Poster: Gery
neem maar gewoon de pro's
het hele naald gebeuren is hoofdzakelijk marketing (scratch naalden buiten spel gelaten)
Ik had mij bijna ook laten verlijden tot digi track naalden, maar heb nu gewoon een twin setje pro's gekocht voor 150 euro, en die doen het perfect.
voor wat all round draaiwerk zou ik zeker niet meer investeren in duurdere naalden aangezien de marginale opbrengst daarvan slechts klein is 
En met het geld dat je aan naalden spaart kan je dan weer andere dingen doen natuurlijk 
Je hebt deels gelijk MAARRRRRRR je zit ook aardig fout. Tussen de Pro en de DJ zit een behoorlijk verschil. Niet alleen klinkt de DJ netter, ook trackt het element beter bij een laag gewicht en heeft het betere all round eigenschappen wanneer je hem op een draaitafel zet met een goede toonarm.
Ja er zit een marketing verhaal achter bij een aantal elementen, denk aan de Digitrack (een opgepompte DJ), een Arkiv (de DJ S, ooit iemand al eens opgevallen dat de DJ S verdwenen is van de Ortofon site toen de Arkiv werd gelanceerd?) e.d maar er zijn toch ook echt elementen die hun meerprijs waard zijn.
Waarom zou je een Pro nemen, omdat je alleen met tijdcode vinyl draait, omdat je een draaitafel hebt met een zware toonarm of met speling op de toonarm OF omdat het naaldje beter bestand is tegen oepsjes. Wanneer je echter een nette SL1200 hebt of een OEM bak ontdaan van de speling ben je altijd beter af met een Concorde of OM DJ.