Draaien Met Oordoppen (5/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Yorick    posted on 05-06-2007 19:11
Allowa, Ik vroeg me af wie van jullie allemaal met oordoppen in draaien,
ik hoor steets meer dj's die met oordoppen in draaien.

En voor de mensen die met oordoppen indraaien wat vinden jullie de - & + Punten?

Ik heb zelf 1 x met oordoppen in gedraait, ik ervaarde het wel anders.
Zelf heb ik  filterz maar de muziek klinkt wel beetje anders( veel mid en wijnig hoog), en ik ging zelf ook steets harder draaien en steets meer in het rood.

Ik hoor graag hoe jullie het ervaren.

mijn pluspuntje:
Je bespaart je gehoor
Je Blijft Fit
Geen Fluitende Oren Aan het Eind Van De Avond

mijn minpuntjes:
Ging Steets Harder Draaien
Ging Sneller In Het Rood Draaien

Ik denk zelf dat het wennen is kwa draaien maar vind het wel fijner voor me gehoor,,, dit is het belangrijkste instrument voor een dj
User edit by Yorick on 05-06-2007 @ 19:13:37 (17%)

What do you think about Draaien Met Oordoppen ??

Vote :   

PaulBrugel    posted on 10-02-2009 09:31
Nee, ik draai met een Stanton 2000, geen probleem! Heeft "oorschelpen""
Kessler    posted on 10-02-2009 13:37
Ik denk dat het ook belangrijk ik dat je je oren spaart wanneer je niet je koptelefoon op hebt. Ik ervaar zelf dat mijn linkeroor een stuk slechter is geworden.. doordat ik mijn monitor altijd op mijn linkeroor heb staan. Ik ben steeds vaker aan het oefenen met oordoppen maar vind het erg moeilijk te horen.
mentheman88    posted on 10-02-2009 22:49
Ik heb ooit bij een concert enorm last gehad van mijn oren gekregen, (was in mijn punk tijd en muziek stond echt te hard) sindsdien piep in mijn oren (wel te negeren) maar toch aanwezig. Ook erg gevoelige oren gekregen, ga echt niet uit zonder filterz. Ik vind dat echt super! En vooral voor de boksen staan bas lekker voelen, voorderest nergens last van hebben. Ik draai dus ook altijd er mee in combinatie met hdj-1000. Draaien in een club is altijd wat lastiger als thuis, dat kleine beetje van de filterz kun je er best bij hebben en een prima set draaien.
Tomazos    posted on 11-02-2009 03:27
ben zelf half doof aan 1 oor, als ik me 'goeie' oor dichtdoe, hoor ik het allemaal wat minder helder.. (stemmen heel zachtjes enzo..)

kwam meer door toen ik nog als geluids technicus werkte, het feit dat er versterkers vol open stonden, en ik voor een speaker ging staan om te luisteren of ze het nog deden.. toen kwam een collega die frutte wat aan de stekker aan de achterkant (wat ik niet zag), en toen deedie het weer, maja. op 20/30 meter van de speakers draaide we op 113 db, dus met je oor tegen de speaker doet niet veel goed als die er in 1x inklapt Cool
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 11-02-2009 @ 03:28:12 (23%)
Bart1981    posted on 11-02-2009 06:00
Poster: mentheman88
Ik heb ooit bij een concert enorm last gehad van mijn oren gekregen

Dat had ik dus na een keer Trance Energy toen heb ik echt twee dagen lang een flinke piep in mijn oren gehad. En sindsdien ook constant een zachte piep op de achtergrond die ik alleen hoor als het ergens stil is. Het is gelukkig niet zo dat het me wakker houdt, dat ik er altijd last van heb. Moet er op letten wil ik het horen. Maar sindsdien wel oordoppen aangeschaft (eigenlijk te laat dus!) en zou echt niet meer zonder willen.
Marcelius    posted on 29-03-2009 18:16
User edit by Marcelius on 29-03-2009 @ 18:17:38 (100%)
TheHunter    posted on 29-03-2009 18:39
Poster: Tomazos
ben zelf half doof aan 1 oor, als ik me 'goeie' oor dichtdoe, hoor ik het allemaal wat minder helder.. (stemmen heel zachtjes enzo..)

kwam meer door toen ik nog als geluids technicus werkte, het feit dat er versterkers vol open stonden, en ik voor een speaker ging staan om te luisteren of ze het nog deden.. toen kwam een collega die frutte wat aan de stekker aan de achterkant (wat ik niet zag), en toen deedie het weer, maja. op 20/30 meter van de speakers draaide we op 113 db, dus met je oor tegen de speaker doet niet veel goed als die er in 1x inklapt Cool

K moest een keer geluid verzorgen in de vereeniging in Nijmegen, stond er zon dronken gast de hele avond met zijn gezicht letterlijk half in een subwoofer die vol af en toe int rood draaide(de amp), t was een 502 BP
EDIT: Marcelius probeert ons te vertellen dat zijn keyboard kapot is? :P
User edit by TheHunter on 29-03-2009 @ 18:41:23 (9%)
ArCee    posted on 31-03-2009 10:18
Zoals ik al vaker heb aangegeven op dit forum, draaien met oordoppen is helemaal niet nodig zolang jij zelf je kop gebruikt en op de juiste manier je apparatuur gebruikt.....................................Cool
Jer-E    posted on 31-03-2009 14:30
Poster: PaulBrugel
Nee, ik draai met een Stanton 2000, geen probleem! Heeft "oorschelpen""

nou paul ik zie jou ook vaak zat in de kelder met oordopen staan Winking my eye.

zelf heb ik op maat gegoten doppen ik voel meestal aan of ik ze echt nodig heb of niet al het geluid echt hard is dan doe ik ze meestal wel in. draait vrijwel hetzelfde alleen je hoort gewoon iets minder.

en wat arCee zegt dat kan dan wel mooi zijn Winking my eye maar als jij op een gig staat voor 700 + man en jij moet alleen een uur draaien dan ga jij echt niet ineens het volume omlaag draaien.

dus al met Mijn persoonlijke mening.

haal oordoppen en gebruik ze waar nodig want vergeet niet zonder gehoor is heel je dj carriere of gebeure over.

Djdre    posted on 31-03-2009 18:52
laidback luke stijlCoolCool
T_G    posted on 01-04-2009 17:58
Ik draai ook met oordoppen en ik moet zeggen het draaid echt relaxt, alleen die gozer die naast me zit die loopt vaak te zeuren dat ie te hard staat de monitor dan he
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
kuituhh    posted on 01-04-2009 23:12
als je oordoppen in doet met draaien dan gaat bij mij het volume van me koptelefoon ook omhoog. dus nee ik heb ze niet in. dan kan het volume ook gewoon weer wat omlaag Happy, laughing
Spin that Sh!t BAM!
Djaspow    posted on 01-04-2009 23:51
ik heb zelf ook gehoorfilters
deze heb ik laten maken bij Beterhoren voor 120 euro
EN het is zeker geen miskoop geweest!
ik heb ze altijd in
tijdens stappen, draaien, outdoor events.
ja ik geef toe het is in het begin heel raar.
maar als je ze vaak draagt wen je er aan.
je weet dan wanneer hij in het rood gaat lopen en ofje harder draait het is alleen wat wennen.

ik zweer bij mijn doppen!

jasperWinking my eye
MadMax    posted on 02-04-2009 20:53
Ik heb een tip voor je
Dit is echt een gouden tip

Geen oordoppen, toch wordt je gehoor gered. 

Hou gewoon je koptelefoon op, en zet hem zachtjes aan. Hierdoor hoor je het ook nog eens veel beter, en je gehoor wordt gered..
PaulBrugel    posted on 03-04-2009 15:50
Bedankt voor de tip. Maar als je in een zaal draait waar 3500 man inkunnen en het zaalgeluid loopt vertraging, werkt dit niet echt
PsykologicalBeatzz    posted on 04-04-2009 16:50
Poster: Kessler
Ik ervaar zelf dat mijn linkeroor een stuk slechter is geworden.. doordat ik mijn monitor altijd op mijn linkeroor heb staan.

Dat Probleem Heb Ik OokCool

This is an old Topic

No new postings for 5.879 days.
 Post CommentThat would be 196 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

78 Users online: 13 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 42.616
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.430.990