Huren PA set voor Fuif
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_Sintec    posted on 23-04-2007 18:07
Beste mede resource gebruikers,
Ik zit met een probleem.
Met het zicht op onze jaarlijkse chirofeesten houden wij standaard op vrijdag een fuif. Normaal huren wij hiervoor een discobar die dan een standaard set ineen flansen voor ons. Nu is het zo dat wij via de provinciale uitleendienst aan een spotgoedkope prijs een PA set kunnen krijgen. Dit zou ook zeer handig zijn met het vooruitzicht op de dag erna waar we eventueel een groepje kunnen laten spelen dan. Nu is mijn vraag:

Voldoet het geluid van deze set voor een fuif van ca 1000 man.

TOESTEL

MERK + TYPE

2 X Luidspreker Full range

Martin F15

2 X Luidspreker Sub

Martin S18

Versterker 2 x 900W

Crest CA9

2 X Luidspreker Full range

Martin F12

Versterker 2 x 600W

Crest CA6

Live mixer

Allen&Health WZ 16/2 DX

Grafische equalizer

BSS FCS 966

4 X Instrumentmicrofoon

AKGD 770 II

4 X Stemmicro

AKGD 880 II

Dubbele gated compressor/limiter

Drawmer MX30

Dubbele selectieve noise gate

Drawmer DS201XLR

Compressor

BSS DPR-944

Studio-effectenprocessor

T.C. Electric M 2000

5 X Universele condensatormicrofoon

AKG C-3000B

Drum/bass microfoon

AKG D112

4 X Drum- en percussiemicrofoon

AKG C418

Graag had ik jullie mening hierover gehoord.

[Edit] Hidden message verwijderd. De hidden message luidde "dit setje kost 60 euro per dag

What do you think about Huren PA set voor Fuif ??

Vote :   

dutchman    posted on 23-04-2007 18:11
ik denk dat je qua speakers meer hebt aan 4 subs en 2 tops...voor de rest weet ik niet precies wat het allemaal is maar het ziet er netjes uit...maar ik zou wel gaan voor minimaal 4 subs...aangezien ze niet heel groot zijn...en je toch wel een groot publiek hebt..

je hm is wel btje overbodig...het is idd niet duur maar om dit in de hm te zette is ech een beetje nutteloosWinking my eye
HouseArrest    posted on 23-04-2007 18:12
Nee, zeker niet voor 1000 man. Ik ben hier niet de expert in de geluidssets maar ik wel wel dat je hier op z'n max 300/400 man mee kan halen maar zeker geen 1000.

De expert verfijnt het aantal wel even.
Nvie, greup, mamo, patrick enz weten dat wel.

Succes
ciderke    posted on 23-04-2007 18:24
Misschien kun je ook even laten weten of je de fuif in een tent of een zaal geeft en andere info over de zaal.
djmamo    posted on 23-04-2007 18:44
het is een leuke set.

alleen ja het is ook een beetje wat je ermee wil gaan doen, band of dj?

voor een band heb je nog wat monitors nodig, floors of in-ear(zanger?) en mic's en een grotere geluidstafel

en voor een dj zou ik 2 full range wisslene voor 2 bass kasten, zodat je 2x top 2x bass en 2x sub hebt. en de gear

en denk dat je er ook niet meer dna 400 man mee haalt.
draai regelmatig met een vergelijkende set maar dan van NEXO, deze haalt ook max 450 personen, en aangezien ik niet zo heel bekend ben met deze set gok ik op 400.

oke de prijs 60 euro voor een dag is niet duur, maar niet genoeg voor 1000 personen.

als je voor 1000 personen gaat zou ik altijd een professioneel bedrijf in huren, omdat het toch net ff wat meer werk is dan je uiteindelijk had verwacht.

paar namen die hier goed in zijn: purple groep, peitsman, djmamo bv enz enz.

www.moonentertainment.nl
Vibemaster-D    posted on 23-04-2007 19:01
Nee zeker geen 1000.

ik zou gaan kijken voor een JBL SRX set.

ik denk dat je dit nodig hebt

4x dubbel 15" top
4x dubbel 18" sub
4 amps stereo 4 ohm of 8 amps bridge 4ohm

ik heb zelf een keer met het volgende gedraait voor 950 man en dat ging net. (was openlucht)

4x JBL SRX728S
4x JBL SRX725S
4x QSC RMX2450 (top)
4x QSC RMX4050 (sub)

dit koste mij 300 euro voor 1 dag. maar dan heb je ook wel iets vet in huis.
22KW programma
PatrickBeuken    posted on 23-04-2007 19:04
edit:[ @ Vibemaster-D => ] Hoe kun je nou iemand een set adviseren zonder dat je weet of die persoon die set in zijn omgeving kan huren?? Er zijn zo ontzettend veel sets van verschillende merken die je voor 1000 personen kunt gebruiken, maar als het in jouw omgeving niet te krijgen is heb je er 0,niks aan!
dutchman    posted on 23-04-2007 19:12
Poster: PatrickBeuken
Hoe kun je nou iemand een set adviseren zonder dat je weet of die persoon die set in zijn omgeving kan huren?? Er zijn zo ontzettend veel sets van verschillende merken die je voor 1000 personen kunt gebruiken, maar als het in jouw omgeving niet te krijgen is heb je er 0,niks aan!

je hebt gelijk, maar hij vroeg ook of hij geneog had aan de set die hij WEL kan regelen...maar ik denk dat jij ook zegt dat het te weinig is voor 1000 man.
Nvie    posted on 23-04-2007 19:17
Een vriend van me staat regelmatig in de grotere discotheken (vn Engeland/Frankrijk/Portugal) en is zéér (maar dan ook echt) te spreken over Martin Audio. Voor hem gaat er niets boven een club met Martin's erin (en dit keer hebben we het dan even niet over de koppies).

Verder neem ik aan dat je een flinke band uit te versterken hebt aan de mic's te zien. Ik zou als ik jou was een iets grotere live tafel pakken (stuk of 20 à 24 kanalen) dat je in ieder geval altijd dat beetje extra in gevallen van nood bij kunt prikken. Of natuurlijk de DJ Mixer erdoorheen laten lopen. De A&H WZ3 gaat dan al niet meer lukken. Ik zou als ik jou was eens vragen of ze een kleine A&H hebben staan en die dan meenemen. Werkt sowieso veel makkelijker met matrixen e.d.

Als je er zelf mee gaat werken: zorg dat je er mee overweg kunt! Een drum set uitversterken is niet niets, je condensators kunnen zo gaan rondzingen, je zang moet goed klinken enzovoorts. Het is bij zoiets zeker niet aansluiten en draaien.

Verder zijn die mic's wel leuk. Heb af en toe ook dezelfde condensators in m'n handen. Verder zou ik eens overwegen of ik niet 4x F12 pak of 4x F15, dan sta je namelijk niet met verschillende kasten te werken. Heb je die effecten processor echt nodig? De type aanduiding zegt namelijk dat het voor studio gebruik is, ik ken hem verder niet, maar weet niet hoe het live gebruik dan bevalt.
greup    posted on 23-04-2007 19:33

Nu is het zo dat wij via de provinciale uitleendienst aan een spotgoedkope prijs een PA set kunnen krijgen

Het gaat waarscheinlijk om uitleen voor door de overheid gesubsidieerde bedrijven.

Voordat mensen nu ineens wilt alternatieven gaan opnoemen.. dat is vrij zinloos! (zeker gezien de prijs waarvoor dit wordt geleverd)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit met martin audio heb gewerkt, of heb kunnen beluisteren.

laten we daarom eerst eens de specs erbij halen.

Voor de sub.
40 Hz à 120 Hz +/- 3 dB,
HP 18" (46 cm), 500W AES, 2000W en crête,
Sensibilité : 99 dB 1W/1M,
SPL : 124 dB en continu, 130 dB en crête,
Impédance : 8 Ohms,
Coupure passive/active 120 Hz (contrôleur M3F12/F15),
Connectique : 2 x speakons NL4,
Fixations : embase pour recevoir le tube supportant le satellite F12 ou F15,
Poids et Dimensions : 45 kg / L:561 x H:690 x P:595 mm.

Voor de F15

55 Hz à 18 kHz +/- 3 dB,
HP 15" (38cm), moteur 2",
400W AES, 1600W en crête,
Sensibilité : 99 dB, 1W/1M,
SPL 123 dB en continu, 129 dB en crête,
Impédance : 8 Ohms,
Dispersion : H:80 degrés x V:50 degrés,
Connectique : 2 x speakons NL4,
Fixations : Inserts + Embase,
Poids et Dimensions : 32,5 kg / L:470 x H:690 x P:443 mm.

en voor de F-12 kon ik helaas geen specs vinden.

daarbij heb je nog monitoren nodig, en mij valt de relatief goedkope A&H op in dit lijstje.

Als je dit al voor 60 euro kan krijgen.. Hoezo niet 120 euro uitgeven en het in een klap perfect doen?
Mod edit by greup on 23-04-2007 19:36 (1%)
tairip    posted on 23-04-2007 19:40
Laat dit soort dingen a.u.b. over aan mensen die er verstand van hebben. Als je dit doet en je hebt 0.0 ervaring dan word het nog een knap lastige opgave om het allemaal goed draaiend te houden.
DJ_Sintec    posted on 23-04-2007 19:59
To tairip: als dit gehuurd wordt door de chiro moet er een persoon bij zijn met het diploma geluidstechnieker (alle dieje cursus gevolgend hebben) dus wij hebben wel iemand die dat allemaal mooi kan afstellen maar hij zit niet in het team voor de chirofeesten te organiseren, wel helpen natuurlijk.

To ciderke: this in een tent

To all: kijk, deze set is als standaard opgesteld door de proventiale verhuurdienst (dus overheidsgebonden) daardoor is de prijs zo goedkoop. Nu dacht ik als je met dit perfect een fuif (dj geen groepjes anders is het een optreden) kan doen dan huren we dit is goedkoper als andere jaren. Blijkt dit niet te lukken dan vallen we terug op het huren van een discobar die al elk jaar komen en waar we van weten dat hun geluid voldoet.
A-flex    posted on 23-04-2007 20:54
ik denk da dat niet voldoende zal zijn op mijn werk gebruiken ze wel in een zaal voor 400 man al een dikke 5000w+een monitor van 2000w zie laatste opstelling
dus ik denk dat je voor in een tent zeker het dubbele nodig hebt.
dutchman    posted on 23-04-2007 21:13
Poster: A-flex
ik denk da dat?niet voldoende zal zijn op mijn werk gebruiken ze wel in een zaal voor 400 man al een dikke 5000w+een monitor van 2000w zie laatste opstelling
  die set die op die foto staat lijkt erg veel op de sp3 set...is et emConfused
greup    posted on 23-04-2007 21:19
Poster: DJ_Sintec
To ciderke: this in een tent

To all: kijk, deze set is als standaard opgesteld door de proventiale verhuurdienst (dus overheidsgebonden) daardoor is de prijs zo goedkoop. Nu dacht ik als je met dit perfect een fuif (dj geen groepjes anders is het een optreden) kan doen dan huren we dit is goedkoper als andere jaren. Blijkt dit niet te lukken dan vallen we terug op het huren van een discobar die al elk jaar komen en waar we van weten dat hun geluid voldoet.

Dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk dat ze je meer geluid leveren? Jammer, het was namelijk een verbazend net setje voor zulk soort verhuurdiensten.

ik denk da dat niet voldoende zal zijn op mijn werk gebruiken ze wel in een zaal voor 400 man al een dikke 5000w+een monitor van 2000w zie laatste opstelling

Wattages zeggen natuurlijk erg weinig. Zeker als je er geen speaker merk en serienaam bij geeft. Maar je boodschap lijkt me duidelijk
tairip    posted on 23-04-2007 22:04
Poster: greup
Wattages zeggen natuurlijk erg weinig. Zeker als je er geen speaker merk en serienaam bij geeft. Maar je boodschap lijkt me duidelijk

Wattages zeggen idd niet veel, het gaat om type toepassing van de speaker. Is het hoorn gelade wat voor openingshoek heeft ie enz.. enz.. fase verschillen, je kan niet zomaar elke sub bij elke topkast pakken!

Maar om een lang verhaal kort te maken, het aantal Watts zegt natuurlijk wel iets maar dan moet de fabrikant erbij vermelde hoe dit  gemeten is en dat doen cker de goedkopere merken niet. Je kan beter kijken naar het aantal te produceren dB.
DJ_Sintec    posted on 23-04-2007 22:21
Poster: greup

Dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk dat ze je meer geluid leveren? Jammer, het was namelijk een verbazend net setje voor zulk soort verhuurdiensten.

weet ik eigenlijk niet, ik moet er eens achter horen maar ik vrees er voor.
A-flex    posted on 23-04-2007 22:23
@ dutchman jep heel juist

This is an old Topic

No new postings for 6.704 days.
 Post CommentThat would be 223.5 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

237 Users online: 140 Guests (97 Unknown)
Pages generated today : 28.883
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.922.428