Inbouwen van apparatuur
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gilles    posted on 10-02-2005 09:34
Hoe zit dat met de koeling dan? Bij een aantal setups zie ik dat de CDJ's ingebouwd zit in een meubel.

In mijn setup zitten 1 CDJ1000 en 1 CDJ800 in een flightcase, maar met name de 800 doet nog wel eens vreemde dingen als ik een tijdje aan het draaien ben.
Als ik mijn hand op de plaat leg tot de cd 'stilstaat' en ik laat hem weer los dan pitched hij niet op maar klinkt het meer alsof je een superkort loopje hebt.

En dan met het oog op bigweb, mag ik dan mp3's posten als voorbeeld

What do you think about Inbouwen van apparatuur ??

Vote :   

Lead    posted on 10-02-2005 10:16
je kunt hier een mp3 posten, geen probleem. Er is op dit forum veel toegestaan.... Bedenk wel dat de dingen die je met de informatie doet ALTIJD op eigen risico zijn !!

Op het moment dat je een product open zou schroeven verlies je direct alle garantie.

De CDJ's gebruken de bodemplaat van de spelers als koelprofiel. Je voelt ook dat deze behoorlijk warm kan worden als je een tijd aan het draaien bent. De spelers diep in een flinke laag schuim stoppen is dus een wat zwaardere belasting, want de speler kan zijn temeratuur niet makkelijk kwijt.

Warmte heeft, naar ik weet, nog nooit voor echte problemen gezorgd. De storing die je omschrijft klinkt mij heel vreemd in de oren en heb ik nog nooit van gehoord.

Let the BASS be louder
Gilles    posted on 10-02-2005 12:10
Ik zal wel eens kijken of ik het fenomeen op kan nemen als hij weer zo vreemd doet. Dan weet je wat ik bedoel.
Ik was niet van plan ze open te schroeven hoewel ze er van binnen wel stoer uit zien denk ik.

Heb je daar geen foto's van gezien je werk?
Jorrit    posted on 11-02-2005 22:08
hahahhaa, ik heb toevallig een CDJ-800 van binnen gezien...
Ik schrok me dood! 
 TIS GROEN!!!
Gilles    posted on 12-02-2005 10:16
hahahah, groen met meerpotige beestjes op zijn huid? En die beestjes hebben allerlij kleuren?

Lead    posted on 12-02-2005 11:34
Voor foto's van de open CDJ-800... check":

//www.djresource.eu/index.php?page=Forum&topic=670
Let the BASS be louder
Mifex    posted on 29-09-2005 21:13
Poster: Gilles
Hoe zit dat met de koeling dan? Bij een aantal setups zie ik dat de CDJ's ingebouwd zit in een meubel.

In mijn setup zitten 1 CDJ1000 en 1 CDJ800 in een flightcase, maar met name de 800 doet nog wel eens vreemde dingen als ik een tijdje aan het draaien ben.
Als ik mijn hand op de plaat leg tot de cd 'stilstaat' en ik laat hem weer los dan pitched hij niet op maar klinkt het meer alsof je een superkort loopje hebt.

En dan met het oog op bigweb, mag ik dan mp3's posten als voorbeeld

Heb je het al opgenomen? heb je toevallig mastertempo niet aan staan?
Gery    posted on 29-09-2005 21:26
Miss bij het inbouwen een grote koelvin met thermische pasta onderaan je CDJ plakken?

DJ - Producer
djmamo    posted on 29-09-2005 21:34
de ruimte moet je gewoon geventileerd laten zodat er lucht bij kan en als je dat hebt gedaan hoef je niets meer te doen...

ik heb mijn apaaratuur ook ingebouwd en heb helemaal nergens last van.
www.moonentertainment.nl
DavyJ    posted on 30-09-2005 08:23
anders als je ene beetje technies bent  bouw je een ventilatortje in.  zon kleine  die ook in je pc zit weet je wel
djmamo    posted on 30-09-2005 09:44
kan maar het is als je het goed doet niet nodig, en dat heb ik uit ervaring
www.moonentertainment.nl
Gery    posted on 30-09-2005 15:05
Waarom luidruchtige ventilators gebruiken als een goede koelvin even goed werkt om de warmte te dissiperen... Happy, laughing
DJ - Producer
Jorrit    posted on 30-09-2005 15:52
het lijkt me eerlijkgezegt niet dat een simpele koelvin net zo effecient is als een ventilator... :S
Lead    posted on 30-09-2005 18:00
Hehehe, de koelvinnen zijn afdoende als er lucht langs kan stromen.

Meer is niet nodig en zonde van de herrie. Koelpasta onder de CDJ WOW gewoon lucht eronder en op een vlakke ondergrond (geen doek/deken/oid) is voldoende.
Let the BASS be louder
Dj_T.im    posted on 30-09-2005 18:08
is geen speciale flightcase voor cdj800??
djmamo    posted on 30-09-2005 18:12
vast wel maar dan wel los

maar ook als dubbel

mijn bron google.nl afbeeldingen altijd handig.

en zo te zien heb je bij allebei geen extra koeling nodig omdat er genoeg ventilatie is
www.moonentertainment.nl
Dj_T.im    posted on 30-09-2005 18:19
als daarin je cdh raar gaat doen, klopt er iets inet denk ik

This is an old Topic

No new postings for 6.954 days.
 Post CommentThat would be 231.8 months
or a whopping 19.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

64 Users online: 7 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 11.391
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.094.578