Ik mis de Nuo5 inderdaad ook in dit rijtje. En dat terwijl het de mixer is die het meest aan boort heeft voor het minste aantal knaken en heeeeeel netjes in elkaar zit (ietsie pietsie minder als de Xone 92)
Poster: Jorrit
tsja, ik denk dat de DJM-600 niet erg te vergelijken is met Xone, ik denk dat de oude serie mixers van Pioneer eigenlijk een beetje achter is. De Xone is een geweldige mixer, zelf ervaring. De pioneer staat op alle grote events, ik denk dat dat wel iets zegt...
Nou wat zegt dat behalve at DJ's er graag mee werken? Helemaal niets over de kwaliteit/kwantiteit van een mixer.
Over de DJM is veel gezegd en geschreven en veel ervan klopt ook wel. De Pioneer heeft nou eenmaal een headroom die ronduit belabberd is en daar krijg je inderdaad last van als je in het rode draait.
Nu kun je de schuld bij de dj neer leggen en dat is ook deels zo. Echter vind ik dat een fabrikant zeker wel rekening mag houden met het feit dat een DJ geen technicus is en die fout dus maar al te vaak maakt.
Gelukkig erkent Pioneer het zelf ook wel door op de huidige generatie mixers er wel voor te zorgen dat men die ruimte heeft en hebben ze het opgelost. En DJM 707/909/1000 zal het op het front headroom met het grootste gemak winnen van de DJM500/600....
Al dat gezeik over headroom bij de DJM is ook een beetje onzin, als je niet in het rood draait is er niets aan de hand...
Zullen we ale auto's ook maar begrenzen hier in NL op 120 dan? je mag namelijk toch niet harder..... Nee het is geen onzin dat een mixer een ruime headroom moet hebben.
Aan het eind van de avond staat zo'n beetje iedere dj in het rood te draaien (ontkom je bijna niet aan) en een mixer moet dat gewoon op kunnen vangen zonder al teveel problemen.
Een minpunt van de Xone is toch wel de prijs, hoewel de DJM ook erg duur is, maar toch minder...
Moeilijke keuze, ik denk dat het echt persoonlijk is...
Ik zou zelf nooit een DJM600 of een Xone pakken. DJM vanwege eerder genoemde feiten, een Xone vanwege de "mindere" lay out (ik vind persoonlijk de mixers gewoon niet fijn werken, das ook de reden waarom bij mij de Xone62 er uit is gegaan).
Pioneer zou met een 4 kanaals DJM909 moeten komen, in dat geval ben ik meteen om namelijk. Tot die tijd doe ik het wel met mijn Nuo5

Poster: LauW
Hhaha groot-ammers
Maargoed ik zou zeker even naar Ecler Nuo 5 kijken, is ook nog eens de goedkoopste (als geld een rol speelt tenminste
)
Scheelt wel 70hele €'s........ op zulke bedragen is 70€ helemaal niks en als je 1049 voor een Nuo neer kan leggen is 1119 voor een DJM ook geen probleem en is 1599 voor een Xone 92 ook een kwestie van ff door sparen.
We hebben het hier over 1000€+ mixers......... dan hoor je niemand meer over een paar tientjes