Poster: dj_jr
ik hoor steets meer dj's die met oordoppen in draaien.
Zelf heb ik filterz maar de muziek klinkt wel beetje anders( veel mid en wijnig hoog), en ik ging zelf ook steets harder draaien en steets meer in het rood.
mijn minpuntjes:
Ging Steets Harder Draaien
Ging Sneller In Het Rood Draaien
Ik denk zelf dat het wennen is kwa draaien maar vind het wel fijner voor me gehoor,,, dit is het belangrijkste instrument voor een dj
quote: |
Poster: stevew Mijn mening is dat als je met oordoppen draait (het kan wel beter zijn voor je gehoor) en je publiek dat doorheeft(ze merken het toch altijd) vinden ze het toch belachelijk. Dit is iets wat zeker niet past bij een pro-dj!!! |
Poster: Cyspoz
Eens even -- -- -- rond lopen.
Says it all...Ik ben het helemaal met Cyspoz eens... goed uitgelegt en bevat alle redenen om doppen te gebruiken...
Poster: Gery
@Cyspoz: mooie post. mijn oordopjes zijn -30db
ik ga er van uit dat normaal geluid in club 110db - 30db = 80db
Poster: Cyspoz
Als DJ doe je er verstandig aan een paar muziekanten oordoppen te laten maken, die hebben een 'vlakke' demping (laten het klankbeeld zoveel mogelijk intact) en dempen ook niet zo heel erg hard als sommige andere doppen.
Naast de discussie over gebruik van oordoppen is er natuurlijk de andere discussie waarom het zo hard moet. En dat is niet altijd de schuld van de DJ, vaak is het ook de eigenaar die vind dat het zo hard moet.Het is idd slecht voor de oren, maar geluid moet hard staan.
Poster: Bartjens
En waar kun je zulke doppies laten maken? lijkt mij namelijk ook wel wat.
Poster: Cyspozte hard is inderdaad ook weer niet goed.
@Gery: Ik geloof dat er best een waarheid in je verhaal zit. Maar op een hoop locaties staat het geluid te hard waardoor het niet meer mooi klinkt en ook niet meer prettig en dan heeft het natuurlijk een averechts effect.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.