Poster: Jorrit
ik vind het maar kinderachtig, hoe moet een dj die zo'n 100 euro per avond verdient al die cd's (20 EURO!!:S) plus nog een rechten gaan betalen?
Maar snap stiekem wel wat je bedoelt, het opbouwen van een cd-collectie is (vooral als je allround wil draaien) een hele dure grap... En als je denkt dat je eindelijke zo'n beetje alles hebt kom je weer wat tegen. Dat gaat heel lang zo door
Goeie tip van een oude muts in de business; probeer zoveel mogelijk essentials bij elkaar te schrapen...Mediamarkt heeft vaak veel grappigs voor weinig staan. En de top40 heel selctief kopen....
Poster: jordy
afgelopen maand alleen al zon 750?![]()
Poster: Stephanie
En als je meer wil, zal je dat waar moeten maken. Beter draaien is een betere prijs.
quote: |
Poster: Stephanie @Jorrit; Deejayen is een dure hobby. Alle hobby's kosten geld |
Poster: Stephanie Als je slim je cd's inkoopt kan je met een beperkte collectie best een leuke set neerzetten. Creativiteit is net zo belangrijk als wat je draait. |
Poster: Stephanie Ik begrijp je probleem, maar de gouden bergen die je kennelijk verwacht door te draaien laten echt nog wel een tijdje opzich wachten. Mij heeft het de eerste jaren ook geld gekost! Na een flinke tijd ga je quite draaien, en dan misschien nog eens wat geld verdienen. En slecht een paar kunnen er van leven! |
Poster: Stephanie Maar euh, cd-winkels zijn inderdaad duur.... Vergeet alleen niet dat die ondernemer ook z'n boterham wil verdienen. Een winkel, personeel, belasting en rente kosten veel geld. Ik ken de inkoopprijzen een beetje, maar die liggen niet zo rooskleurig als DJ Darkness het legt. Op een Cd-single verdient de winkel bijna niets..... |
Een aantal artiesten werkt al met dit principie, sommige albums zijn alleen nog maar via internet te koop. Ik zou het een prima systeem vinden als het met alle releases zo zou gaan. Maar de angst die Lead heeft deel ik met hem....voor sommige is 1 euro nog te veel.
Deejays zorgen inderdaad voor promotie van nummers, daarvoor hebben veel maatschappijen ook mailinglists waar de nieuwe releases heen gestuurd worden. Helaas wordt de rol van het onder de aandacht brengen van nieuwe nummers van de dj's nu steeds meer overgenomen door zenders als The Box & TMF. Weken voor de cd-release hoor je daar de tracks al. En die kids maar zeuren in de disco om die nummers......
@Jorrit; informeer eens bij een franchise-nemer van de Free of Music Store, die zijn vaak wel bereid mee te werken. Bedrijfsfilialen hoeven niet zelf in te kopen.....
Maar ben het helemaal met je eens dat cd's schandalig duur zijn. Echter door allemaal te gaan downloaden wordt het aanbod van muziek alleen maar kleiner. Daarnaast is het een persoonlijke afweging of je het risico wilt lopen om door de Buma aangepakt te worden. En ik geef eerlijk toe in mijn koffer zit ook wel ergens een gekopieerd cd-tje....maar ruim 95% is orgineel.