concorde Elektro of Pro
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

A-flex    posted on 05-07-2007 10:14
Zou graag als ik men nieuwe synq ga halen een paar andere naalden op steken nu is de vraag de welke.
Ik twijfel tussen 2 modellen: De elektro of de pro
Ik zou voor de elektro gaan omdat deze steviger is dan de pro en een combinatie is van de nightclub E en een Scratch ellement ,en kost ook iets meer miss kwaliteit ook beter. Of zou ik gaan voor de pro? Deze kom je ook meer tegen op TT's
Ik zou gewoon wat advies willen welke ik het beste zou nemen.

Alvast bedankt.

What do you think about concorde Elektro of Pro ??

Vote :   

A-flex    posted on 06-07-2007 20:03
Help!!
Gery    posted on 06-07-2007 20:45
neem maar gewoon de pro's

het hele naald gebeuren is hoofdzakelijk marketing (scratch naalden buiten spel gelaten)
Ik had mij bijna ook laten verlijden tot digi track naalden, maar heb nu gewoon een twin setje pro's gekocht voor 150 euro, en die doen het perfect.

voor wat all round draaiwerk zou ik zeker niet meer investeren in duurdere naalden aangezien de marginale opbrengst daarvan slechts klein is Happy, laughing

En met het geld dat je aan naalden spaart kan je dan weer andere dingen doen natuurlijk Happy, laughing
DJ - Producer
A-flex    posted on 06-07-2007 21:08
ok dankj vo den tip
ma waar edde gij die gekocht??
Greetz
Vibemaster-D    posted on 06-07-2007 21:38
in alle tenten waar ik kom staan SL's met ortofoon cc PRO naalden dus. ik zou die nemen maar heb geen verstand van naalden
Reind    posted on 07-07-2007 02:20
Poster: Gery
neem maar gewoon de pro's

het hele naald gebeuren is hoofdzakelijk marketing (scratch naalden buiten spel gelaten)
Ik had mij bijna ook laten verlijden tot digi track naalden, maar heb nu gewoon een twin setje pro's gekocht voor 150 euro, en die doen het perfect.

voor wat all round draaiwerk zou ik zeker niet meer investeren in duurdere naalden aangezien de marginale opbrengst daarvan slechts klein is Happy, laughing

En met het geld dat je aan naalden spaart kan je dan weer andere dingen doen natuurlijk Happy, laughing

Je hebt deels gelijk MAARRRRRRR je zit ook aardig fout. Tussen de Pro en de DJ zit een behoorlijk verschil. Niet alleen klinkt de DJ netter, ook trackt het element beter bij een laag gewicht en heeft het betere all round eigenschappen wanneer je hem op een draaitafel zet met een goede toonarm.

Ja er zit een marketing verhaal achter bij een aantal elementen, denk aan de Digitrack (een opgepompte DJ), een Arkiv (de DJ S, ooit iemand al eens opgevallen dat de DJ S verdwenen is van de Ortofon site toen de Arkiv werd gelanceerd?) e.d maar er zijn  toch ook echt elementen die hun meerprijs waard zijn.

Waarom zou je een Pro nemen, omdat je alleen met tijdcode vinyl draait, omdat je een draaitafel hebt met een zware toonarm of met speling op de toonarm OF omdat het naaldje beter bestand is tegen oepsjes. Wanneer je echter een nette SL1200 hebt of een OEM bak ontdaan van de speling ben je altijd beter af met een Concorde of OM DJ.
Gagarin12    posted on 08-07-2007 14:07
als je een vrij goede review wilt zien van elementen moet je surfen naar aboutdj.nl dr staat een hele review van alle cc elementen

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

315 Users online: 185 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 41.097
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.934.642