Vinyl plays from inside out
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Cyspoz    posted on 04-09-2007 07:46
Ze doen er een hoop aan tegenwoordig om een plakje Vinyl op te laten vallen. Vroegen konde ze niets anders doen dan een hele hippe hoes maken, al snel kwamen er gekleurde plakken Vinyl of zelfs doorzichtig. Tegenwoordig is het niets vreemds meer om Vinyl te hebben waar een complete tekening full color op staat. Dus als je wilt opvallen moet je iets bijzonders doen.

In het kader van bovenstaande kwam ik vanmorgen deze tegen op Recess. Zou dit nu betekenen dat je die gewoon normaal kan afspelen, of moet je draaitafel daarvoor reverse ondersteunen. En ik neem aan dat je dan je Anti Skating op 0 moet zetten.

What do you think about Vinyl plays from inside out ??

Vote :   

dj_timme    posted on 04-09-2007 07:49
volgens mij moet je je draaitafel in de normale draaizin laten draaien, alleen gaat de naald van binnen naar buiten
Lead    posted on 04-09-2007 09:34
Nee, die kun je normaal afspelen met iedere draaitafel. Ik heb meerdere van dit soort plaaten. Je zet de naald erop in het midden en aan eht einde van de plaat valt hij er zo af aan de buitenkant.

Dit is niet iets van nu, maar iets wat al lang gedaan wordt.
Let the BASS be louder
Cyspoz    posted on 04-09-2007 13:30
Aha, nou ja was de eerste keer dat ik het tegen kom. Mijn Vinyl geschiedenis is ook wat korter dan die van jou Lead. Dus dat verklaart het één en ander.
Wel opletten dus dat ie er af valt, want dat kan een lelijke beschadiging opleveren. Unhappy
tairip    posted on 04-09-2007 14:15
Poster: Cyspoz
Aha, nou ja was de eerste keer dat ik het tegen kom. Mijn Vinyl geschiedenis is ook wat korter dan die van jou Lead. Dus dat verklaart het één en ander.
Wel opletten dus dat ie er af valt, want dat kan een lelijke beschadiging opleveren. Unhappy

Valt mee, als je een technisch hebt blijft je naald boven de platter zweven!
Cyspoz    posted on 04-09-2007 15:26
Hmmm dan is dat dus nog een minpuntje van de super oems. Altans, mijn SynQ XTRM-1 doet dat niet.
Ft    posted on 04-09-2007 18:48
Ghehehe... true... helaas heeft mijn naald al vaker de zijkant van mijn draaitafel gezien (ja dat is mijn eigen schuld...)
stevew    posted on 04-09-2007 20:28
hehe, knap. Dit is de eerste keer dat ik van zo'n soort van vinyl hoor. Ik denk wel dat het even wennen is met zulke vinyls. Maar ik zeg het nog is, het is wel knap
Dyno    posted on 21-09-2007 21:05
Ik heb deze plaat:

http://www.discogs.com/release/88441

De B kant draait ook van binnen naar buiten.

De plaat is uit 1991, dus niet nieuw.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
sonik    posted on 22-09-2007 12:47
Kan me ook nog 'n 12" herinneren [weet geen titel meer],
waarbij er 2 tracks door mekaar op 1 zijde staan.
Dat de groeven naast mekaar lopen, zeg maar.

Vroeger had je echt veel van die speciale releases, omdat
het vroeger ook meer verkocht werd.
TheMole    posted on 11-10-2007 20:39
ik denk dat ik zo een heb waar het einde is begint die eigenlijk
Cyspoz    posted on 12-10-2007 08:45
Poster: sonik
Kan me ook nog 'n 12" herinneren [weet geen titel meer],
waarbij er 2 tracks door mekaar op 1 zijde staan.
Dat de groeven naast mekaar lopen, zeg maar.

Dat is trouwens wel zwaar balen, als je de naald verzet om te spoelen moet je goed opletten dat je nog wel hetzelfde nummer afspeelt.
ArCee    posted on 14-10-2007 09:03
Collega/vriend dj deed het nog anders. Die pakte zo'n brede rol afplaktape. Lag die midden op de plaat van de SL1200. Daarna z'n gewicht helemaal naar achter draaien op de zwaarste stand, element omdraaien met de naald naar boven en de 12 inch aan onderkant afspelen waardoor je het effect krijgt van een achteruit lopende beat. Mafkees kreeg hem er nog strak in gemixt ook Cry
nAffie    posted on 14-10-2007 10:21
quote:
Poster: ArCee
Collega/vriend dj deed het nog anders. Die pakte zo'n brede rol afplaktape. Lag die midden op de plaat van de SL1200. Daarna z'n gewicht helemaal naar achter draaien op de zwaarste stand, element omdraaien met de naald naar boven en de 12 inch aan onderkant afspelen waardoor je het effect krijgt van een achteruit lopende beat. Mafkees kreeg hem er nog strak in gemixt ook Cry

Da's best een oud kunstje... de truc is eerst normaal je plaat goed beatmatchen/pitchen, dan heel snel je element/naald omdraaien, gewicht bijstellen en de 'verhoging' plaatsen. En ff een goed stukje zoeken waar je het 'achterstevoren-effect' kan toepassen...

http://www.youtube.com/watch?v=_Nq7QnNtds4

Deed dat 'vroegah' nog weleens... En nu die sh*t standaard op een CDJ1000 zit, gebruik ik die functie nooit... :S

ff ontopic:

Kent iemand die eerste serie platen van het Ruffneck label nog (hardcore)... Die waren zo geperst dat je naald een zwieper maakte, net voor of na een break....

En kan me ook nog een 'endless loop' herinneren op de vinyl van Tim Deluxe -It Just Won't Do (dan blijft je naald gewoon in dezelfde groef zitten, en hoor je een perfecte loop van de melodie alleen...)
User edit by nAffie on 14-10-2007 @ 10:33:22 (52%)
NielsR    posted on 14-10-2007 10:44
Poster: ArCee

Ik ken nog ook ieamnd die dat doet, leadCry, kijk hier maar eens.

This is an old Topic

No new postings for 6.465 days.
 Post CommentThat would be 215.5 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

48 Users online: 13 Guests (35 Unknown)
Pages generated today : 4.432
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.100.811