Vreemde eend onder de vragen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gagarin12    posted on 26-07-2007 16:38
Hallo,
vraag 1:Het volgende vraag ik hoofdzakelijk uit interesse en ik weet dat als je wil beginnen producen je het best gwn een midi controller koopt en dat zou ik ook doen. Toch heb ik een vraag en vermoedde dat jullie deze mss wel kon oplossen. Ik vroeg me eigenlijk af wat een hele goeie booth is als je zo veel mogelijk met externe gear wil werken om te producen (dus niet programmaatje en midi controller), en dit op basis van ableton (enkel om te sequence en op te nemen)? Liefst zo weinig mogelijk gear om zo ver mogelijk te komen, maar je moet wel alles kunnen doen met externe gear, buiten opnemen en sequence met ableton. 
Ik hoop echt van ganser harte dat je me kan helpen, want ik zit nu al enige tijd met deze vraag in men hoofd en ze blijft onopgelost.

=> zo ver mogelijk raken met zo weinig mogelijk gear, toch blijft alles extern

vraag 2:Kan je met enkel ableton en een midicontroller ook volwaardige liedjes maken

Dank Gagarin
User edit by Gagarin12 on 27-07-2007 @ 17:32:21 (10%)

What do you think about Vreemde eend onder de vragen ??

Vote :   

Gagarin12    posted on 27-07-2007 17:33
Poster: Gagarin12
Hallo,
vraag 1:Het volgende vraag ik hoofdzakelijk uit interesse en ik weet dat als je wil beginnen producen je het best gwn een midi controller koopt en dat zou ik ook doen. Toch heb ik een vraag en vermoedde dat jullie deze mss wel kon oplossen. Ik vroeg me eigenlijk af wat een hele goeie booth is als je zo veel mogelijk met externe gear wil werken om te producen (dus niet programmaatje en midi controller), en dit op basis van ableton (enkel om te sequence en op te nemen)? Liefst zo weinig mogelijk gear om zo ver mogelijk te komen, maar je moet wel alles kunnen doen met externe gear, buiten opnemen en sequence met ableton. 
Ik hoop echt van ganser harte dat je me kan helpen, want ik zit nu al enige tijd met deze vraag in men hoofd en ze blijft onopgelost.

=> zo ver mogelijk raken met zo weinig mogelijk gear, toch blijft alles extern

vraag 2:Kan je met enkel ableton en een midicontroller ook volwaardige liedjes maken

Dank Gagarin

PatrickBeuken    posted on 27-07-2007 17:42
Een beetje geduld is wel op z'n plaats. Als iemand je vraag had kunnen en willen beantwoorden, dan was dat wel gedaan.
Lead    posted on 27-07-2007 17:51
Ik snap er geen bal van, ik denk dat je bedoelt te vragen of je met een minimale setup van een Ableton en een midi keyboard een goede basis studio hebt.

Dat antwoord is : JA, je kunt met ableton en samples heel erg veel doen. Koop er nog een VSt plugin bij (een sampler of een Synth) en je kunt helemaal los gaan. Ik gebruik zelf Ableton voor remix projectjes en niet zozeer voor volledige producties...

En volwaardige nummers maken ligt niet aan de gear die je gebruikt, maar meer aan je eigen fantasie en creativiteit. Zorg wel dat je altijd goede WAV samples gebruikt en geen ranzige MP3 ellende om in ieder geval je geluidskwaliteit optimaal te houden...

Ennuh, kick een volgend topic niet binnen 2 dagen, niet iedereen komt hier dagelijks dus niet iedereen heeft hem nog kunnen bekijken Winking my eye
Let the BASS be louder
the-melody    posted on 27-07-2007 17:53
Neen hij wil nummers maken met zoweinig mogelijk software en zo veel mogelijk externe apperatuur(zoals apparte synths voor elk hun eigen sound, grooveboxen en noem maar op).
Gagarin12    posted on 27-07-2007 17:58
k bedankt, je hielp me een degelijke stap vooruit, koop je je samples dan op online stores?? (ik vermoed van wel)

@ The Melody, daar komt het ongeveer op neer, enkel wel niet overdijven met gear (het minimum dus)

nog een vraag, als ik mensen vraag wat voor hun de ideale producerbooth is, antwoorden ze me veel:
'goeie pc, geluidskaart, midicontroller, reason en cubase'
cubase gebruiken ze dan om te sequence terwijl ze de echte muziek in reason maken (klopt?), maar zou het ook gaan om cubase niet aan te schaffen en ableton aan te schaffen en deze OOK als sequencer te gebruiken, zou dit goed gaan of blijft cubase wel topConfused
User edit by Gagarin12 on 31-07-2007 @ 19:08:27 (54%)

This is an old Topic

No new postings for 6.617 days.
 Post CommentThat would be 220.6 months
or a whopping 18.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

368 Users online: 302 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 12.969
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.280.942