vrijwillig DJ vraagje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Luxx    posted on 12-04-2007 08:54
ik draai nu met mijn 16 jaar in clubs, en ik weet dat dat eigenlijk niet mag maar ik neem het risico.
nu ga ik binnenkort in het jongerencentrum dat binnenkort opent in mijn hometown als DJ werken, vrijwillig. maar loop jedan ook weer het risico om een boete te krijgen of zien ze dat niet echt als 'werk' ? want de mensen daar willen dat graag weten vordat hun ook een boete krijgen

alvast bedankt
www.mothermusic.nl

What do you think about vrijwillig DJ vraagje ??

Vote :   

the-melody    posted on 12-04-2007 08:59
Volgens mij niet, als je er niet voor wordt betaalt wordt het ook niet aanzien als werken maar als vrijwilligers werk toch? Dus lijkt mij geen probleemHappy, laughing
dancedimension    posted on 12-04-2007 09:33
Zonder gekheid, maar waarom zou je vrijwillig in een tent gaan draaien? Ik zou er toch echt wat voor vragen, al was het nou voor zomaar 1x.. oke maar als je daar nou elke keer komt te staan wil je er ook wat voor terug, tenslotte investeer je ook in je muziek en in je apparatuur en dan is het wel zo op fijn dat je op z'n tijd een beetje terug verdiend, dan weet je ook waarvoor je het doet he.
patrick-allen    posted on 12-04-2007 10:27
Poster: dancedimension
Zonder gekheid, maar waarom zou je vrijwillig in een tent gaan draaien? Ik zou er toch echt wat voor vragen, al was het nou voor zomaar 1x.. oke maar als je daar nou elke keer komt te staan wil je er ook wat voor terug, tenslotte investeer je ook in je muziek en in je apparatuur en dan is het wel zo op fijn dat je op z'n tijd een beetje terug verdiend, dan weet je ook waarvoor je het doet he.

Omdat ze je dan misschien niet willen hebben.

OT Ik doe het ook op vrijwilligie basis, denk wel dat dit mag omdat het een hobbie is.
Sandr    posted on 12-04-2007 12:54
Als jij voor niks het huis van de buurman schildert is dit geen probleem, je doet het immers op vrijwillige basis.
Als jij voor niks draait valt er ook geen belasting af te dragen en zal je qua belasting etc geen moeilijkheden krijgen. 
Ik weet alleen niet hoe het zit met het werken na 12uur als je nog maar 16 bent. Of dit, ook al is het vrijwillig, wel mag?
Misschien dat iemand anders hier antwoord op kan geven, maar op andere vlakken loop je naar mijn idee geen risico op boetes of iets dergelijks.
Play that funky music white boy....
Devotion    posted on 12-04-2007 13:30

Waarom je voor niets ergens zou draaien? Het levert altijd wat op: naamsbekendheid, ervaring, staat goed op je cv dat je al ergens voor publiek (niet je vriend/vriendin) hebt gedraaid, energie etc.. . Het komt vaak voor dat je ergens een keer een uur voor nop mag proefdraaien; vaak verrekenen ze dat wel wanneer je aangenomen bent.

Ik vind het ook best netjes dat LuXx op vrijwillige basis gaat draaien in een jeugdhonk.

Waar je wel op moet letten is dat je wel inzetbaar mag zijn. Door je leeftijd zou dat een probleem kunnen zijn. Niet vanwege het afdragen van belastingen, maar vanwege de wettelijke aansprakelijkheid die een vereniging heeft voor zijn vrijwilligers.
dancedimension    posted on 12-04-2007 13:53
Daarom zeg ik ook, voor zomaar 1 x oke, maar niet dat je daar elke week, week in week uit daar voor noppes draaid, op gegeve moment zou je er wel wat voor willen hebben. Aangezien je ook investeerd in je spullen en muziek.
Luxx    posted on 12-04-2007 13:54
ik wil het ook inderdaad doen omdat het mij naams bekendheid bezorgt en ik vind het ook gewoon leuk om te doen. ik mag mooi me eigen spullen uitzoeken qua DJ gear:P vet toch
www.mothermusic.nl
KeviiN    posted on 12-04-2007 14:01
maar je mag wel met 14 jaar bij de albert heijn werken maar je mag niet met 16 in een club draaien? Of komt het omdat het 's nachts is..?
dancedimension    posted on 12-04-2007 14:04
Werktijden
Als je onder de 18 bent, dan gelden er een aantal speciale regels voor je werktijden.

• Ben je 13 of 14 dan mag je op schooldagen bepaalde karweitjes doen bij jou in de buurt. Je kunt denken aan het wassen van auto's, folders bezorgen of oppassen bij familie. Dit mag je maximaal 2 uur doen op een schooldag. Ook mag je niet-industriële arbeid van lichte aard doen. Dit betekent dat je vakken mag vullen in de supermarkt, fruit mag plukken of mag helpen in een restaurant. Je mag dit alleen doen op de dagen dat je niet naar school gaat of in de vakantie. In totaal mag je per schoolweek niet meer werken dan 12 uur en in een vakantieweek niet meer dan 35 uur. Per jaar mag je maximaal 4 weken werken, waarvan maximaal 3 weken achter elkaar.
  • Wanneer je 15 jaar bent mag je maximaal 12 uur per week werken. Daarvan mag je 2 uur op een schooldag en 8 uur per dag in het weekend of in de vakantie. In de schoolvakantie mag je 6 weken werken waarvan 4 aaneengesloten. Je mag dan 40 uur per week werken.
  • Op je 16e t/m je 17e mag je op een schooldag maximaal 9 uur werken en per week 45 uur. Dan moet je natuurlijk wel hebben voldaan aan je leerplicht. Dat betekent dat wanneer je 16 jaar bent, je 3 schooldagen en als je 17 jaar bent, 5 schooldagen mag werken. Wat nog niet mag is nachtdiensten draaien of achter de bar werken. Daarvoor moet je 18 jaar zijn.
  • Devotion    posted on 12-04-2007 14:07
    quote:
    Poster: LuXx
    ik wil het ook inderdaad doen omdat het mij naams bekendheid bezorgt en ik vind het ook gewoon leuk om te doen. ik mag mooi me eigen spullen uitzoeken qua DJ gear vet toch

Ik heb vroeger ook voor een jeugdhonk gedraaid; ik mocht de inkopen doen qua cd's en op die manier werd ik ook betaald. Het honk had meer interesse in de verzamelaars en ik mocht de cd-singles houden. Misschien een idee...
    ccc    posted on 12-04-2007 15:16

Wat een zwakke instelling heb jij. Je doet zeker ook niks vrijwilligs voor de vereniging waarbij je bij zit. Tegenwoordig moet men voor het minste wat ze doen geld hebben.
    dancedimension    posted on 12-04-2007 15:44
    Poster: ccc

Wat een zwakke instelling heb jij. Je doet zeker ook niks vrijwilligs voor de vereniging waarbij je bij zit. Tegenwoordig moet men voor het minste wat ze doen geld hebben.

Hmm.. nee? Eigelijk heb ik helemaal geen zwakke instelling. Ik zeg niet gelijk ook dat je groot geld moet gaan vrage, daarnaast lees ik ook niet dat hij er zelf lid van is en dergelijke.

Ik doel er gewoon op dat je natuurlijk dat plezier voor gaat, is bij mij ook, mij maakt het niet uit of ik nou enorm veel geld verdien op een avond of een beetje, maar het is en blijft wel zo als je dit week in, week uit daar voor noppes draaid en jij wel blijft investeren in muziek dat het toch wel fijn is dat het van beide kanten komt wil jij jezelf in nieuwe muziek voorzien. En wat ik ook eerder zei, zo een keer op proef en dergelijke kan ik bij inkomen, was bij mij ook zo maar daarna kreeg ik gewoon uitbetaald.
    Luxx    posted on 12-04-2007 18:26
    ze zijn ook wel van plan mij wat te betalen maar ik moet niet bakken geld verwachten natuurlijk. Winking my eye :D maarja ik ga het gewoon leuk hebben daar ik ga er niet elke week draaien ik moet ook nog in andere clubs waar ik wel goed betaald krijg. maar ik regel daar ook nog het licht, geluid en af en toe heb ik bardienst Thumbs Up
    www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 6.605 days.
     Post CommentThat would be 220.2 months
    or a whopping 18.1 years
    You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

143 Users online: 11 Guests (132 Unknown)
    Pages generated today : 170
    Most visitors online this month : 380
    Lifetime Pageviews since 2003 : 238.673.122