2 madsteven :dan moet je een PCV 275 hebben, geeft op mij persoonlijk een degelijker indruk dan een XTC.
Vanaf het moment dat je de machine neerzet heb je het gevoel dat je een hummer tussen je draaitafels hebt staan.
De machine is ook hufterproof, maar daar staat vestax natuurlijk hoog voor aangeschreven(zeker de machines met de PCV of photocoupler faders)
Naar mijn mening biedt de pcv veel meer gemak dan de xtc(bijvoorbeeld met aansluiten van effecten,..regelbaar per kanaal en send return, en dat nog eens pre en post.
Het geluid klinkt als een vintage versterker uit de jaren 70, warm, helder en crisp.
Ikzelf zou de mixer ook aan een rotel of dergelijke versterker durven hangen voor serieuze luistertests.
Ik denk dat vestx en bijvoorbeeld de Allen en heaths en rane een van de weinige mixerss op de markt zijn die geluid weergeven zoals het bedoelt is .
Toen ik mijn vestax kocht hoorde ik ineens veel meer dan bij mijn maatje op zijn XTC(we hebben een vergelijkbaar audio systeem, praktisch dezelfde boxen etc etc )
Het meer laten horen kwam dus echt van de vestax en niet van het feit dat ik een slechtere of betere audio set heb waar het geheel op is aangesloten.
Een vestax is waarschijnlijk de laatste mixer die je koopt in je dj carriere,...hij zal niet kapot gaan , en over jaar of wat gaat je kleine broertje of neefje verder met jouw oude mixer die dan nog steeds als een zonnetje draait(iets wat de dateq overigens ook nog doet na 20 jaar, hij is alleen hopeloos verouderd )
succes met je keuze!