Beatmixing anno 2007 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ital    posted on 06-08-2007 20:11
Sinds kort 2 x CDJ 1000 MK3 en de MDJ 800 in bezit. Daarvoor (20 jaar geleden) heb ik gemixed met de SL 1200MKII. De apparatuur is er behoorlijk op vooruit gegaan  qua mogelijkheden. Ik vraag me nu echter het volgende af:

1) luisteren jullie tijdens beatmixen met 1 oor in de headset en 1 oor wat er draait via de speakers of luisteren jullie over 2 queues op het mengpaneel (via de headset uiteraard). Het laatste is eenvoudiger maar minder stijlvol in mijn ogen.

2) bereiden jullie een hele set voor en gaan sommigen zelfs zo ver om daarbij de tempo's te noteren?!
(NB: met tempo bedoel ik niet BPM maar de % afwijking ten opzichte van de plaat er voor zodat deze in 1 keer synchroon loopt). Of gaat het meer impulsief?! Ik heb een aantal verzamel CD's gekocht met nummers van ongeveer 3 1/2 minuut. Afhankelijk van de beat ga ik dan aan de slag. Puur impulsief en niet voorbereid dus. Is dit de manier om het beatmixen goed onder de knie te krijgen of leg ik de lat dan erg hoog voor mezelf (onbekende breaks, 'maar'  3 minuten om de beat en de break goed te krijgen, e.d.)

Bedankt!
User edit by Ital on 06-08-2007 @ 20:30:34 (13%)

What do you think about Beatmixing anno 2007 ??

Vote :   

Mforge    posted on 08-08-2007 23:02
ben het helemaal met tairip eens, ik luister altijd maar door 1 schelp naar 1 kanaal en met 3 decks.

en in een live situatie, met goeie monitors, hoor je alles juist veel beter over de monitors dan in je headphone, daar zijn ze tenslotte voor, hp om te cue-en en voor de rest doe ik alles over de monitors.

dat je oren minder spaart, tsja, daar heb je oordoppen voor.

LaMalediction    posted on 09-08-2007 14:05
ik luister gewoon met 1 oor
met 2 is het wat makkelijker als je die kanalen heb open staan
maar zoals als de topic starten al zei is het niet zo style vol
ik luister alleen met 2 als het echt niet kan horen
anders gewoon met 1

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

208 Users online: 21 Guests (187 Unknown)
Pages generated today : 44.305
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.432.679