cue point cue, dus gewoon op pauze druk en dan met cdj mode de cue point opzoeken vervolgens druk ik op cue en dan op memory laad die het cue point niet opnieuw wanneer ik de cd eruit haal cd speler even uit en weer aan cd erin, dan werkt het niet, weet iemand mischien de correcte manier voor het opslaan van cue points ?
NickName    posted on 26-10-2007 10:50
ik heb nu de CDJ 800 MKII. ik heb nog nooit de memory aangraakt (sinds nu ben ff voor de grap naartoe gelopen en eropgeduwd) ik wil hem nog wel gaan gebruiken. bij me DN heb ik al een paar loopjes erin staan.

En op de CDJ 800 MKII zit een data -in/out dit is ook om het "memory" te kopieeren van de eene CDJ naar de ander. Mij verbaast het wel dat het wel mogenlijk is om van de CDJ 800 MKI naar de MKII maar niet omgedraait(CDJ 800 MKI -> CDJ 800 MKII is mogenlijk maar CDJ 800 MKII -> CDJ 800 MKI is niet moglijk, mischien kan Lead hier iets over vertellen. ik denk dat het een zaklijke stap is, of puur technies?
Timmerink    posted on 26-10-2007 11:07
Ben nu bezig om nuttige cue's op te slaan op de SD card van m'n 1000MK3, lukt al aardig en ja, zoals Lead zegt, je weet nooit waar het handig voor is. Het is in ieder geval een erg nette functie! Maar heel vaak gebruik ik die SD niet, gewoon omdat ik vaak met Hot Cue's bezig ben..
Cyspoz    posted on 26-10-2007 11:25
Ik sla er best veel op, alle cue punten die zinnig zijn en ook eigenlijk alle loops.
Poster: Daanb

Maar als ik bijvoorbeeld een cue point cue, dus gewoon op pauze druk en dan met cdj mode de cue point opzoeken vervolgens druk ik op cue en dan op memory laad die het cue point niet opnieuw wanneer ik de cd eruit haal cd speler even uit en weer aan cd erin, dan werkt het niet, weet iemand mischien de correcte manier voor het opslaan van cue points ?

Dat is wel vreemd, want dit is in iedergeval bij de MKI en MKII wel de manier en volgens mij is het bij de MKIII niet anders. Is het geheugen kaartje wel geformateerd en wordt het Cue point ook zichtbaar in het display in de vorm van een rood streepje onder het wave display en progess display?
User edit by Cyspoz on 26-10-2007 @ 11:26:48 (11%)
tairip    posted on 26-10-2007 11:42
Poster: Daanb

Je moet je Cue punten ook weer oproepen, hij laad ze niet vanzelf! Je moet dit doen door op de Call knop te drukken.
Daanb    posted on 26-10-2007 12:03
Ja dan heb je call en dan > en <, als ik thuis ben kloot ik wel eventjes wat aan

Als ik op memory druk geeft die ook aan dat het in het geheugen is gezet.
Cyspoz    posted on 11-11-2007 16:56
Ik heb inmiddels ook de bijbehorende Merge applicatie er bij gekocht en dat werkt wel makkelijk. Vooral het maximizen van je Wave display is wel erg prettig zoals ik al eens van Lead had begrepen.
rfljmh    posted on 11-11-2007 22:31
Weet iemand toevallig of er een merge-programma is voor de mk3 met SD kaarten? Ik heb wel de merge voor de mmc-kaarten en gebruik die ook in de mk3, maar de nieuwe opties op sd kaarten, dus nog niet.
DJ and VJ
Ferrox    posted on 11-11-2007 22:45

Ik gebruik het nog niet.

Ook zitten een paar functies op de DJM die ik nog wil weten. (word tijd om een keer de manuals erbij te pakken)

Laidback    posted on 11-11-2007 23:01
ik gebruik het wanneer mogelijk..
track scherp gezet.. meteen Memory ..
wel zo handig..
draai je veel.. dan heb je zo je hele cd collectie in de memory staan..
zodra je dan een cd erin steekt.. ff callen.. en knallen maar!

This is an old Topic

No new postings for 6.516 days.
 Post CommentThat would be 217.2 months
or a whopping 17.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

145 Users online: 62 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 3.999
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.864.397