DJM-600 of Xone:92 (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nvie    posted on 04-04-2005 19:26
Geachte iedereen,

ik zit sterk te twijfelen tussen mixers. Ik wil binnenkort een nieuwe aanschaffen omdat die ene van mij... nou ja... achteruit gaat . Ik zit nu te twijfelen tussen de DJM 600 van pioneer of nog even door te sparen voor de Xone:92.
Kan iemand plus en minpunten geven van beide mixers?

What do you think about DJM-600 of Xone:92 ??

Vote :   

Dav3    posted on 04-04-2005 19:53
Xone: 62 of :92 !

Even afwegen of je Midi en de nog uitgebreidere filters gaat gebruiken of niet zou ik zeggen...
www.everybeat.nl
LauW    posted on 04-04-2005 20:06
Ik mis de keuze NUO 5
User edit by LauW on 04-04-2005 @ 20:14:45 (100%)
Nvie    posted on 04-04-2005 20:23
iemand uit schoonhoven... wat is de wereld toch klein

nuo 5 ken ik niet... wil ik hem kennen?

ohja, denk wel dat ik de filters ga gebruiken, of wil gaan gebruiken
User edit by Nvie on 04-04-2005 @ 20:24:23 (73%)
Jorrit    posted on 04-04-2005 20:31
tsja, ik denk dat de DJM-600 niet erg te vergelijken is met Xone, ik denk dat de oude serie mixers van Pioneer eigenlijk een beetje achter is. De Xone is een geweldige mixer, zelf ervaring. De pioneer staat op alle grote events, ik denk dat dat wel iets zegt...
Al dat gezeik over headroom bij de DJM is ook een beetje onzin, als je niet in het rood draait is er niets aan de hand...

Een minpunt van de Xone is toch wel de prijs, hoewel de DJM ook erg duur is, maar toch minder...

Moeilijke keuze, ik denk dat het echt persoonlijk is...
LauW    posted on 04-04-2005 20:33
Hhaha groot-ammers  Maargoed ik zou zeker even naar Ecler Nuo 5 kijken, is ook nog eens de goedkoopste (als geld een rol speelt tenminste )
Nvie    posted on 04-04-2005 20:39
Poster: LauW
Hhaha groot-ammers <ja ja Groote armoei, gaan toch verhuizen>  Maargoed ik zou zeker even naar Ecler Nuo 5 kijken, is ook nog eens de goedkoopste (als geld een rol speelt tenminste )

beter sparen voor iets dat je wel aan staat, dan iets goedkoops kopen wat je niet aanstaat
User edit by Nvie on 04-04-2005 @ 20:40:08 (20%)
LauW    posted on 04-04-2005 21:09
Dat is waar, maar kwa kwaliteit zit die volgens mij in hetzelfde straatje als de djm600 en xone. Kijk anders even hier voor specs en meningen van anderen:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13193

Kiwi    posted on 05-04-2005 12:09
Ik heb de Xone:92 kunnen kopen voor de prijs van een Xone:62. Mocht je niks met Midi doen, koop dan aub een Xone:62. Dan houd je nog geld over voor een derde deck. Verder is de Xone:92 echt een fantastasche mixer, en qualitatief een heel andere niveau dan een djm. Neem aleen al de knoppen en schuiven....
Reind    posted on 05-04-2005 12:50
Ik mis de Nuo5 inderdaad ook in dit rijtje. En dat terwijl het de mixer is die het meest aan boort heeft voor het minste aantal knaken en heeeeeel netjes in elkaar zit (ietsie pietsie minder als de Xone 92)

Poster: Jorrit
tsja, ik denk dat de DJM-600 niet erg te vergelijken is met Xone, ik denk dat de oude serie mixers van Pioneer eigenlijk een beetje achter is. De Xone is een geweldige mixer, zelf ervaring. De pioneer staat op alle grote events, ik denk dat dat wel iets zegt...

Nou wat zegt dat behalve at DJ's er graag mee werken? Helemaal niets over de kwaliteit/kwantiteit van een mixer.
Over de DJM is veel gezegd en geschreven en veel ervan klopt ook wel. De Pioneer heeft nou eenmaal een headroom die ronduit belabberd is en daar krijg je inderdaad last van als je in het rode draait.

Nu kun je de schuld bij de dj neer leggen en dat is ook deels zo. Echter vind ik dat een fabrikant zeker wel rekening mag houden met het feit dat een DJ geen technicus is en die fout dus maar al te vaak maakt.
Gelukkig erkent Pioneer het zelf ook wel door op de huidige generatie mixers er wel voor te zorgen dat men die ruimte heeft en hebben ze het opgelost. En DJM 707/909/1000 zal het op het front headroom met het grootste gemak winnen van de DJM500/600....

Al dat gezeik over headroom bij de DJM is ook een beetje onzin, als je niet in het rood draait is er niets aan de hand...

Zullen we ale auto's ook maar begrenzen hier in NL op 120 dan? je mag namelijk toch niet harder..... Nee het is geen onzin dat een mixer een ruime headroom moet hebben.
Aan het eind van de avond staat zo'n beetje iedere dj in het rood te draaien (ontkom je bijna niet aan) en een mixer moet dat gewoon op kunnen vangen zonder al teveel problemen.

Een minpunt van de Xone is toch wel de prijs, hoewel de DJM ook erg duur is, maar toch minder...

Moeilijke keuze, ik denk dat het echt persoonlijk is...

Ik zou zelf nooit een DJM600 of een Xone pakken. DJM vanwege eerder genoemde feiten, een Xone vanwege de "mindere" lay out (ik vind persoonlijk de mixers gewoon niet fijn werken, das ook de reden waarom bij mij de Xone62 er uit is gegaan).

Pioneer zou met een 4 kanaals DJM909 moeten komen, in dat geval ben ik meteen om namelijk. Tot die tijd doe ik het wel met mijn Nuo5 Thumbs Up

Poster: LauW
Hhaha groot-ammers  Maargoed ik zou zeker even naar Ecler Nuo 5 kijken, is ook nog eens de goedkoopste (als geld een rol speelt tenminste )

Scheelt wel 70hele €'s........ op zulke bedragen is 70€ helemaal niks en als je 1049 voor een Nuo neer kan leggen is 1119 voor een DJM ook geen probleem en is 1599 voor een Xone 92 ook een kwestie van ff door sparen.
We hebben het hier over 1000€+ mixers......... dan hoor je niemand meer over een paar tientjes
User edit by Reind on 05-04-2005 @ 12:55:10 (23%)
Jorrit    posted on 05-04-2005 12:57
quote:
Poster: Reind

Nou wat zegt dat behalve at DJ's er graag mee werken? Helemaal niets over de kwaliteit/kwantiteit van een mixer.
Over de DJM is veel gezegd en geschreven en veel ervan klopt ook wel. De Pioneer heeft nou eenmaal een headroom die ronduit belabberd is en daar krijg je inderdaad last van als je in het rode draait.

Jawel, een dj zou er niet mee gaan draaien als de mixer echt zo belabberd is, het valt allemaal wel mee. Het is grotendeels napraterij, er zit een kern van waarheid in, maar zo erg is het nou ook weer niet.

quote:
Zullen we ale auto's ook maar begrenzen hier in NL op 120 dan? je mag namelijk toch niet harder..... Nee het is geen onzin dat een mixer een ruime headroom moet hebben.
Aan het eind van de avond staat zo'n beetje iedere dj in het rood te draaien (ontkom je bijna niet aan) en een mixer moet dat gewoon op kunnen vangen zonder al teveel problemen.

Dat is onzin, een auto is gemaakt (sommigen dan) om boven de 120 te kunnen. Een mixer is niet gemaakt om mee in het rood te draaien, anders was de kleur van het ledje wel blauw geweest oid.

Dan behoor ik (gelukkig) niet tot bijna iedere DJ.

TheSupercrab    posted on 05-04-2005 13:03
ehmm.. mixers met betere head room zijn wel gemaakt om in het rood te draaien?
Jorrit    posted on 05-04-2005 13:06
nee, ook niet lijkt me, de kleur rood staat voor gevaar/stoppen etc. kijk maar eens om je heen (stoplicht etc.)
Die mixer hebben het erin zitten omdat er mensen zijn die het nodig vinden in het rood te draaien...
TheSupercrab    posted on 05-04-2005 13:14
het is het zelfde als hard rijden.. het hoort niet, het is slecht etc.. maar toch doen een heleboel mensen het. Dat is het zelfde met draaien.. iig bij mij als k draai wil k hard hard en nog is harder.. Tis gewoon een Tik. Neemt niet weg dat de djm een goede mixer is, hijs allen niet erg Hufter proof Happy, laughing
Reind    posted on 05-04-2005 13:21
Maar het gebeurd en die mgelijkheid moet er ook zijn dat het kan gebeuren.

Het zou natuurlijk van de zotte zijn als een mixer bij wijzen van spreken gewoon uit ging zodra je in het rode stond te draaien (het zou voor sommigen een goed leerschool zijn Thumbs Up ).
En mixer heeft gewoon headroom nodig en als je je daar niet in kunt vinden en de schuld alleen bij de DJ neer wil leggen...... prima. Echter als je ooit is een keer ergens het geluid staat te doen en je moet constant een dj op de vingers gaan tikken omdat ie in het rood staat te jengelen zou je maar al te graag willen dat zo'n mixer een beetje headroom had.

Jawel, een dj zou er niet mee gaan draaien als de mixer echt zo belabberd is, het valt allemaal wel mee. Het is grotendeels napraterij, er zit een kern van waarheid in, maar zo erg is het nou ook weer niet.

Wat weet een DJ nou van geluidskwaliteit..... de meeste dj's op deze wereld zijn de grootste knurften als je het over zulke dingen gaat hebben en weten helemaal niet waar iemand het over heeft.
DJ's willen iets wat makkelijk pakt en dat is de DJM. Daarnaast was het de eerste voor DJ's bruikbare effecten mixer en dat is het punt geweest waarop de DJM destijds zo'n hit is geworden.
Als je vandaag de dag een DJM600 in de huidige vorm zou releasen zouie geen schijn van kans meer maken tegen de andere effecten mixers die er op de markt zijn.

En de mixer is wel degelijk belabberd. Als ik dezelfde faders in een DJM van 1100€ terug vind die ik ook vind in een Soundlab mixer van 150€ dan ga ik mezelf wel eens achter de oren krabben met de vraag wie hier nou lekker bezig is.......
De DJM500/600 is een zwaar verouderd product wat niet meer op kan tegen het hedendaagse mixer geweld van de 909/Nuo/Xone en men zou die mixer ook eens een keer moeten door ontwikkelen bij Pioneer.

Aan een DJM600MKII is namelijk nog zat geld te verdienen en zo'n onmogelijke opgaaf is het verbeteren van de mixer nou ook weer niet.
Jorrit    posted on 05-04-2005 13:24
Poster: TheSupercrab
het is het zelfde als hard rijden.. het hoort niet, het is slecht etc.. maar toch doen een heleboel mensen het. Dat is het zelfde met draaien.. iig bij mij als k draai wil k hard hard en nog is harder.. Tis gewoon een Tik. Neemt niet weg dat de djm een goede mixer is, hijs allen niet erg Hufter proof Happy, laughing

Als je hard wil draaien moet je je versterker open draaien... Als dat niet verder kan duurt het niet lang meer voordat je versterker het niet meer houdt... lijkt me...
Reind    posted on 05-04-2005 13:26
Dat is onzin, een auto is gemaakt (sommigen dan) om boven de 120 te kunnen. Een mixer is niet gemaakt om mee in het rood te draaien, anders was de kleur van het ledje wel blauw geweest oid.

Dan behoor ik (gelukkig) niet tot bijna iedere DJ.

Het ging om het feit of het mocht of niet. In het rood draaien mag niet maar harder dan 120 mag ook niet.....

En tegen de kerk pissen mag ook niet, moet jij hier eens langs de grote kerk lopen en een keer lekker je neus op halen
Er mag dus zoveel niet en juist als het niet mag dan doen mensen het. En iedereen draait wel eens in het rood, als jij dat nooit hebt dan ben je waarschijnlijk de enige op deze wereld

Als je hard wil draaien moet je je versterker open draaien... Als dat niet verder kan duurt het niet lang meer voordat je versterker het niet meer houdt... lijkt me...

Ow jij rent onder het draaien ff naar achteren naar een versterker rack en knalt de zooi ff een eindje verder open? Ik niet tenminste... de laatste 10 minuten gaat gewoon die gain een klein stukje verder open en dan springt ie maar ff in het rode zo af en toe.
User edit by Reind on 05-04-2005 @ 13:29:39 (70%)
Jorrit    posted on 05-04-2005 13:30

Het ging om het feit of het mocht of niet. In het rood draaien mag niet maar harder dan 120 mag ook niet.....

Er mag dus zoveel niet en juist als het niet mag dan doen mensen het. En iedereen draait wel eens in het rood, als jij dat nooit hebt dan ben je waarschijnlijk de enige op deze wereld

Eh, mag best hoor, tis alleen niet zo goed voor het geluid, en vaak ook niet voor de versterker die eraan hangt.
Vreemd, toch zou ik zweren dat ik persoonlijk al 6 mensen ken die niet in het rood draaien...

Ow jij rent onder het draaien ff naar achteren naar een versterker rack en knalt de zooi ff een eindje verder open? Ik niet tenminste... de laatste 10 minuten gaat gewoon die gain een klein stukje verder open en dan springt ie maar ff in het rode zo af en toe.

nee, de versterkers staan de hele avond voluit, en de mixer staat de hele avond in het groen, en aan het einde eventueel in het geel.
User edit by Jorrit on 05-04-2005 @ 13:35:59 (79%)
Jorrit    posted on 05-04-2005 13:34
DJ's willen iets wat makkelijk pakt en dat is de DJM. Daarnaast was het de eerste voor DJ's bruikbare effecten mixer en dat is het punt geweest waarop de DJM destijds zo'n hit is geworden.
Als je vandaag de dag een DJM600 in de huidige vorm zou releasen zouie geen schijn van kans meer maken tegen de andere effecten mixers die er op de markt zijn.

Precies, de DJM-600 is helemaal geen slechte mixer, hijlaat hier en daa wat te wensen over, maar dat maakt het nog geen slechte mixer.

maarja, dit word een eindeloze welles/nietes discussie, laten we er maar over ophouden.
MadSteven    posted on 05-04-2005 14:27
Of zoals Jorrit zei, maar dan anders:

Het doet mij voorkomen als een computer-achtig probleem. Een DJM-600 is ongeveer te vergelijken met een Pentium III computer. De Xone met een Pentium 4.
Is dan de de Xone beter? Nee, hij is wel wat nieuwer en je kan er wat meer mee.

That's it.
Reind    posted on 05-04-2005 14:29
maarja, dit word een eindeloze welles/nietes discussie, laten we er maar over ophouden.

Naja het is alleen maar goed als de discussie gevoerd word. Voor zowel een fabrikant als voor de klant. Want wat is nou mooier om als fabrikant te zeggen -. wij kunnen dankzij jullie het perfecte product maken.

De DJM heeft als voordeel dat ie een goede lay out heeft boven de deckplate. Onder de deckplate is er niets indrukwekkends aan een DJM te vinden, gelukkig voor Pioneer kijkt de gemiddelde dj ook niet onder de deckplate en heeft de gemiddelde dj al helemaal de ballen verstand van wat wel en niet goed is.

Pioneer heeft met de nieuwe DJM's laten zien dat ze erg goede mixers kunnen bouwen, de oude DJM's mogen ze van mijn apart allemaal ritueel verbranden.

Een mixer in het 1000€ segment mag namelijk niets te wensen over laten en al helemaal geen beperking hebben op het gebied van geluid.

Wat ik alleen nooit heb gesnapt is dat Pioneer niet met een opvolger is gekomen van de DJM en die tegen een concurende prijs heeft gedumpt. Je zou kunnen zeggen dat een merk als Pioneer niet stunt maar als ik kijk naar wat er nu met de 707 gebeurd.............
Hoe moeilijk kan het zijn om de geluids structuur van de mixer aan te passen naar huidige normen en het ding als MKII op de markt te tyfen. Hoe makkelijk wil je je geld verdienen zeg ik dan altijd
Er is notabene een adres in de UK wat de DJM modificeerd, stuur daar een exemplaar naartoe, trek hem open in de fabriek, kijk wat er veranderd is, maak het na en je hebt een MKII die weer een poosje mee kan. Research en development is bijna 0...... (lijkt wel een technics verhaal zo )

Eh, mag best hoor, tis alleen niet zo goed voor het geluid, en vaak ook niet voor de versterker die eraan hangt.
Vreemd, toch zou ik zweren dat ik persoonlijk al 6 mensen ken die niet in het rood draaien...

Ik draai ook altijd netjes in het groen...... ongeveer 90% van mijn set. Alleen aan het einde zie je iedereen hoger eindigen in de VU meter dan wanneer ie begon. Om nog maar te zwijgen over hoe sommigen beginnen met direct al in het rood te draaien (daar ken ik er ook genoeg van namelijk Thumbs Up )

User edit by Reind on 05-04-2005 @ 14:30:44 (4%)
Nvie    posted on 05-04-2005 15:53
kunnen we dat gezeik (want dat is het) over dj's die niet weten-wat-geluids-kwaliteit-is achterwegen laten?
en met de lay-out van de xone is toch niets mis? denk dat ik het 1 van de mooiste mixers van het moment vindt.
denk ook dat ik een van de leuke dingen aan die mixer vindt de vernieuwing.
daarnaast is de Djm ook een mixer met naam, die (daar kun je niet onderuit) een beetje de standaard is geworden onder de dj's.
Gilles    posted on 05-04-2005 16:51
Xone :92, Absoluut !!!!

Om wat hij kan en om hoe hij eruit ziet. Elke nieuwe mixer die je gaat gebruiken is even wennen. Maar als je goed kijkt komt het bij elke mixer toch zwaar op hetzelfde neer.
Kan van de xone alleen maar zeggen dat er beter en langer over is nagedacht qua functionaliteit.
Jorrit    posted on 05-04-2005 17:24
Poster: Nvie
kunnen we dat gezeik (want dat is het) over dj's die niet weten-wat-geluids-kwaliteit-is achterwegen laten?
en met de lay-out van de xone is toch niets mis? denk dat ik het 1 van de mooiste mixers van het moment vindt.

Er is een groot (heel groot) verschil tussen 'gezeik' en een normale discussie... maargoed...
Maar met lay-out wordt bedoelt de logica van de opbouw in dit geval (dacht ik?), kan me nog wel herinneren dat ik me die avond op een xone:62 vreselijk geergerd heb aan de knopjes naast de faders (eigenlijk tussen 2 faders in)

Gilles    posted on 05-04-2005 17:51
Gelukkig hebben ze op de 92 de knopjes tussen de faders weggelaten. Die zaten daar inderdaad niet slim

Reind    posted on 05-04-2005 18:50
Poster: Nvie

Tussen mooi en een goed gekozen lay out zit een wereld van verschil.

De DJM blinkt uit in simplicity (en dat is ook de kracht van de mixer) want iedere compleet los geslagen randdebiel met het IQ van een hersendode baksteen kan met een DJM werken. Met een Xone is dat wel ff een ander verhaal.

Daarnaast "pakt" een DJM gewoon makkelijker als een Xone. Ik kan geblindoekt draaien op een DJM, met een Xone hoef ik dat niet te proberen.
Pioneer wijkt als ze slim zijn nooit maar dan ook nooit van de lay out af die ze de DJM ooit mee hebben gegeven mocht er ooit nog eens een opvolger komen.

Overigens is het veel makkelijker om gewoon lekker je eigen mixer mee te slepen overal naartoe. Ik neem mijn Nuo ook mee als ik moet draaien want er is niets fijners dan met je eigen mixer inclusief de eigen instellingen van de effecten te werken in plaats an de mixer die er staat......

Overigens is het niet helemaal eerlijk om een mixer met de technologie van 6 jaar terug te vergelijken met mixers die het afgelopen jaar gebouwd zijn. In de tussentijd is er namelijk wel het 1 en ander veranderd op mixer gebied.

Als je eerlijk wil vergelijken (en dan vergeten we gewoon ff met z'n allen de DJM500/600) dan pak je een DJM909 en zet je die tegenover een Xone, Nuo enzovoort..... wat er dan gebeurd is een beetje een omgekeerde wereld want dan past de DJM wel in het rijtje topmixers thuis.
De 909 is een mooi voorbeeld van hoe het wel moet. Ook daar valt nog wel wat aan verbeterd te worden maar dat zijn geen essentiele dingen en zo heeft iedere mixer wel wat.
User edit by Reind on 05-04-2005 @ 18:53:53 (25%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

78 Users online: 11 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 22.781
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.061.514