Cdj 200 of Reloop RMP-2 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Cdj 200 of Reloop RMP-2

-Pioneer Cdj 200
-Reloop RMP-2

Voting is only possible for our Members
dj-nick    posted on 19-09-2007 17:14

Ik moet voor mijn school 2 nieuwe cd-spelers kopen,
met een budget van max €500,- per cd-speler

Nu heb ik beetje lopen zoeken en kwam uit bij:
De Pioneer cdj 200 en de Reloop RMP-2.

Nu is mijn vraag welke zouden jullie kiezen en waarom.

What do you think about Cdj 200 of Reloop RMP-2 ??

Vote :   

Niels325    posted on 15-10-2007 13:40
Kzou voor de pioneer gaan, sowieso heb je betere kwaliteit...
Als ik zie hoe ze er op mijn oude school mee omgingen kan je dit wel gebruikenHappy, laughing

PS: 100ste postHappy, laughing!
Sunrise8    posted on 15-10-2007 13:45
Poster: LaMalediction
wij hebben nu ook een gear staan op school

cdj 800 - djm 800 - cdj 800
word alleen gebruikt voor schoolfeesten

ontopic:

ik zou hete echt niet weten, ik weet alleen dat de 200 goede kwaliteit heeft en die Rmp 2 éénvoudiger is ingedeelt

WTF, hadden wij dat maar op onze school. wij hebben alleen dingen die de ingehuurde 'dj' zelf heeft, en dat is niet echt veels soeps. en de naam dj mag het ook niet hebben:P.

ontopic: voor de cdj 200 gaan. pioneer staat bekend om goede kwaliteit en de cdj 200 is een superspeler. ik zat te twijfelen tussen de cdj 800 mk2 en de cdj 200. uiteindelijk tog de cdj 200 genomen Happy, laughing
Music made me who i am
Renzis    posted on 15-10-2007 14:12
Iedereen is hier Pro-pioneer, en ik zal de laatste zijn die het daar niet mee eens is, maar in dit geval is die Rmp-2 een hele goede, die vergelijkbaar is met de pioneer cdj800/1000, en natuurlijk haalt hij het nooit in de vergelijking met die 2, maar tegen over een cdj200, zou ik denk nog wel voor die rmp-2 gaan.
mijn mening...
Sunrise8    posted on 15-10-2007 14:49
ja ik weet niet, reloop is super product, maar pioneer is net iets professioneler snap jeHappy, laughing. maar het zijn allebei hele goede concurenten. misschien dat lead ze allebei is onder handen kan nemen tegelijk ter vergelijking Happy, laughing
Music made me who i am
Royce    posted on 15-10-2007 15:24
Poster: PatrickBeuken

Over de kwaliteit valt denk ik ook niet te twisten. Ok, Pioneer heeft een loopwerk dat de schokken opvangt, ipv een buffer, maar ik betwijfel of dit tegenwoordig nog van zo'n grote meerwaarde is. De digitale buffer technieken zijn de laatste tijd volgens mij flink in kwaliteit gestegen. Volgens mij zijn de spelers dus ook kwalitatief hele goede concurrenten van elkaar!

Niks mis met die digitale buffer!
Reloop buffer

Heb zelf de RMP2.. machitg apparaatje, maar de CDJ200 nooit onder handen gehad..
User edit by Royce on 15-10-2007 @ 15:28:21 (25%)
Reind    posted on 15-10-2007 23:57
Poster: Luxx

dus hoe groter de speler hoe beter...hmmmmmm de numark CDX ownt vast zwaar de pan uit

Klopt, nog altijd de beste cd speler met vinyl emulatie... daar kan zelfs een 1000 in vinyl modus nog niet tegen op.

Je moet echter wel een product in een bepaald perspectief bekijken, een CDX is geen sleep dus en trek speler terwijl de CDJ1000 dat wel weer is. De Reloop RMP2 is absoluut veel leuker om mee te spelen dan de CDJ200, iemand die het tegendeel durft te beweren mag wat mij betreft met zijn plasje langs de dokter MAAR als je de speler veel buitenshuis gebruikt is de CDJ200 nog niet eens zo'n slechte optie, goed loopwerk, goede buttons, goede behuizing, alleen het jogwheel vind ik een beetje zo-zo aanvoelen naar verloop van tijd.

Wat de Reloop doet qua duurzaamheid is afwachten, we zijn nog lang niet ver genoeg om daar een oordeel over te kunnen geven, zeker niet nadat het KSS213V loopwerk bij bosjes uitviel in het verleden. Dat probleem lijkt opgelost maar echt zeker weten doe je zoiets pas na een jaar á anderhalf jaar.

Of je dus beter een RMP of CDJ kan nemen hangt puur af van de gebruiks intensiteit, word dat ding iedere dag gebruikt en staat er eens in de zoveel tijd een jan lul op te rammen zeker een CDJ nemen, staat er maar een beperkt aantal mensen mee te draaien die overweg kunnen met dj gear is een RMP zeker te overwegen als keuze.

Poster: Sunrise8
ja ik weet niet, reloop is super product, maar pioneer is net iets professioneler snap jeHappy, laughing.

Waar basser je dat op? Voor het geld wat ik voor een Pioneer product neer mag leggen mag ik hopen dat ie beter in elkaar zit in een Reloop, als dat niet zo is dan kan ik Jeroen eindelijk weer eens een keer pesten met zoiets maar die kans heb ik de afgelopen 2 jaar niet meer gehad Winking my eye (alhoewel de eerste serie CDJ800MKII's toch wel een ietwat hogere uitval hadden dan normaal als ik dat zo links en rechts hoorde maar dat bleek een brak component te zijn als de geruchten kloppen)
User edit by Reind on 16-10-2007 @ 00:00:11 (44%)
TimVicta    posted on 27-11-2007 12:18
cdj-200
waarom zou pioneer in alle clubs staan en geen reloop?
469 euro bij audiogoedkoop.nl (n-joy music)
PatrickBeuken    posted on 27-11-2007 12:27
Poster: TimVicta
waarom zou pioneer in alle clubs staan en geen reloop?

Geef me het antwoord op jouw vraag eens Happy, laughing En vertel me meteen waarom dit een argument is om voor de CDJ-200 te kiezen. Ik ben erg benieuwd.
Elroxx    posted on 28-11-2007 02:01
zit momenteel met hetzelfde dilemma.  kan er echt niet uit komen...aaargh....ik neig toch om voor de reloops te gaan ipv de cdj400's, bespaart me 212 euro....kan ik iig al 1 KRK RP5 van halen Happy, laughing. zo groot zal het verschil in beatmatchen en draaien toch niet zijn tussen deze reloops en de cdj1000's of zelfs de cdj200?
DonGtox    posted on 29-11-2009 18:48
Ik vind ze beide top maar ik?zou denk ik?voor de RM2 gaan omdat de extra functies, die je niet altijd gebruikt, niet door de basisfuncties heen?staan. Hierdoor kun je je uitleven op de basisfuncties maar heb je wel?de uitgebreide functies?indien je bent uitgekeken op de basis. Een grotere jogwheel was voor mij toch ook wel een must.

Poster: PatrickBeuken

Geef me het antwoord op jouw vraag eens Happy, laughing En vertel me meteen waarom dit een argument is om voor de CDJ-200 te kiezen. Ik ben erg benieuwd.

x2
User edit by DonGtox on 29-11-2009 @ 18:49:38 (64%)
djchriz    posted on 30-11-2009 08:42
Heb sinds 2 dagen mijn cdj-200Cool binnen en moet zegge dat ik er geen spijt van heb hij voelt stukke beter aan dan de reloop vind ik. en die effecten die de RMP-2 meer heeft gebruik je toch nouwlijks.
Dolivieira    posted on 30-11-2009 09:36
Toch zeg ik als pioneer owner. Ga voor de RMP 2. Waarom? Grote Jogwheel en zo zijn er nog meer voordelen. CDJ200 is alweer een oud techniek. Of probeer iets meer budget te krijgen en ga voor de CDJ400.

Edit kijk eens ////www.djresource.eu/Forum/topic/16005/[TK]-Nieuw-in-doos-2x-RMP-2/#last?Hier op het forum met bon. Dus dan kan de school ze gewoon afschijven en btw terug krijgen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 30-11-2009 @ 11:25:09 (93%)
Lucalicious    posted on 30-11-2009 16:49
ik zou voor thuis de rmp nemen maar voor school zou ik echt pioneer nemen. de rmp's gaan snel kapot, zeker als er veel mee wordt gesjouwd en gedaan. veel beter om in dit geval voor de kwaliteit te gaan
RiX    posted on 30-11-2009 16:56
Ik zou voor schoolgebruik voor cdj-200's gaan: compact, simpel, doeltreffend en zeker dat je er jaren plezier aan hebt.
Dolivieira    posted on 01-12-2009 07:57
Poster: Reind

Klopt, nog altijd de beste cd speler met vinyl emulatie... daar kan zelfs een 1000 in vinyl modus nog niet tegen op.

Je moet echter wel een product in een bepaald perspectief bekijken, een CDX is geen sleep dus en trek speler terwijl de CDJ1000 dat wel weer is. De Reloop RMP2 is absoluut veel leuker om mee te spelen dan de CDJ200, iemand die het tegendeel durft te beweren mag wat mij betreft met zijn plasje langs de dokter MAAR als je de speler veel buitenshuis gebruikt is de CDJ200 nog niet eens zo'n slechte optie, goed loopwerk, goede buttons, goede behuizing, alleen het jogwheel vind ik een beetje zo-zo aanvoelen naar verloop van tijd.

Wat de Reloop doet qua duurzaamheid is afwachten, we zijn nog lang niet ver genoeg om daar een oordeel over te kunnen geven, zeker niet nadat het KSS213V loopwerk bij bosjes uitviel in het verleden. Dat probleem lijkt opgelost maar echt zeker weten doe je zoiets pas na een jaar ? anderhalf jaar.

Of je dus beter een RMP of CDJ kan nemen hangt puur af van de gebruiks intensiteit, word dat ding iedere dag gebruikt en staat er eens in de zoveel tijd een jan lul op te rammen zeker een CDJ nemen, staat er maar een beperkt aantal mensen mee te draaien die overweg kunnen met dj gear is een RMP zeker te overwegen als keuze.

Waar basser je dat op? Voor het geld wat ik voor een Pioneer product neer mag leggen mag ik hopen dat ie beter in elkaar zit in een Reloop, als dat niet zo is dan kan ik Jeroen eindelijk weer eens een keer pesten met zoiets maar die kans heb ik de afgelopen 2 jaar niet meer gehad Winking my eye (alhoewel de eerste serie CDJ800MKII's toch wel een ietwat hogere uitval hadden dan normaal als ik dat zo links en rechts hoorde maar dat bleek een brak component te zijn als de geruchten kloppen)

beter had ik het niet kunnen verwoorden.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 5.750 days.
 Post CommentThat would be 191.7 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

251 Users online: 132 Guests (119 Unknown)
Pages generated today : 81.056
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.093