Geluidsset aanschaf LEM
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

OMD    posted on 03-10-2007 17:36
Ik ben nieuw hier so don't kill me

Ik heb de search flink door zitten spitten maar er komt niet echt een lekker antwoord naar voren.

Ben van plan om aan te schaffen:

2x LEM H200 12" tops (200watt 8ohm, max SPL 120db)
2x LEM H400S 18" LF (400watt 8ohm, max SPL 122db)

tezamen op de LEM Procon 1500P (2x 750watt 4ohm)

De vragen:

- Versterker, deze werd aangeraden door de leverancier, echter twijfel ik over het maximale vermogen voor de 4 speakers. Is het verstandiger om dan de Procon 1800p (2x 900watt 4ohm) te nemen. Uiteraard twijfel ik over dit vanwege het budget.

- LEM? Ik ken het zelf niet maar wat ik heb gevonden in de search zijn de meeste mensen wel positief over de aktieve serie. Iemand ervaring met bijvoorbeeld deze set-up?

- Het budget is ongeveer 2000 euro, niet veel maar we moeten het ermee doen. Dit is voor de kabels, tussenpalen, amp, tops en subs.
Heb ook even zitten kijken naar de EV Force reeks. Vind persoonlijk de LEM speakers wat strakker klinken maar zijn deze ook hufterproof zoals EV?

- Zit een passieve cross in de H400S, voldoende? of toch maar een aktieve cross aanschaffen? (zolang het niet nodig is liever niet uiteraard wegens.... budget)

even nog de toepassing van deze set.

- DJ werk voornamelijk dance muziek ( 70's, 80's, apendiekunnenskiënmuziek komt niet zo heel vaak voor )
- Bandje van klein formaat ( 3 snaar, 1 bass, 1 drum )
150 man max (maar dan ook echt max)

Heeft iemand een beter idee om dit geld te besteden ( en dan bedoel ik niet naar eigen bankrekeningen )

Ik heb redelijk kaas gegeten van deze materie (geluid) maar bij speakers ben ik nog niet echt gevorderd.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

bvd

What do you think about Geluidsset aanschaf LEM ??

Vote :   

Nvie    posted on 03-10-2007 19:46
Volgens mij heeft LEM best kwaliteitsspul. EV speakertjes vind ik verder alleen mooi om naar te kijken, voor de doeleinden waarvoor jij ze wil gebruiken zou ik zeker geen EV nemen (vooral voor DJ doeleinden vind ik de kleinere EV setjes echt een domper...). Lem kan ik je dus uit ervaring weinig over vertellen.

Je zou ook kunnen kijken naar een Community setje (XLTE of de oude XLT is een mooie voor jouw doeleinden). Gaat erg hard als je dat wilt, met mooie toonweergave, en je krijgt er bij de lagere volumes ook lekker geluid uit. Een Lab.Gruppen amp (FP series worden momenteel veel demo modellen in aangeboden voor een zacht prijsje) maakt het setje echt af. Nadeel is dat ze vrij lomp en groot zijn, en niet zo 'stylish' als EV'tjes (toegegeven, die dingen zien er gewoon een stuk beter uit!). Ze zijn echter wel zo hufter proof als het maar zijn kan!

OMD    posted on 03-10-2007 21:45
Dat Community is redelijk moeilijk te vinden op het net moet ik zeggen. Iemand toevallig een dealer list waar ik die dingen zou kunnen beluisteren eventueel? of in ieder geval een prijslijst?
Nvie    posted on 04-10-2007 07:06
M-Pro is importeur van Community voor de BeNeLux. Ik weet dat SLR in Beusichem verschillende XLT setjes heeft staan, die je zeker wel kunt beluisteren. Zij zullen je e.v.t. ook kunnen helpen met de aanschaf en het samenstellen van een systeem.
-Vince-    posted on 04-10-2007 09:55
Hey..

Lem is best een goed merk. Ik ken verschillende mensen die een set hebben. En echt tevreden zijn, wel moet je kijken voor een active set als je op marktplaats zoekt daar staan altijd setjes's (2xTop & 2x bas)
zelf zou ik gaan voor de T4A-topkasten met de T5SA-subwoofer. sucses
NickyRomme    posted on 11-11-2007 20:40
ik werk bij de leverancier van LEM, genaamd Heuff S&V.. lem werkt prima is betaalbaar en robuust..
voor jou doeleinde zou het een best goede keus zijn, als ik jou was zou ik gewoon even komen luisteren, en luister dan gelijk naar PROEL (nieuw merk op de markt).

www.heuff.nl
WalterRavensberg    posted on 22-01-2008 17:12
zeer leuke set voor betaalbare knaken... in die prijsklasse is de degelijkheid/ kwaliteit grotendeels gelijk. Misschien als extra een leuk eq'tje om hem nog beter te laten klinken. LEM bezuinigd nogal op de interne filters (eigen ervaring). De kasten zitten daarentegen wel erg goed strak in elkaar.

Voor de toekomst zou ik denken aan een 2e versterker en de set aktief te laten spelen. Wereld van verschil met dezelfde speakers. als je aktief gaat verwijder dan wel de filters uit de subs. passieve filters zijn alleen maar verlies.

This is an old Topic

No new postings for 6.430 days.
 Post CommentThat would be 214.3 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

217 Users online: 143 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 28.974
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.922.519