Muziek legaal krijgen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MiKeZZa    posted on 20-09-2007 14:32
Hallo allemaal Happy, laughing

Ik ben al een tijd bezig met DJ'en en het ontwikkeld zich toch wel steeds meer van keldertjes/slaapkamers /garages naar grotere dingen als discotheken en andere grotere ruimten.

Als gevolg hiervan zou ik graag mijn muziek legaal gaan maken want al die MP3 muziek geeft mij toch een beetje een vervelend gevoel als ik daar op zo'n avond sta met alle mogelijke risico's van dien (boete, apparatuur kwijt, feest gestopt? Wie zal het zeggen).

Daarnaast komt ook de handelaar in mij omhoog en denk ik dmv legale muziek een aardige markt aan te boren.... Maar veel muziek is zoals bekend niet te krijgen in de winkel (bootlegs ofzo) of alleen op LP.

Daarom heb ik uitgezocht of het mogelijk is om mijn illegale gedownloade muziek te legaliseren dmv bijv. Buma/Stemra.... Maar volgens hen kan dit niet.

Heeft er iemand hier ervaring mee/tips over want ik wil eigenlijk gewoon mijn collectie legaliseren.... Als dit niet kan: wat kan ik dan doen? Kom svp niet aanzetten met CD's kopen want dat gaat een godsvermogen kosten als je ziet wat ik allemaal heb (en zoals al gezegd: je kan lang niet alles krijgen).

What do you think about Muziek legaal krijgen ??

Vote :   
NielsR    posted on 20-09-2007 14:40
volgens mij kan dit ook niet, anders moet je gewoon opnieuw beginnen en alles legaal downloaden bij beatport,itunes enz.
MiKeZZa    posted on 20-09-2007 14:45
Ja, maar met prijzen van zeg 1 dollar per nummer (is 75 cent) x 5000 nummers praat je over 3750 euro. Tel daar nog eens bij op dat je ook nog aan die bloedhonden moet betalen en je bent gewoon 4000 euro kwijt en elk jaar weer meer geld (meer muziek aankopen en licenceren).

Daarnaast hebben ze niet alles......
User edit by MiKeZZa on 20-09-2007 @ 14:45:27 (14%)
BryanB    posted on 20-09-2007 14:57
En jij dacht dat als je het via Buma kan legaliseren (wat mij al heel raar lijkt, dan kom jij met een waslijst van nummers aanzetten, en moeten hun al die kosten aan de auteurs verdelen, wat veel werk is). En als dat zou kunnen zou het minstens zo een smak geld kosten!

Het is toch echt de enige optie om cd's te kopen, nummers op mp3 te kopen. En er zijn ook een hele hoop professionele dj's (je weet wel, van die plaatjesdraaiers die we allemaal kennen) die ook wel eens met een illegale track draaien!

Ik zeg: veel succes met het kopen van je tracks!

En ten tweede, vraag jij geen vergoeding voor het draaien? Van het geld dat je met draaien verdient kun je toch weer nieuwe tracks kopen?
User edit by BryanB on 20-09-2007 @ 14:58:45 (25%)
NielsR    posted on 20-09-2007 15:04
Poster: BryanB

Het is toch echt de enige optie om cd's te kopen, nummers op mp3 te kopen. En er zijn ook een hele hoop professionele dj's (je weet wel, van die plaatjesdraaiers die we allemaal kennen) die ook wel eens met een illegale track draaien!

Echt illigaal gedownloade plaatjes spelen de echte dj's niet hoor daar mag je zeker van zijn, maar illigale bootlegs of promos die ze zelf gemaakt hebben of gekregen van collegas spelen ze wel eens en meestal zijn de rechten hiervan ook niet echt gecleard.
MiKeZZa    posted on 20-09-2007 15:05
Natuurlijk krijg ik er geld voor, maar ik doe het niet in die mate professioneel (lees: hobby) dat ik er duizenden euro's per jaar uit sleep!

This is an old Topic

No new postings for 6.581 days.
 Post CommentThat would be 219.4 months
or a whopping 18 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

242 Users online: 30 Guests (212 Unknown)
Pages generated today : 38.336
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.690.348