Je rider (eisenlijst) (8/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

patrick-allen    posted on 23-07-2007 10:44
Hoi,

Mensen die al even in het wereldje zitten weten wel wat je bedoelt als je het woord rider noemt.
Ik ben een nieuweling met al een beetje ervaring en wil later ook zo een rider opstellen voor als het echt nodig is.

Ik zou nu als eis al hebben:

[i] even vooraf, ik doe veel op low-budget niveau vanwege het feit dat ik nu uitkeringsgerechtigde ben.[/i]

1. €50 aan cd/cadeaubonnen per optreden/avond (4 of 8 uur maakt niet uit)
2. gratis drank, onbeperkt
3. volledige reiskosten vergoeding
4. eventueel minimaal 2 gastenlijst plaatsen.

Oké heeft iemand nog tips? voorlopig is dit mijn rider..

Hoe ziet jou eisenlijst eruit.

What do you think about Je rider (eisenlijst) ??

Vote :   

Winston    posted on 20-04-2009 17:04
Poster: Mixt-Ape
Hoe doen ze het eigenlijk op bv. grote festivals als 2 artiesten die na elkaar draaien een totaaaaal verschillende eisenlijst hebben? Niet dat dit zeer waarschijnlijk is, maar het kan altijd...

Een break inlassen en gauw alles ontkoppelen en weer koppelen van gear uit de volgende rider.
Ook kunnen de rigs worden gekoppeld aan een PA mixer in een ruime booth vb sensation.
Tic Toc
mp    posted on 06-05-2009 20:32
mijn rizer is de volgende:

mixer met minstens 4 kanalen (rodec,pioneer,...)
minstens 2 cd spelers (denon,pioneer,...)
geluidsset: min. geluidsdruk (zonder signaalverlies) 100 Dba (D&B,JBL,beyma...)
minstens 2 draaitafels (technics,super-oem,e.a.)
monitors: D&B max15 , Eon 15G2 ,... 
onbeperkt drinken

elke dag is een feest!!
User edit by mp on 06-05-2009 @ 20:38:16 (15%)
Tomazos    posted on 06-05-2009 20:46
Poster: Stephanie
Vanaf aankomend weekend is mijn rider zonder monitorboxen, tante Stephanie gaat met in-ears draaien Cool

en hoe beviel het? tegenover een hdj 2000,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Stephanie    posted on 06-05-2009 20:56
Poster: Tomazos
en hoe beviel het? tegenover een hdj 2000,

Bevallen goed, fijne sound Cool
Maar wel erg wennen tov een headphone. Soms is het prettig om geheel afgesloten te zijn van het zaal geluid, soms minder. Is ook een beetje afhankelijk van de situatie. Op het bevrijdingsfestival in Wageningen heb ik gewoon met de hdj gedraaid Cool
Jorrit    posted on 06-05-2009 21:01
Poster: mp

onbeperkt drinken

Stuur je deze lijst serieus naar een organisator als hij/zij je wil boeken?
Tomazos    posted on 06-05-2009 21:03

Bevallen goed, fijne sound Cool
Maar wel erg wennen tov een headphone. Soms is het prettig om geheel afgesloten te zijn van het zaal geluid, soms minder. Is ook een beetje afhankelijk van de situatie. Op het bevrijdingsfestival in Wageningen heb ik gewoon met de hdj gedraaid Cool

je hebt dan 1 oordop in, of 2 oordoppen en mixen via Master van je mengpaneel?
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Stefjuuh    posted on 06-05-2009 21:29
Afgelopen zaterdag had ze dr 2 in, stond in dr koffer te bladeren, we konden schreeuwen wat we wilden (***MUZIEK! ***MUZIEK! ***MUZIEK!) maar geen reactie!XD
RAS    posted on 07-05-2009 00:28
Poster: Stefjuuh
Afgelopen zaterdag had ze dr 2 in, stond in dr koffer te bladeren, we konden schreeuwen wat we wilden (***MUZIEK! ***MUZIEK! ***MUZIEK!) maar geen reactie!XD

Haha, was inderdaad wel irritant: Die stilte ineens. Zij stond daar maar te swingen Cool
PaulBrugel    posted on 07-05-2009 11:35
Wat een flauwekul lees ik allemaal hier. Een rider moet afkomen van nationale en internationale artiesten, een David Guetta of een Tocadisco. Ikzelf zal nooit van zijn leven een rider opstellen. Waarom zou ik dat doen?  Als ik ergens geboekt wordt is het voor mij geen "moeten"maar is het voor mij een groot compliment, want ze willen mij om mijn draaikunsten. Ik heb zelfs op JB system materiaal gedraaid, so what. En in de meeste grote discotheken staat allemaal hetzelfde, CDJ 800 of 1000 met een DJM mixer. Laten we gewoon doen met zijn allen, dat is al gek genoeg
User edit by PaulBrugel on 07-05-2009 @ 11:36:22 (8%)
tom-j    posted on 07-05-2009 11:39

waarom dat als ik vragen mag??
Stephanie    posted on 07-05-2009 12:17
Poster: RAS
Haha, was inderdaad wel irritant: Die stilte ineens. Zij stond daar maar te swingen Cool

Kan me niet herinneren dat jij daar was......en ook niet dat zoiets is voorgevallen Cool
Stagiar    posted on 07-05-2009 12:40
Poster: Winston

Een break inlassen en gauw alles ontkoppelen en weer koppelen van gear uit de volgende rider.
Ook kunnen de rigs worden gekoppeld aan een PA mixer in een ruime booth vb sensation.

Op festivals gaat dat meestal hetzelfde als met drumstellen van bands.

Achter het podium hangen zwarte doeken, daarachter is nog een ruimte die vaak net zo groot is als het podium zelf waar een hoop spul staat opgeslagen (flightcases van bands enzo). Daar wordt meestal tijdens de show van de 1e artiest al opgebouwd door de 2e artiest. Zodra de eerste artiest is afgelopen gaat deze gear aan de kant (staat op tafels met wielen). De 2e set wordt naar voren geschoven en de 1e set gaat door diezelfde zwarte doeken heen naar achter het podium. Daar wordt dan de set van de 1e artiest afgebroken terwijl de 2e artiest optreedt.

Heb deze wissel vanaf backstage gezien bij JunkieXL > DeadMau5 op Lowlands 2008.

Qua rider vind ik het allemaal wel best, als er maar kwalitatief goed spul staat (de standaard Pioneer set vind ik voldoende. CDJ400/800/1000 maakt me niet uit als 't maar van de laatste generatie is (mp3 funcie) ).

Ik wil gewoon netjes verzorgd worden, onbeperkt drinken en een hapje eten en als het mogelijk is een ruimte die af te sluiten is waar ik voor en na de tijd eventjes kan zitten. Ik vind het fijn om even helemaal tot rust te komen voordat ik een set draai en wil graag na m'n set nog eventjes zitten.
MatthiasDB    posted on 07-05-2009 13:54

onbeperkt drinken

dj's die het altijd maar harder en harder willen, krijg er het sch*t van! nu gaan ze zelfs al een minimale geluidsdruk wensen?
waarom wil je persé min 100DBa? veel plaatsen is alles verplicht begrensd tot 90DBa, ga je hier dan niet draaien? en dan nog een paar merken opnoemen voor de frontset Cool of er nu D&B staat of nexo of l'acoustics of EAW... who cares? jij hoort er zelf niet eens wat van! (kan wel begrijpen dat er geen DAP moet komen)
zo je eisen gaan stellen voor wat voor merk de frontset moet hebben en welke minimum geluidsdruk vind ik een beetje erover. laat dit over aan de mensen van de technische ploeg! die hebben er meer verstand van!
Stefjuuh    posted on 07-05-2009 19:17
Dat je dit na een jaar of 30 eist voor je monitoren, oke..
Winston    posted on 07-05-2009 19:27

Twee oordoppen in, aangesloten op de headphone out, de headphone/master knop helemaal op master, pfl/cue knop aan en dan split cue aan en uit doen naar behoefte.

Dit doe ik ook tijdens overgangen met mijn headphone om even snel te controleren of alles nog in sync is (split cue aan), terwijl ik voornamelijk luister hoe de overgang klikt (split cue uit). Dat werkt veel sneller dan headphone op je linkeroor te zetten en af weer afte schuiven.

Op deze manier zal het ook nooit voorkomen dat je in ears cue hoort en de master, publiek stilte.
Tic Toc
User edit by Winston on 07-05-2009 @ 19:32:56 (18%)
Stephanie    posted on 07-05-2009 19:56

2 dopjes in en mixen via de master van het mengpaneel.
Mixing van de phones hen ik precies in het midden staan, phones volume op 5 voor twaalf.

Werkt voor mij uitstekend zo Cool
Winston    posted on 07-05-2009 19:58
Hoe mix je via de masterConfused

edit: heb het al door tante Stephanie, het is dus een Pioneer mixer term
Tic Toc
User edit by Winston on 07-05-2009 @ 20:22:40 (100%)
Stephanie    posted on 07-05-2009 20:28
Poster: Winston
...een Pioneer mixer term

Zijn er andere mixers dan?? Cool
kippebotje    posted on 07-05-2009 20:33

Zijn er andere mixers dan?? Cool

Zo ver ik weet wel jaCool
CDJ-850 < RMX40 USB > CDJ-850 / HDJ 2000 Black Edition
Stephanie    posted on 07-05-2009 20:38
Poster: kippebotje
Zo ver ik weet wel jaCool

Weer wat geleerd Cool
User edit by Stephanie on 07-05-2009 @ 20:39:25 (40%)
Mixt-Ape    posted on 07-05-2009 20:42
Sterker nog: er zijn heeeel veel andere mixers...beetje stom dat dit zo vaak vergeten wordt...
Snoey    posted on 07-05-2009 20:54
Ik ben niet moeilijk, als de plek gezellig is en ik kan makkelijk thuis komen (of ergens overnachten) vind ik het prima. Kwa gear het lieft Pioneer of Denon cd (moet mp3 kunnen afspelen) spelers en kwa mengpaneel maakt me het niet veel uit. Staat het er niet? Dan neem ik me eigen setje mee tegen een meerprijs.
www.soundcloud.com/ten-hooven
patrick-allen    posted on 07-05-2009 21:21
Poster: Mixt-Ape
Sterker nog: er zijn heeeel veel andere mixers...beetje stom dat dit zo vaak vergeten wordt...

Juist ja, ok Pioneer heeft de beste kwaliteit..maar veels te duur voor mij... en ik vind dat je zoveel betaald voor de naam.. dus ik ben een beetje anti Pioneer Winking my eye

Ik zeg altijd, als je het niet leert op B spul, dan hoef je dat A spul niet te kopen Winking my eye

Denon Cool

En elke mixer heeft wel een goeie EQ, ok die van Denon is beter dan Numark (ervaring)
Maar als je niet weet hoe je een mixer moet gebruiken, en hoe geluid werkt.. kun je het mixen wel vergeten Winking my eye
User edit by patrick-allen on 07-05-2009 @ 21:23:37 (49%)
Tekhead    posted on 07-05-2009 23:21
Ik vraag meestal niks, omdat de meeste plaatsen waar ik moet draaien, discotheken zzijn en daarvan weet ik meestal wel wat ze hebben staan. Op in of outdoor party's werken de organisatoren meestal met professionele verhuurbedrijven, en die weten echt wel wat er nodig is. En oude rotten in het vak kunnen meestal zowel met klassieke als met moderne gear werken.

Mijn prijs hangt af van verschillende faktoren, zoals plaats, uur, dag, enz... en ook uiteraard soort feest. maar ik rekenen altijd aan uurloon + onkosten, is nl de meest gangbare manier van verloning. Je uurloon bepaal jezelf uiteraard, maar als je weet en reeds bewezen hebt dat je goed bent, dan verwacht de organisator niet dat je komt draaien voor wat waarde- en drankbonnen, maar ze verwachten zich eraan om een gangbare marktprijs te moeten betalen, die prijs willen ze graag betalen, in ruil voor een geslaagde gig, als je gig positief onthaald is door het publiek, zullen ze je met de grootste glimlach vergoeden.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 5.970 days.
 Post CommentThat would be 199 months
or a whopping 16.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

371 Users online: 295 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 53.597
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.746.988