Ik ben nieuw hier so don't kill me
Ik heb de search flink door zitten spitten maar er komt niet echt een lekker antwoord naar voren.
Ben van plan om aan te schaffen:
2x LEM H200 12" tops (200watt 8ohm, max SPL 120db)
2x LEM H400S 18" LF (400watt 8ohm, max SPL 122db)
tezamen op de LEM Procon 1500P (2x 750watt 4ohm)
De vragen:
- Versterker, deze werd aangeraden door de leverancier, echter twijfel ik over het maximale vermogen voor de 4 speakers. Is het verstandiger om dan de Procon 1800p (2x 900watt 4ohm) te nemen. Uiteraard twijfel ik over dit vanwege het budget.
- LEM? Ik ken het zelf niet maar wat ik heb gevonden in de search zijn de meeste mensen wel positief over de aktieve serie. Iemand ervaring met bijvoorbeeld deze set-up?
- Het budget is ongeveer 2000 euro, niet veel maar we moeten het ermee doen. Dit is voor de kabels, tussenpalen, amp, tops en subs.
Heb ook even zitten kijken naar de EV Force reeks. Vind persoonlijk de LEM speakers wat strakker klinken maar zijn deze ook hufterproof zoals EV?
- Zit een passieve cross in de H400S, voldoende? of toch maar een aktieve cross aanschaffen? (zolang het niet nodig is liever niet uiteraard wegens.... budget)
even nog de toepassing van deze set.
- DJ werk voornamelijk dance muziek ( 70's, 80's, apendiekunnenskiënmuziek komt niet zo heel vaak voor )
- Bandje van klein formaat ( 3 snaar, 1 bass, 1 drum )
150 man max (maar dan ook echt max)
Heeft iemand een beter idee om dit geld te besteden ( en dan bedoel ik niet naar eigen bankrekeningen

)
Ik heb redelijk kaas gegeten van deze materie (geluid) maar bij speakers ben ik nog niet echt gevorderd.
Hoop dat jullie me kunnen helpen.
bvd