Pioneer CDJ-800mk2 Loopt vast
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twello    posted on 20-08-2007 20:25
Hey,

Ik heb 2 CDJ-800mk2's en 1tje daarvan (de nieuwste net 1,5 maand oud) liep vast. Het was heel raar, hij speelde nog gewoon normaal maar het Jog display en het gewone display liepen vast. In het jogdisplay zag je ook geen pauze rand of dat die in Cue mode stond maar gewoon net alsof die speelt maar dan vast zit.

Het is wel zo dat ik 5 minuten daarvoor heb zitten kloten met het apparaat (ik zat flink vaak te lopen achter elkaar) dus misschien dat het eenmalig is?

iemand anders hier ooit problemen mee gehad? Hij deed het trouwens weer nadat ik hem opnieuw opgestart had.

What do you think about Pioneer CDJ-800mk2 Loopt vast ??

Vote :   

jonny820511    posted on 20-08-2007 20:44

Misschien een keer olie verversen?

remixer    posted on 20-08-2007 21:04
ik heb de cdj 800mk2 ook pas sinds een maand
Poster: Twello

Het is wel zo dat ik 5 minuten daarvoor heb zitten kloten met het apparaat (ik zat flink vaak te lopen achter elkaar)

heeft niks met loopen te maken denk ik, want dat doe ik ook wel vrij veel en ik heb nog geen problemen mee gehad Cry

dus als ie dat vaker doet zou ik toch terug naar de winkel gaan om na te laten kijken
Twello    posted on 20-08-2007 21:11
Poster: remixer
ik heb de cdj 800mk2 ook pas sinds een maand

heeft niks met loopen te maken denk ik, want dat doe ik ook wel vrij veel en ik heb nog geen problemen mee gehad Cry

dus als ie dat vaker doet zou ik toch terug naar de winkel gaan om na te laten kijken

ja maar echt vaak een stuk of 250 loops in een minuut.. ik zat een beetje te ouwehoeren een vocal achteruit spelen en die dan loopen en verkleinen enzo (ja je moet wat als je je ff verveeltCry)

dus ik dacht dat de buffer leeg was ofzo?
remixer    posted on 20-08-2007 21:42
Poster: Twello

ja maar echt vaak een stuk of 250 loops in een minuut.. (ja je moet wat als je je ff verveeltCry)

pfff 250 loops?Cry dat is nogal wat 
gun die cd speller ook een eens beetje rust ik krijg er medelijden met dat ding  Cry
djjw    posted on 20-08-2007 22:16

4 loops per seconden... een minuut lang (wat ik niet denk want zo snel denkt een mens niet)
 of 1 x een loop van 0.25 sec... wat betekend dat je maar 1 loop hebt gemaakt, en die een minuut lang afspeelt !

Lijkt idd heel wazig, en totaal niet belangrijk... maar toch is het een wereld van verschil.
Maak je nu nog maar geen zorgen, en als hij het vaker doet, breng dan goed in kaart hoe en wanneer het probleem toeslaat, anders kan geen mens je helpen.

Tomazos    posted on 24-08-2007 05:43
kom het probleem vaker tegen.

de 800's vinden het algemeen niet zo pretig als je HEEL snel bezig bent,
de mk1 slaat na een paar keer flink gek doen al vast,

de mk2 nog niet mee gemaakt.

je zou even een Update kunnen downloaden van de site van pioneer en deze nieuwe update er toch nog eens indoen.

heeft bij mijn mk2's waar ik mee draai wel geholpen

(heb het zelfs een keer mee gemaakt bij een 1000. die flink mishandeld was.. (ook brandgaten van sigaretten erin e.d) dat de hele speler vast sloeg. of dat 1 van de 2 schermen uitviel)

maar probeer idd die update eens(Y)
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
stevew    posted on 24-08-2007 08:00
Ik heb het met mijn cdj-1000MKIII's ook al is 1 meegemaakt dat hij de druk blijkbaar even niet meer aankon. ik stak een cd erin, selecteerde de track maar toen was hij het even beu. De cdj zette zich klaar voor de plaat te starten (cue stond klaar) maar ik mocht op de play-button duwen zoveel ik wou maar tevergeefs, hij wou niet starten. Ik heb hem toen even af en terug aan gezet en alles was weer in orde. Bizar maar zo zie je maar....het kan ook bij de cdj's is gebeuren.
Maar ik lig er niet van wakker hoorCry
Lead    posted on 24-08-2007 11:46
Het kan altijd dat je tegen de buffer aan loopt van de CDJ...

In het jogdisplay zie je om de blauwe 'vinyl' indicator een dunne witte rand lopen. Dat is de indicator van het geheugen. De ring knippert als hij bezig is het geheugen te vullen. Gedurende dit knipperen is de speler dus zijn geheugen aan het 'bijvullen' en kan hij dus kleine hikjes geven.

Laat het jogwheel even los, haal een keer adem en probeer het opnieuw Winking my eye

En natuurlijk ga ik er vanuit dat je de laatste versie firmware erin hebt zitten.
Let the BASS be louder
stevew    posted on 24-08-2007 13:24
Absoluut lead, die zit erin. Wat ik wel hed maar ik ben dat deze morgen vergeten te vermelden in mijn post is dat als ik dat probleem had, als ik op play drukte deed hij niets, de track stond volledig in het geheugen en als ik op play drukte brande de fijnste ring mee die rond de vinyl indicator stond tot als ik de play-button terug loste.
Twello    posted on 24-08-2007 17:21
Poster: djjw

4 loops per seconden... een minuut lang (wat ik niet denk want zo snel denkt een mens niet)
of 1 x een loop van 0.25 sec... wat betekend dat je maar 1 loop hebt gemaakt, en die een minuut lang afspeelt !

Lijkt idd heel wazig, en totaal niet belangrijk... maar toch is het een wereld van verschil.
Maak je nu nog maar geen zorgen, en als hij het vaker doet, breng dan goed in kaart hoe en wanneer het probleem toeslaat, anders kan geen mens je helpen.

Laten we de cijfers niet te letterlijk nemen Cry

Het is niet weer gebeurt trouwens dus ik neem aan dat het goed gaat verder...

This is an old Topic

No new postings for 6.607 days.
 Post CommentThat would be 220.2 months
or a whopping 18.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

276 Users online: 80 Guests (196 Unknown)
Pages generated today : 88.239
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.640.537