Op- en Aanmerkingen gewenst..
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

STF___    posted on 08-05-2007 22:06
Het zit zo:
ik ga beginnen, mix nu nog een beetje op de computer enzo, best leuke en aardig maar we werken naar het echte werke toe.
Eerst even checken of je t echt wil, dat blijkt dus zo te zijn, beetje geld gespaard en geinformeerd..
Nu dacht ik de volgende set aan te schaffen:

2 Keer Denon dn-s3500, en daarbij nog een mixer, misschien een Numark DXM06 voor de effecten-mogelijheden, maar nog maar even kijken.
Koptelefoon, Sony V700 DJ is al aanwezig, en uiteraard de boxen, versterker etc. want dat had ik al nodig.

Dus mij vraag is, wat vinden jullie ervan?

Laataaaa

What do you think about Op- en Aanmerkingen gewenst.. ??

Vote :   

U-Vinyl    posted on 08-05-2007 22:31
Ik zou zeggen:

DOEN!

Prima setje als je het mij vraagt! We willen natuurlijk wel, als je alles hebt, een foto van je booth zien.
soundcollector    posted on 08-05-2007 22:38
Hallo,
de denons zijn zeker geen slechte keuze maar persoonlijk zou ik voor de nieuwe reloop rmp 2 gaan...
Waarom? Ik had er mee gedraait in de dj shop en deze bevielen me echt aardig, overzichtelijker dan de denon en het jogwheel voelt fijner aan.
Nu is de vraag wil je echt perse dit draaiend jogwheel...
maar ja, de cd speler keuze staat bij jou vast dus ga ik hier ook niet over liggen zagen.

Als beginmixer zou ik eerder voor de reloop rmx 40 gaan. Waarom? Nou, in het begin heb ik het geluk gehad ook een 4 kanaals menpaneel te kopen. Ik was nooit van plan met platen te draaien, maar nu draai ik ondertussen met platen,cd's en de laptop dus zo een mengpaneel is echt handig... Paar kanalen is zo compact vindk. En de reloop krijgt zeer goede besprekingen in reviews en is echt een toffe beginmixer volgens mij... (ook omdat ik deze al heb uitgetest)

Voor de rest...
Luidsprekers zou ik gewoon een setje hifi speakers of een klein surround setje gaan kopen (niet te duur), als het maar een beetje fatsoenlijk werkt

gr
Luxx    posted on 09-05-2007 07:42
idd. RMX 40 BPM of DSP als je effecten erbij wilt is een prima mixer ik heb die nu ook. die denons lijken me ook echt heftig. 1 keer op gedraait en was onder de indruk ervan. maar als ik jou was zou ik bij een DJ shop nog wel wat spullen uittesten
www.mothermusic.nl
STF___    posted on 09-05-2007 09:03
Ik kijk nog wat rond, ik zit er ook sterk aan te denken om voor 2 pioneer CDJ-800 MK2's te gaan, wellicht een beter keuze?
De mogelijkheid van de beatloops op deze spreekt me aan, iemand ervaring met deze en/of de dn-s3500?
Dalique    posted on 09-05-2007 09:10
Pioneer rules, zeker in de klasse 'Table-top CD-Players'

Als het je lukt zou ik dus wel (persoonlijk) voor de 800mk2's gaan. Zelf heb ik namelijk ook van Pioneer de 1000mk2's, wát een werkpaardjes. En ik heb ook meerdere malen op de 800mk2's mogen draaien, en ja ik kan je deze zeker aanraden. Maar het is en blijft natuurlijk een hoop geld om er eens rustig over na te denken. Zelf heb ik nog nooit op denon's gedraaid hoor, maar ik denk dat je gewoon moet kiezen wat je zelf wil uiteraard.

Goed, ik zou dus als het mogelijk was voor de 800mk2's gaan. TOP TOP TOP.
PatrickBeuken    posted on 09-05-2007 09:25
@ Dalique => Geef dan ook argumenten... aan 'ze zijn gewoon goed' heeft de topicstarter niks. Waarom zijn ze dan zo goed? De topicstarter wil de functies graag vergelijken met die van de DNS-S3500.

EDIT 10.34 => Happy, laughing
User edit by PatrickBeuken on 09-05-2007 @ 10:34:35 (30%)
Dalique    posted on 09-05-2007 10:26
Het jog-wheel van de Pioneer 800mk2/1000mk2+ is gewoon erg lekker om mee te 'werken'. Daarnaast vind ik dat ze alle 2 lekker solide aanvoelen, overzichtelijk, en alles zit waar het moet zitten. Happy, laughing

Jer-E    posted on 09-05-2007 11:09
het blijft een moeilijke keuze wat je neem ik zal even een aantal verschillen neer typen:

voordelen pioneer: cdj 800/1000

jogwheel
overzichtelijkheid
discotheek standaar
lekker groot
stevig
makkelijk in gebruik

voordelen denon: s3500

effecten
sampler
vinyl modes mixen
vinyl modes scratchen
je platter draait mee

wat je je moet besseffen is dat pioneer tog de club standaard is en dat pioneer heel lang in zijn waarde blijf zou je willen stoppen met draaien.
wat ook belangrijk is is dat pioneer gewoon heel makkelijk in gebruik is en niet zo stampvol gestompt is met knoppen en de garantie van pioneer is heel erg makkelijk.

persoonlijk zou ik voor de pioneer gaan omdat ik altijd al met deze gedraait heb ik heb ook met de denon gedraait maar ik vin deze tog minder fijn aangezien ik een snelle mixer ben.
maar wat je zeker moet onthouden is wat ramon al vertelde over de pioneer teven geld dat solide ook voor de denon.

Het jog-wheel van de Pioneer 800mk2/1000mk2+ is gewoon erg lekker om mee te 'werken'. Daarnaast vind ik dat ze alle 2 lekker solide aanvoelen, overzichtelijk, en alles zit waar het moet zitten. Happy, laughing

zowieso zou ik er ook eens goed over nadenken want het gaat toch om een een bedrag van een dikke 1000 euro.

voor speakers zou ik gewoon een hifi set of een home cinema set nemen denk er wel aan dat er een protect functie in zit zodat mog je bijv je hoge tonen een keer tever open draaien of je effecten verkeerd gebruiken dat dan niet heel je speakers verot zijn. denk dan bijv aan een merk als
sony phillips harman en kardon. vaak heb je ook hierbij gelijk al speakers.
User edit by Jer-E on 09-05-2007 @ 11:13:48 (41%)
STF___    posted on 09-05-2007 22:27
Poster: Jer-E
het blijft een moeilijke keuze wat je neem ik zal even een aantal verschillen neer typen:

voordelen pioneer: cdj 800/1000

jogwheel
overzichtelijkheid
discotheek standaar
lekker groot
stevig
makkelijk in gebruik

voordelen denon: s3500

effecten
sampler
vinyl modes mixen
vinyl modes scratchen
je platter draait mee

wat je je moet besseffen is dat pioneer tog de club standaard is en dat pioneer heel lang in zijn waarde blijf zou je willen stoppen met draaien.
wat ook belangrijk is is dat pioneer gewoon heel makkelijk in gebruik is en niet zo stampvol gestompt is met knoppen en de garantie van pioneer is heel erg makkelijk.

persoonlijk zou ik voor de pioneer gaan omdat ik altijd al met deze gedraait heb ik heb ook met de denon gedraait maar ik vin deze tog minder fijn aangezien ik een snelle mixer ben.
maar wat je zeker moet onthouden is wat ramon al vertelde over de pioneer teven geld dat solide ook voor de denon.

zowieso zou ik er ook eens goed over nadenken want het gaat toch om een een bedrag van een dikke 1000 euro.

voor speakers zou ik gewoon een hifi set of een home cinema set nemen denk er wel aan dat er een protect functie in zit zodat mog je bijv je hoge tonen een keer tever open draaien of je effecten verkeerd gebruiken dat dan niet heel je speakers verot zijn. denk dan bijv aan een merk als
sony phillips harman en kardon. vaak heb je ook hierbij gelijk al speakers.

Kijk, dat zijn dingen waar ik wat aan heb! allemaal trouwens hoor, meer tips zijn welkom, sowieso alvast bedankt:D
ArCee    posted on 21-05-2007 00:28
Wat ik niet zo goed begrijp dat beginnende dj's spul met effecten willen hebben? Ik bedoel, eerst het beatmixen maar eens onder de knie krijgen, dat is op zich een 1e vereiste en dat is al tijdrovend genoeg dacht ik? Waarom dan meteen over effecten denken?
Jer    posted on 21-05-2007 10:10
Die dxm 06 is een goede mixer maar, zoals andere al zeggen als je wilt uittbreiden moet je weer een nieuw mengpaneel kopen!
Ik zou voor zeker een 4 kanaals mengpaneel gaan!
reloop en om dat je effecten wil een dspHappy, laughing of een fx5000.
En anders misschien een 2 de hands djm 600 of denon x1500 of nuo 4/5.
Misschien allemaal iets duurder maar wel kwaliteit.
Nooit te weinig investeren in je mengpaneel is toch het hart van je installatie:P 

Met cd spelers zou ik voor de cdj 800mk2 gaan en anders de cdj 200!

Succes!

User edit by Jer on 21-05-2007 @ 10:12:14 (17%)

This is an old Topic

No new postings for 6.687 days.
 Post CommentThat would be 222.9 months
or a whopping 18.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

423 Users online: 322 Guests (101 Unknown)
Pages generated today : 44.422
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.737.813