Ik moet voor mijn school 2 nieuwe cd-spelers kopen,
met een budget van max €500,- per cd-speler
Nu heb ik beetje lopen zoeken en kwam uit bij:
De Pioneer cdj 200 en de Reloop RMP-2.
Nu is mijn vraag welke zouden jullie kiezen en waarom.
Poster: LaMalediction
wij hebben nu ook een gear staan op school
cdj 800 - djm 800 - cdj 800
word alleen gebruikt voor schoolfeesten
ontopic:
ik zou hete echt niet weten, ik weet alleen dat de 200 goede kwaliteit heeft en die Rmp 2 éénvoudiger is ingedeelt
Poster: PatrickBeuken
Over de kwaliteit valt denk ik ook niet te twisten. Ok, Pioneer heeft een loopwerk dat de schokken opvangt, ipv een buffer, maar ik betwijfel of dit tegenwoordig nog van zo'n grote meerwaarde is. De digitale buffer technieken zijn de laatste tijd volgens mij flink in kwaliteit gestegen. Volgens mij zijn de spelers dus ook kwalitatief hele goede concurrenten van elkaar!
Poster: Luxx
dus hoe groter de speler hoe beter...hmmmmmm de numark CDX ownt vast zwaar de pan uit
Poster: Sunrise8
ja ik weet niet, reloop is super product, maar pioneer is net iets professioneler snap je.
Poster: TimVicta
waarom zou pioneer in alle clubs staan en geen reloop?
Poster: PatrickBeuken
Geef me het antwoord op jouw vraag eensEn vertel me meteen waarom dit een argument is om voor de CDJ-200 te kiezen. Ik ben erg benieuwd.
Poster: Reind
Klopt, nog altijd de beste cd speler met vinyl emulatie... daar kan zelfs een 1000 in vinyl modus nog niet tegen op.
Je moet echter wel een product in een bepaald perspectief bekijken, een CDX is geen sleep dus en trek speler terwijl de CDJ1000 dat wel weer is. De Reloop RMP2 is absoluut veel leuker om mee te spelen dan de CDJ200, iemand die het tegendeel durft te beweren mag wat mij betreft met zijn plasje langs de dokter MAAR als je de speler veel buitenshuis gebruikt is de CDJ200 nog niet eens zo'n slechte optie, goed loopwerk, goede buttons, goede behuizing, alleen het jogwheel vind ik een beetje zo-zo aanvoelen naar verloop van tijd.
Wat de Reloop doet qua duurzaamheid is afwachten, we zijn nog lang niet ver genoeg om daar een oordeel over te kunnen geven, zeker niet nadat het KSS213V loopwerk bij bosjes uitviel in het verleden. Dat probleem lijkt opgelost maar echt zeker weten doe je zoiets pas na een jaar ? anderhalf jaar.
Of je dus beter een RMP of CDJ kan nemen hangt puur af van de gebruiks intensiteit, word dat ding iedere dag gebruikt en staat er eens in de zoveel tijd een jan lul op te rammen zeker een CDJ nemen, staat er maar een beperkt aantal mensen mee te draaien die overweg kunnen met dj gear is een RMP zeker te overwegen als keuze.
Waar basser je dat op? Voor het geld wat ik voor een Pioneer product neer mag leggen mag ik hopen dat ie beter in elkaar zit in een Reloop, als dat niet zo is dan kan ik Jeroen eindelijk weer eens een keer pesten met zoiets maar die kans heb ik de afgelopen 2 jaar niet meer gehad(alhoewel de eerste serie CDJ800MKII's toch wel een ietwat hogere uitval hadden dan normaal als ik dat zo links en rechts hoorde maar dat bleek een brak component te zijn als de geruchten kloppen)
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.