Fogger: vloeistof, verbruik, ...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

AndersHJ    posted on 13-06-2007 17:39
Beste resourcers

Ik ben van plan deze fogger te kopen:

De american dj mini frog
Maar nu is mijn vraag. verbruikt een fogger veel vloeistof?
Bv je doet er 5l vloeistof in, hoelang gaat dat ongeveer mee?

En als je een paar seconden je fogger aanstaan hebt, blijft de rook dan een hele tijd in de kamer? (gesloten kamer) of gaat deze na een paar minuten al weer weg?

Advies is welkom.

Danku

What do you think about Fogger: vloeistof, verbruik, ... ??

Vote :   

Luxx    posted on 13-06-2007 17:40
waarom zou je dit in je kamer willen hebben. handig als je drive in show heb. maar dat heb je volgens mij niet.
www.mothermusic.nl
DNR    posted on 13-06-2007 17:42
Licht aan de rookvloestof hoelang het blijft hangen volgensmij en het lijkt me niet dat er 5 liter inpast.
AndersHJ    posted on 13-06-2007 17:43
Poster: DNR
Licht aan de rookvloestof hoelang het blijft hangen volgensmij en het lijkt me niet dat er 5 liter inpast.

Ik geef natuurlijk maar een voorbeeld
NIekh    posted on 13-06-2007 17:45
Idd in je kamer is het niet geweldig heel je kamer gaat dan naar de rook ruiken en bij een bepaalde rook vloeistof komt er een soort vies laagje in je kamer te liggenWinking my eye. Ja hoe lang kan je daar mee doen ? dat ligt een beetje aan jezelf als je heel veel spuit dan niet zo heel lang maar als je dat tankje helemaal vol doet en je spuit een hele avond bij telkens 10 sec om het kwartier kan dat wel Winking my eye Als je een gesloten kamer hebt dan blijft het er WAT langer in want rook vind natuurlijk altijd zijn weg uit Winking my eye Van een fogger moet je natuurlijk niet verwachten dat er een dikke blaai rook uitkomt een fogger is meer om de stralen van licht zichtbaar te maken Winking my eye
User edit by NIekh on 13-06-2007 @ 17:46:09 (29%)
Cyspoz    posted on 13-06-2007 17:46
Daar doe je vrij lang mee. Als je iedere dag één keer zou spuiten dan kun je er denk ik wel een half jaar mee voorruit. Waarschijnlijk is het ook zo dat tegen de tijd dat je 5 liter op is je een nieuwe rookmachine moet kopen omdat bij deze het pompje of het verwarmingselement kapot is. Tenminste, dat is mijn ervaring met al die kleine rookmachines.

the-melody    posted on 13-06-2007 17:47
1eerst en vooral: ik zou doorsparen voor een degelijke, martin of grote antari. Deze is mss na 5 maaden stuk ofzo(verwarmingselement kapot ofzo). Hiermee vul je ook alleen maar een kamer, maar bv een tent of feestzaal zal die niet vullen.
2: rookvloeistof kun je beter de A merken nemen(de iets duurdere dus) die zijn vaak beter en blijven langer hangen.
3: meestal hangt het ook af van hoelang je spuit, spuit je onnodig, spuit je normaal, spuit je teveel. Ik had vroeger ook een kleintje en deed met een volle 3 maanden over. Deed er niet echt gek mee.
Yorick    posted on 13-06-2007 17:49
Poster: Cyspoz
Daar doe je vrij lang mee. Als je iedere dag één keer zou spuiten dan kun je er denk ik wel een half jaar mee voorruit. Waarschijnlijk is het ook zo dat tegen de tijd dat je 5 liter op is je een nieuwe rookmachine moet kopen omdat bij deze het pompje of het verwarmingselement kapot is. Tenminste, dat is mijn ervaring met al die kleine rookmachines.

Of raken verstopt
AndersHJ    posted on 13-06-2007 17:58
Poster: dj_jr

Of raken verstopt

ok ik ben overtuigd dit niet te kopen, vooral van dat laagje op men kamer

Hier mag slot op
Code-Y    posted on 13-06-2007 18:31
ik heb een middelmaatje mccrypt..... die heb ik nu al 2 en ene half jaar!

niks kapot of verstopt!!!!! =)

en hij fogged goed.... ik heb er een hele aula mee in de rook gezet!(in die aula konder zon 200 tot 250 mensen in, er stonder er zon 100) nu ben ik wel van mening dat een goede ventilator voor je fogger wel erg helpt! de rook verspreid zich sneller en  het komt verder de zaal in! en het zijn niet meer van die rook "pluimen" maar het word echt goed nevel

=)

DJ-Code Y

OneSixty    posted on 13-06-2007 18:58
Poster: the-melody
1eerst en vooral: ik zou doorsparen voor een degelijke, martin of grote antari. Deze is mss na 5 maaden stuk ofzo(verwarmingselement kapot ofzo). Hiermee vul je ook alleen maar een kamer, maar bv een tent of feestzaal zal die niet vullen.

idd, ik zou voor de f80z gaan. deze staat er toch bekend om zijn goede prijs/kwaliteit

en dat kleine vettige "laagje" heb je bij iedere fogger. (niet dat ik iets van een vettig laagje merk, maar oke)
User edit by OneSixty on 13-06-2007 @ 19:00:25 (31%)
ccc    posted on 13-06-2007 23:43
Hierboven wordt geschreven dat de rook een laagje achter laat. Is dat toevallig bij die American DJ zo? Want ik heb een Antari(de goedkoopste) en die laat heus geen laag achter.
Zou ook niet goed zijn he!
Want dan zouden computers, lampen met fans etc binnen de kortse keren verstopt raken.

Zo'n fogger gaat naar mijn weten toch wel een lange tijd mee. Minstens een jaar. En dan spreek ik over  een keer in de week gebruiken.
Wat je niet moet doen is de foggers gebruiken en dan bijvoorbeeld 3 maanden niet gebruiken. Je denkt dan dat hij kapot is, maar dat is hij niet.
Hij is op een of andere manier verstopt en zeer moeilijk schoon te krijgen. (Kan zijn dat dit bij duurdere foggers niet is.)
OneSixty    posted on 14-06-2007 00:11
Poster: ccc
Hierboven wordt geschreven dat de rook een laagje achter laat. Is dat toevallig bij die American DJ zo? Want ik heb een Antari(de goedkoopste) en die laat heus geen laag achter.

ik merk er zelf eigenlijk ook nix van , maar die rook zal ook wel "iets" achterlaten.
Illusion    posted on 14-06-2007 00:28

Bv je doet er 5l vloeistof in, hoelang gaat dat ongeveer mee?

En als je een paar seconden je fogger aanstaan hebt, blijft de rook dan een hele tijd in de kamer? (gesloten kamer) of gaat deze na een paar minuten al weer weg?

Reken maar dat je met 5 liter echt wel een half jaar kan doen. Geloof me maarWinking my eye ik heb ook ooit een voor de drive-in gehad, die destijds defect is geraakt, maar ik heb dat ding vaak genoeg voor drive-in en thuis voor lol wel eens gebruikt. 1 liter kon ik zeker wel een half jaar mee doen.

En de fog blijft zeker wel 8 min. in je kamer hangen, ligt eraan hoe dicht het is, maar het is logisch dat het opklaart natuurlijk. maar dan sproei je toch even wat bij.

Maar het is ook niet de bedoeling om je hele kamer vol te spuiten zodat je niks meer ziet:d
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Ft    posted on 14-06-2007 09:09
Over al die mensen die zeggen dat er een laagje achter blijft... er zijn toch ook rookvloeistoffen waarbij duidelijk aangegeven staat "laat geen residu achter"... ligt het daar misschien aan, of gebruikt niemand deze omdat deze minder lang blijven hangen ofzoConfused
bramv    posted on 14-06-2007 09:40
Ik denk niet dat je moeder blij is als jij je hele kamer volspuit met rook.

killerbee    posted on 14-06-2007 11:12
Rook laat wel een laagje achter, lijkt een beetje vettig. Dit ligt er natuurlijk wel aan wat voor een vloeistof of machine en  de hoeveelheid etc. En of de rook moet oplossen of word afgezogen. Als je in een kamer waar geen afzuiging is gaat roken blijft er bijna wel zeker wat achter laat. principe het zelfde als je in een kook pan water doet met de deksel er op water verdamt komt op de deksel word weer water etc etc. Dit  is het zelfde geval met rookvloeistof het kan niet ontsnappen. Wat FT zij Over geen residu is naar mijn weten gewoon verkoop praat zelfde als huid verjonging crem. beste is een kwaliteit rookmachine te kopen en kwaliteit rookvloeistof maar om eerlijk te zijn, wat in vredes naam moet je met een rookmachine in je kamer? en anders moet je maar een Jem Roadie X-Stream nemen.

http://www.martin.com/mediagallery/asf/roadie.asf

Greats Bee
User edit by killerbee on 14-06-2007 @ 11:14:34 (1%)
ccc    posted on 14-06-2007 12:45
Een rookmachine op je kamer is gewoon grappig.

This is an old Topic

No new postings for 6.663 days.
 Post CommentThat would be 222.1 months
or a whopping 18.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

423 Users online: 322 Guests (101 Unknown)
Pages generated today : 44.419
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.737.810