[T] DJ Boss - Brussels Vibe
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TheSupercrab    posted on 05-04-2007 14:09
Hey all,

Ben weer bezig geweest en heb het advies genomen om is wat anders te probeeren dan Trance. Hier dus een Break Beat track. Hij is 134 BPM, en nog maar 3 mins lang! Ik vind persoonlijk dat het al wat meer begint te klinken en zou graag wat feedback willen!

Links in Hidden

Enjoy!

Hidden Message

Reply to view the Secret Message

What do you think about [T] DJ Boss - Brussels Vibe ??

Vote :   

TheSupercrab    posted on 06-04-2007 13:47
niemand die wil luisteren? Kom op mensen! heb wat feedback nodig pls!
Rini    posted on 06-04-2007 17:06
Waarschijnlijk zijn ze hier niet zo gek op breakbeat ?
Ik oordeel je track ook niet omdat ik nieteens precies weet wat breakbeat inhoudt Winking my eye
Luxx    posted on 06-04-2007 18:18
ik vrijwillig
voor sirrieuze reviews moet je hier ook helemaal niet zijn. dit is een DJ site en daar is de main focus dan ook op. wil je 100% producen ga dan naar een music community als ctgmusic.com
een voorbeeld van een review in CTG style:

Intro
de bass vind ik iets te zwaar me boxen ruisen soms een klein beetje. ik ben niet helemaal zeker of dit door de boxen komt maar het is grotendeels het nummer zelf.

Melodie
melodie klinkt lekker goed gecombineert met meerdere Synths maar het klinkt wat dof en heeft wat mastering nodig. de bass die er bij 1.28 ongeveer inkomt vind ik wel lekker klinken. ook de hogere gepitchde kleine noten klinken goed in samenstelling met de melodie.

Beat
ik vind de beat iets te zwak voor een breakbeat. ook is volgens mij (weet dit niet zeker) muziek voor breakdancers. dus dit qualificeert zich dan zeker niet als een breakbeat nummer. ik vind het meer iets atmosferisch hebben/ambient meer in die richting. niks mis mee maar als je voor break beat wil gaan moet je er wel een vette brug nog in doen met de meest sicke beats die jij in je natste dromen nog niet eens kan bedenken

Break
non excistend, de brug is hier de outro

Outro
beetje vage outro hij is er niet echt. ik dacht aan de hoofd melodie te zijn aangekomen blijkt het ineens klaar te zijn met het nummer. dit moet je wel veranderen

Extra:
je drums mogen wel een klein beetje reverb hebben (vooral je snares) dit zorgt ervoor dat het realistischer klinkt

+
leuke melo
synths passen goed bij elkaar
leuke opbouw

-
intro te zware bass
outro is er niet
niet echt breakbeat

6.5/10

zo heb jij weer wat leeswerk. ik hoop dat ik je zo even heb tevreden gesteld Thumbs Up
www.mothermusic.nl
Lukaz    posted on 06-04-2007 23:00
.

TheSupercrab    posted on 07-04-2007 10:51
Heey bedankt LuXx, hier heb ik echt iets aan! Ik had ook geen seriues review verwacht gewoon wat feedback en niet eens met zo veel detail als dat van jouwe! Hier heb ik echt iets aan.

Break beat die ik draai is gewoon bpm 135, beetje zelfde trekjes als erg funky house maar niet met een soldie kick maar dus gewoon een break beat. (denk hier bij Plump Djs Stanton warriors etc).

Over mijn drum werk.. ben ik het helemaal mee eens. Kan nog een boel oefening gebruiken. Moet daar idd nog wat mee klooien. Maar iig, hier heb ik een boel aan. Merci!
Luxx    posted on 07-04-2007 11:29
ik heb ooit eens wat breakbeats gedaan als je hulp nodig heb met muziek software kan je altijd vrage op msn. ik weet van alles over FL studio en Reason
hb_luuk91@hotmail.com
www.mothermusic.nl
B-Tonic    posted on 07-04-2007 22:04
kddsqq
Luxx    posted on 08-04-2007 15:51
Poster: B-Tonic
kddsqq

^
best review award 2007
www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 6.745 days.
 Post CommentThat would be 224.8 months
or a whopping 18.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

250 Users online: 37 Guests (213 Unknown)
Pages generated today : 97.473
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.649.771