examen feest (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MartinDuncan    posted on 19-04-2007 18:30
Hallow,

ik doe dit jaar examen en ga natuurlijk slagen . Daarom ben ik van plan om met een paar vrienden een wat groter examen feest te geven in een leegstaande fabriekshal van mijn vader. Zelf hadden we gedacht deze hal te vullen met 0ng 300 mensen.
We hebben een beetje rondgekeken hoe het zat met vergunningen enz, maar deze bleken voor een feestje met meer dan 100 mensen 16 weken van te voren aangevraagd te worden. dat gaat dus niet meer lukken.

mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met het organiseren van een feestje van ongeveer dit formaat, wat zijn de problemen en waar moet ik op letten en is het echt nodig dat er vergunningen komen?

alvast bedankt!

What do you think about examen feest ??

Vote :   

dancedimension    posted on 21-04-2007 21:43
Poster: djjw

Was die bijdrage vrijwillig...?

Ik merk dat er ook veel mensen zijn met verstand van zaken..

Ik heb vantevoren aangegeven via mail/uitnodiging dat er een entree prijs is van €5,- en daarmee ook direct bij verteld dat het onbeperkt eten en drinken is, iedereen die ik uitgenodigd heb is nagenoeg gekomen (op sommige na die een andere afspraak hadden) en de introducé's die ook (mits van tevoren is vermeld) waren gekomen zonder problemen €5,- aan de deur betaalden.
djjw    posted on 21-04-2007 21:56
Zonder dat ik dit topic naar het onderwerp van vrijwillige bijdrage wil laten gaan..

@ dancedimension ,Kijk dat heb je dus van tevoren vermeld en is het dus niet vrijwillig. Je verwachtte van de mensen dat ze 5 euro betaalden, heel slim gedaan..:D

Maar denk je nou echt dat als er gezegd wordt je kan een vrijwillige bijdrage
doen voor het feest, dat iedereen netjes geld gaat betalen.
En wat betreft het krijgen van kado geld... Tja of je hier op kan vertrouwen
om zomaar een toch redelijk groot feestje tegeven... ik zeg het is een risico.

En nog een goede tip.. (wat ik uit reacties opmaak)
Geef een feest voor 300 mensen, geef ze alcohol en vertrouw erop dat ze zich
netjes blijven gedragen, ook al hebben ze veel te veel gedronken.
Ze zijn tenslotte allemaal vrienden..

ccc    posted on 21-04-2007 21:59
Ja. Ik denk dat jij heel andere vrienden hebt dan de gemiddelde persoon. Of heb je zelf de ervaring dat jij zelf rotzooi en stress maakt als je gedronken hebt?

Het zou toch hardstikke asociaal zijn als je op een uitgenodigt feest zonder kado komt aanzetten. Maar het feest wat dancedimension heeft georganiseerd heeft eigenlijk niets meer met een examenfeest te maken. Wel uiteraard met een feest met een groot aantal personen.
djjw    posted on 21-04-2007 22:52
Poster: ccc
Ja. Ik denk dat jij heel andere vrienden hebt dan de gemiddelde persoon. Of heb je zelf de ervaring dat jij zelf rotzooi en stress maakt als je gedronken hebt?

Het zou toch hardstikke asociaal zijn als je op een uitgenodigt feest zonder kado komt aanzetten. Maar het feest wat dancedimension heeft georganiseerd heeft eigenlijk niets meer met een examenfeest te maken. Wel uiteraard met een feest met een groot aantal personen.

Een feest plan je goed of een feest plan je niet....
Als organisator is hij verantwoordelijk voor de mensen die in de bedrijfshal van zijn vader zitten, als daar een paar mensen zijn die genoeg op hebben en denken dat ze boel even kunnen verzieken, dan doe je daar niks aan als je zelf ook gedronken hebt. En 300 mensen zijn echt allemaal geen vrienden van elkaar hoor.
Nee ik maak zelf geen rotzooi en stress als ik gedronken heb,
Ik drink zelfs bijna nooit, laten we het ook niet persoonlijk gaan spelen.
Aangezien ik 100% zeker weet dat ik met feesten, party's en draaien meer ervaring heb als vele op het forum en na 10 jaar redelijk weet waar ik mee bezig ben, vind ik dat het niet zo moet zijn dat je maar hoopt dat het goed komt.

Ik denk nog steeds dat voor de TS, de beste oplossing is om het in een cafe
tehouden..

En ik zei ook niet dat ze zonder kado komen, ik zei als je geen geld krijgt.
MartinDuncan    posted on 22-04-2007 22:46
bedankt voor al jullie reacties

Hier heb ik zeker wat aan, of het door gaat weet ik nog niet dat ag ik nog eens even erg goed bespreken met de medeorganisatoren. De kans dat er is iets gebeurt is wel redelijk klein maar er zijn natuurlijk altijd van die 'losers'die het niet kunnen laten om iets te verzieken en als dat gebeurt ben ik een grote sigaar, daar houd ik niet van dus... ik ga er heel erg goed over nadenken.

Gasten enorn bedankt voor jullie reacties  
DrMando    posted on 23-04-2007 11:46
Mijn ervaring zegt:

1.huur danscafe af (alle vergunningen OK + geluidsoverlast zijn ze gewoon)

2.wees zeker van het aantal volk dat komt (uit kosten geraken 300 man is veel!!)
reken dat slechts 60% komt van die die het beweren, oplossing : inkomgeld +/- 5€
normaal is dit bedrag helemaal voor jou tenzij uitbater anders zegt. Lok volk met een gratis vat ...

3.zorg dat je met de uitbater onderhandelt over mogelijk % op het drankverbruik
 doorgaans kun je tot 1000€ 5% krijgen en daarboven 10% als ze beetje commercieel aangelegd zijn (prijzen = omzet)

4.Stel een betrouwbare crew op voor verkoop van tickets / verloop avond in het oog te houden van het volk en DJ's die je niet in de steek laten of die er niks van bakken.

5. zet op flyer dat je recht hebt mensen te ontzeggen tot de fuif enz enz bescherm uzelf !!!

zowat de meest belangrijke dingen waar ik meestal op let

ccc    posted on 23-04-2007 16:51
FF opletten graag. Het gaat om een examenfeest en niet een feest om geld mee te verdienen.
Nvie    posted on 23-04-2007 17:42
Poster: DrMando
5. zet op flyer dat je recht hebt mensen te ontzeggen tot de fuif enz enz bescherm uzelf !!!

Goh, dat je dan nog een zaal vol krijgt... als je dat doet komen mensen op voorhand al niet natuurlijk! Dat zegt ook wat over jou als organisatie: jij verwácht al dat je mensen er uit moet gaan trappen. Dat je zoiets nou achterin de kleine lettertjes zet, oké, maar op een flyer zou ik mezelf toch het een en ander af gaan vragen.
DrMando    posted on 23-04-2007 23:36
@ N-vie als er een buitenstaander (ben zeker geen racist) binnenkomt en keet begint te schoppen ... en het staat niet op je flyer MOET je uitleg geven waarom ... en als het dan een vreemdeling is kan i jou aanklage voor racisme ... ik is gehad ... niet om zomaar vriendjespolitiek toe te passe he!

en tuurlijk dat het kleine lettertjes zijn en meestal op achterkant of zo ... hangt vanaf in welke buurt je woont ... maar waar ik hier woon ... vaak problemen

ik woon ook in studenten stad dus veel dronkaards op de baan ... zorgt ook voor overlast ... politie ... maar ja dat zijn dan weer de extreme gevalle natuurlijk
Nvie    posted on 24-04-2007 07:15
Poster: DrMando
@ N-vie als er een buitenstaander (ben zeker geen racist) binnenkomt en keet begint te schoppen ... en het staat niet op je flyer MOET je uitleg geven waarom ... en als het dan een vreemdeling is kan i jou aanklage voor racisme ... ik is gehad ... niet om zomaar vriendjespolitiek toe te passe he!

en tuurlijk dat het kleine lettertjes zijn en meestal op achterkant of zo ... hangt vanaf in welke buurt je woont ... maar waar ik hier woon ... vaak problemen

ik woon ook in studenten stad dus veel dronkaards op de baan ... zorgt ook voor overlast ... politie ... maar ja dat zijn dan weer de extreme gevalle natuurlijk

Ik zou dan nog kiezen voor een regeltje "Met entree ga je automatisch akkoord met onze voorwaarden, terug te lezen op ...". Dat komt in mijn ogen neutraler over. Sowieso altijd zorgen dat mensen als ze binnenkomen met jouw voorwaarden akkoord gaan, dan kun je namelijk een reglement achter de hand houden, i.p.v. die paar regeltjes die je op een flyer kunt zetten, en deze in geheel niet sieren Winking my eye
DrMando    posted on 24-04-2007 10:34
Iedereen zijn opvatting daarover zeker Winking my eye back on topic :p

This is an old Topic

No new postings for 6.713 days.
 Post CommentThat would be 223.8 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

222 Users online: 114 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 171.613
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.690.528