[T] Tears - Twister
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twizz    posted on 25-06-2007 14:36
heej
kben met veel projecten bezig, nou ook nog bezig met het verbeteren van een aantal nummers, maar ondertussen ook ff een ander nummer afgerond...
gemaakt met fl studio
duur 8:50
een aantal nieuwe plug-ins gebruikt...

link in de hm(direct te beluisteren)

Hidden Message

Reply to view the Secret Message

What do you think about [T] Tears - Twister ??

Vote :   

Luxx    posted on 25-06-2007 14:59
ok ik ga weer luistere :D
www.mothermusic.nl
Luxx    posted on 25-06-2007 15:04
easy on the delay !! :D wowses man :P beetje teveel als je het mij vraagt
de rest van je drums zijn trouwens nogal droog. klein beetje reverb kan geen kwaad.
melodietje vind ik wel leuk gemaakt hoewel ik wel denk dat het gewoon zown midi plug-in is:P dat je 1 noot speeld en dat het plug-in ding het dan laat arpen

had trouwens en wat krachtigere 'kippenvel' qlimax verwacht. die mellow is echt te gruwelijk :D doe je nou een moker phatte bass eronder met harde kick heb je echt een mooie plaat.

je bass is trouwens vals. die basstonen kloppen niet... waardoor ik nog meer denk dat het een midi ding is dat automatisch ge-arpt word:P

waar is ie mee gemaakt? zou graag remixje willen maken alst oké is

www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 25-06-2007 @ 15:04:59 (25%)
Twizz    posted on 25-06-2007 15:13
Poster: Luxx

je bass is trouwens vals. die basstonen kloppen niet... waardoor ik nog meer denk dat het een midi ding is dat automatisch ge-arpt word:P

waar is ie mee gemaakt? zou graag remixje willen maken alst oké is

dat weet ik, die heb ik al geprobeerd recht te krijgen, ben er nog mee aant klungelen.
en nee die bass is niet gearped, maar die (plucked en de andere geluiden) zijn wel gearped met hier en daar een aanpassing
DJMartino    posted on 25-06-2007 16:12
...
mikko    posted on 25-06-2007 17:26
.....
DJ_IVI-R    posted on 25-06-2007 23:52
check
www.nikan.be
barthawk    posted on 26-06-2007 00:41
idd aan je drums en je percussion moet je nog wat werken.....probeer je drums ook ff te sidechainen zodat ze lekker door de melodie heen knallen...verder leuke melodie & synth... keep up the good work!
User edit by barthawk on 26-06-2007 @ 00:46:39 (100%)
Lead    posted on 26-06-2007 00:46
Wow, die geluidjes zijn wel heel scherp afgemixed.
Arpegiatortje is inderdaad leuk en niet geheel zuiver Winking my eye
Aardig trance nummertje dat naar mijn idee wel een iets stevigere kick zou mogen krijgen.

Let the BASS be louder
Vibemaster-D    posted on 26-06-2007 07:26
check it
Luxx    posted on 26-06-2007 08:26
Poster: barthawk
idd aan je drums en je percussion moet je nog wat werken.....probeer je drums ook ff te sidechainen zodat ze lekker door de melodie heen knallen...verder leuke melodie & synth... keep up the good work!

echt ik produce al heel lang muziek en ik heb werkelijk nog nooit gehoord van 'je drums sidechainen' :P uitleg mischien handig want ik weet bijna zeker dat twister ook niet snapt wat je bedoeld hiermee
www.mothermusic.nl
barthawk    posted on 26-06-2007 11:27
quote:

echt ik produce al heel lang muziek en ik heb werkelijk nog nooit gehoord van 'je drums sidechainen' uitleg mischien handig want ik weet bijna zeker dat twister ook niet snapt wat je bedoeld hiermee

Sidechain compressie man, op alle producer-forums is het een hot item, hoe kan je het hebben gemist..? (google maar eens hier op)
Enfin....Sidechaining/Ducking bereik je door een hardware compressor/soft. Compresor te nemen, die hiervoor geschikt is.(zelf heb ik hiervoor sidekickv3) Hiervoor maak ik een apart(stereo) fx-kanaal aan in cubase. Die route ik dan door naar mijn kanaal met kicks/drums/snares die ik echt door de melodie & basslijn wil laten knallen. Daar zet ik dan die sidekick bus op en dan de sidechaining beetje afstelllen tot het klinkt zoals ik het wil. (hoe je dat moet afstellen is voor iedere track weer anders, op internet zijn hier zat sites over te vinden die je dit kunnen
uitleggen.)
Dit alles zorgt ervoor dat je kicks zo gecompressed worden, en dan op het moment dat je een kick hoort je basslijn/melodie net ff een tikje zachter gaat waardoor je kicks beter uitkomen in je track ipv dat ze op de achtergrond wat staan te trommelen.
User edit by barthawk on 26-06-2007 @ 11:34:47 (26%)
RenéKuppens    posted on 26-06-2007 17:14
Check
Twizz    posted on 26-06-2007 21:10
quote:

echt ik produce al heel lang muziek en ik heb werkelijk nog nooit gehoord van 'je drums sidechainen' uitleg mischien handig want ik weet bijna zeker dat twister ook niet snapt wat je bedoeld hiermee

Sidechain compressie man, op alle producer-forums is het een hot item, hoe kan je het hebben gemist..? (google maar eens hier op)
Enfin....Sidechaining/Ducking bereik je door een hardware compressor/soft. Compresor te nemen, die hiervoor geschikt is.(zelf heb ik hiervoor sidekickv3) Hiervoor maak ik een apart(stereo) fx-kanaal aan in cubase. Die route ik dan door naar mijn kanaal met kicks/drums/snares die ik echt door de melodie & basslijn wil laten knallen. Daar zet ik dan die sidekick bus op en dan de sidechaining beetje afstelllen tot het klinkt zoals ik het wil. (hoe je dat moet afstellen is voor iedere track weer anders, op internet zijn hier zat sites over te vinden die je dit kunnen
uitleggen.)
Dit alles zorgt ervoor dat je kicks zo gecompressed worden, en dan op het moment dat je een kick hoort je basslijn/melodie net ff een tikje zachter gaat waardoor je kicks beter uitkomen in je track ipv dat ze op de achtergrond wat staan te trommelen.
 dit zocht ik al een tijdje,op de numark dxm01 heet dit bass synthese control ofzow...
Steev    posted on 26-06-2007 21:15
Oke Erik, laat maar eens horen...

[edit]

Damn, dit roept even wat nostalgische momenten op als je het mij vraagt! Die melodie is echt te spiegelen met een melodie van Jean Michell Jarre of Vangelis! Heel lang geleden dat ik een nieuw bedachte melodie in deze stijl heb gehoord, maar dit zal denk ik puur toeval zijn?

Verder vind ik de beat + claps niet bij de soort melodie passen, ook is het ritme te langzaam als je het mij vraagt.

Dit wordt nog wel wat Happy, laughing Keep it up the good work!
User edit by Steev on 26-06-2007 @ 21:19:30 (100%)
barthawk    posted on 26-06-2007 21:16
Poster: T4Twister
dit zocht ik al een tijdje,op de numark dxm01 heet dit bass synthese control ofzow...

hmm ik weet niet of je hiermee ook kan sidechainen...
Twizz    posted on 26-06-2007 21:28

hmm ik weet niet of je hiermee ook kan sidechainen...

nej dat effect geeft het
ej maar erg bedankt, hier zocht ik nl. al erg lang naar!!
maar nou weer ontopicWinking my eye
Poster: Steev
Oke Erik, laat maar eens horen...

[edit]

Damn, dit roept even wat nostalgische momenten op als je het mij vraagt! Die melodie is echt te spiegelen met een melodie van Jean Michell Jarre of Vangelis! Heel lang geleden dat ik een nieuw bedachte melodie in deze stijl heb gehoord, maar dit zal denk ik puur toeval zijn?

Verder vind ik de beat + claps niet bij de soort melodie passen, ook is het ritme te langzaam als je het mij vraagt.

Dit wordt nog wel wat Happy, laughing Keep it up the good work!

het ritme had ik zelf al bedacht ja, dat heb ik nu dus op 135 gezet.
stevigere kick erachter, basslijn anders gemaakt, hier en daar geluidjes bij en ik heb een nummer nog nooit zo fijn afgewerkt...
User edit by Twizz on 26-06-2007 @ 21:29:54 (100%)
Twizz    posted on 26-06-2007 22:29
UPGEDATE!!!(heel veel veranderd enzo)
let vooral op snelheid, effecten, (sidechain),hardere kick en afwerking(mastering)
en er zijn een aantal nieuwe geluiden bijgekomen en aangepast....
bramv    posted on 26-06-2007 22:51
check
stevew    posted on 26-06-2007 22:59
cool gedaan, ik vind het echt leuk klinken...er zit goede variatie in.

dik in orde T4Twister!!

Keep up the good work

This is an old Topic

No new postings for 6.666 days.
 Post CommentThat would be 222.2 months
or a whopping 18.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

240 Users online: 42 Guests (198 Unknown)
Pages generated today : 92.810
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.645.108